Sticky

Waarom kan ik mijn termijnbedrag niet aanpassen in MijnEnergie?

  • 2 oktober 2017
  • 54 reacties
  • 8241 keer bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Een hele goedenavond,

Wij als moderators van Qurrent hebben geconstateerd dat er veel leden zijn die hun termijnbedrag niet altijd kunnen wijzigen in de MijnEnergie omgeving.
Ik zat te bedenken hoe ik jullie het snelst kan helpen en richtlijnen kon gaan geven.
Omdat het 'niet kunnen wijzigen van het termijnbedrag' te maken kan hebben met verschillende factoren, heb ik ze even voor jullie op een rijtje gezet;

1. Je hebt het maandtermijn onlangs gewijzigd in MijnEnergie en kan het (nog) niet aanpassen tot aan een bepaalde datum 2. Je krijgt een foutmelding als je klikt op "Termijnbedrag wijzigen" 3. Het lukt je niet om in te loggen op je MijnEnergie account. 4. Je kunt het balkje niet verschuiven naar het gewenste bedrag 5. Het gewenste bedrag wordt niet vermeld op de balk en is dus niet te selecteren.

Zie hieronder de oplossingen;

1. Indien je het maandtermijn onlangs heb gewijzigd en je het voorlopig nog niet kunt aanpassen, kun je contact met ons opnemen.
- Wij zullen dan samen met jou een gepast maandbedrag vaststellen en voor je wijzigen.
2. Mocht je een foutmelding ontvangen? Stuur een screenshot/printscreen naar vraag@qurrent.nl en de technische dienst lost het voor je op. Zet dan in het onderwerp 'community - termijnbedrag' en geef in het bericht zelf aan welk termijnbedrag je wil gebruiken.
- In de tussentijd kunnen wij het natuurlijk alvast voor je wijzigen.
3. Lukt het je niet met inloggen? Geef dan aan waarom het niet lukt, welke melding krijg je te zien? Dan helpen we je graag verder.
4. Bij sommige leden werkt het balkje niet optimaal, wij werken aan een nieuwe MijnEnergie omgeving. Deze wordt binnenkort gelanceerd!
Wil jij ons meehelpen? Geef je ideeën en tips door in dit topic.
Totdat de nieuwe MijnEnergie pagina gelanceerd is, wijzigen wij het termijnbedrag voor jou!
5. Het balkje is gebaseerd op het voorgaande termijnbedrag en/of het historisch verbruik van het afgelopen 5 jaar wat gekoppeld is aan jouw tarieven.
Het kan dus wel eens voorkomen dat jij het termijnbedrag wilt aanpassen naar een bedrag dat buiten het balkje valt.
Ook dit is een onderdeel waarvan wij de functionaliteiten zullen verbreden in de lancering van de vernieuwde MijnEnergie omgeving.
Tot die tijd zijn wij er 'to the rescue' om jouw maandbedrag te wijzigen ;)


Wij ontvangen graag een van de bovenstaande redenen waarom je jouw termijnbedrag niet kunt wijzigen.
Op deze manier kunnen wij je snel te hulp schieten.

Alvast bedankt voor je medewerking!


Groeten van Giulia
Hallo,

Ook de opbouw van het communitygedeelte vind ik verwarrend, vandaar denk ik ook dat iedereen zijn eigen topic start!!!

In ieder geval heb ik ruim 2 weken geleden een mail gestuurd waarom ik mijn termijnbedrag niet kon aanpassen aan mijn werkelijke verbruik. Dat verbruik is heel goed bij te houden, dus waarom kan ik dan niet het bedrag zo zetten dat ik betaal wat ik moet betalen. Ik betaal veel te veel en kan het niet verder naar beneden stellen.

Ik heb geen reactie gekregen op mijn mail, na een bevestiging. Nu kijk ik op de site en kan ik mijn termijnbedrag tot februari 2018 helemaal niet meer aanpassen en krijg het ook niet in beeld.

Ik ben pas kort geleden naar jullie overgestapt, maar wat dit betreft vind ik het zwaar onvoldoende allemaal. Ik wil gewoon betalen wat ik moet betalen conform mijn verbruik. Lijkt mij niet meer dan normaal. Doe hier dus acuut wat aan. Bij voorbaat dank!

Groet, Gérard
Goedemorgen,

Omdat ik ook het schuifbalkje niet kan verslepen, wil ik langs deze weg het termijnbedrag laten aanpassen.

De stroom naar 72 Euro en het gas naar 112 Euro aub.

Mvrgr.
P. Dierkx
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Pdierkx,

Ik heb je termijnbedrag zojuist aangepast, je hebt daar een bevestigingsmail ontvangen!

Groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge +9
Dag GerardvanHeuven,

Bedankt voor je feedback! Het is erg druk, we zijn momenteel met z'n allen hard aan het werk om deze achterstand in te halen. Ik zie dat mijn collega je inmiddels geholpen heeft. Het termijnbedrag is aangepast. Goed om te zien dat het je voor groene oplossingen kiest!

Groet,

Jeroen
Goedemorgen Jeroen van Qurrent 😉

Zou je voor mij aub ook aub het termijnbedrag kunnen wijzigen? (computer says no...)
Gas naar 100 & stroom naar 30

Alvast bedankt voor de moeite

Met vriendelijke groeten, Richard
Goedendag,

Ik ga u toch morgen bellen.
Het termijnbedrag wat ik via de site en schuifsysteem verander klopt
niet met de gegevens die ik dan in de mail krijg.
Ik heb het een paar keer geprobeerd en elke keer krijg ik niet het juiste bedrag te zien
mvgr
Goedemorgen Jeroen van Qurrent 😉


Zou je voor mij aub ook aub het termijnbedrag kunnen wijzigen? (computer says no...)
Gas naar 100 & stroom naar 30

Alvast bedankt voor de moeite

Met vriendelijke groeten, Richard


Ik heb dit inmiddels telefonisch laten wijzigen......
Goedenavond,

Ik zou graag mijn termijnbedrag willen aanpassen, maar kan het balkje niet verschuiven.
Stroom graag naar 17 en gas naar 45.
Alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi DJacobs,

Ik heb het termijnbedrag voor je aangepast, je ontvangt daar zomenteen nog een e-mail van ter bevestiging!

Groet,

Jeroen
Dank je wel voor de aanpassing. Ik had echter gevraagd beide naar het minimum te verlagen. Voor stroom is het nu 19 euro ipv 17. Gaarne dit nog aanpassen.
Reputatie 2
Badge +5
Hi DJacobs,

Het is voor ons helaas nog niet mogelijk om dit zo voor je te verdelen. Daarentegen kan ik je wel vertellen dat het maandbedrag er goed in staat. Alles wat je te veel betaalt voor stroom, zal op gas worden afgeboekt. Dit is ook zo voor gas het geval.
Excuses voor de verwarring die hierover eventueel is ontstaan.

Groetjes,
Nathan
Het lukt mij niet om het energie balkje te verschuiven naar een hoger termijn.
Ik wil mijn stroom van 25,- euro naar 31,- euro hebben per maand
Reputatie 3
Badge +8
Hallo D. Sikkes,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat fijn dat je dit topic hebt gevonden!
Ik heb dit direct voor je aangepast en je krijgt een e-mail ter bevestiging.
Heb je nog vragen? Kijk dan gerust rond hier op de community. We helpen elkaar graag verder.

Groet, Nina
Hoi,

Ik heb ook 1 van die problemen. Mijn energiekosten staan op €35 pm. Maar mijn gaskosten op €93 pm en kan ik niet lager zetten. Het appartement waar ik woon heeft een centrale gasrekening voor de vewarming dus de €93 is daar erg overbodig.

Ik zou deze graan aangepast willen hebben naar €45 pm. Dan kom ik op een totaal van €80 pm. Is dit mogelijk via deze threet of want wanneer ik bel krijg ik telkens een wachtrij van min. 20 min???

Alvast bedankt en vriendelijke groet!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi SanderVanRijn,

Ik heb het termijnbedrag voor je aangepast naar €80. Je ontvangt hier zomenteen nog een e-mail ter bevestiging van.

Groet,

Jeroen
Termijnbedrag was door Qurrent 25% te hoog ingeschat en tussentijds ook nog eens zonder mijn medeweten verhoogd. Graag vergoeding van gederfde rente.
Verder:
Wijzigen termijnbedrag werkt na drie maanden nog steeds niet! Daar wordt echt hard aan gewerkt!
Gemiddelde wachttijd voor klantenservice is 20 minuten! Ook daar wordt veel aan gedaan.

Voor mij reden om over te stappen. Dit heeft niks te maken met groeistuipjes, maar alles met geldzucht.
Termijnbedrag was door Qurrent 25% te hoog ingeschat en tussentijds ook nog eens zonder mijn medeweten verhoogd. Graag vergoeding van gederfde rente.
Verder:
Wijzigen termijnbedrag werkt na drie maanden nog steeds niet! Daar wordt echt hard aan gewerkt!
Gemiddelde wachttijd voor klantenservice is 20 minuten! Ook daar wordt veel aan gedaan.

Voor mij reden om over te stappen. Dit heeft niks te maken met groeistuipjes, maar alles met geldzucht.

Overgestapt naar E.ON. Bye, klantonvriendelijk en duur Qurrent!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Frank1001,

Jammer om te horen dat je bent overgestapt naar een andere leverancier. We zijn hard aan het werk om de achterstand die is ontstaan in te lopen. Hopelijk mogen we je in de toekomst weer verwelkomen bij de groenste energieleverancier van Nederland.

Groet,

Jeroen
Hallo Qurrent,

Ik probeer nu al een paar keer mijn termijnbedrag aan te passen naar € 5,- per maand voor stroom en € 105,- voor gas. Dit is ook gewoon te selecteren maar als ik het dan opsla krijg ik vervolgens een mail dat mijn bedragen zijn aangepast naar € 30,- voor stroom en € 80,- voor gas.

Kunnen jullie dit dus voor mij goed zetten? Dus € 5,- p/m voor stroom en € 105,- p/m voor gas.

Alvast bedankt!

Groet Richard
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Richard,

Allereerst welkom op de community! Goed dat je ons hier hebt gevonden 🙂

Het maakt niet uit hoe de verdeling van het termijnbedrag is. Uiteindelijk is het totaalbedrag hetzelfde en wordt het totaal aan termijnbedragen op de jaarnota bij elkaar opgeteld en in mindering gebracht op de kosten van zowel gas als elektriciteit.

Groet,
Tessa
Hallo,

Ik kan mijn termijnbedrag niet zelf aanpassen. De schuivertjes werken niet.
Ik wil het bedrag voor gas graag aanpassen van 35 naar naar 110

mvg

G Nieuwlaat
Reputatie 4
Badge +8
Hoi G. Nieuwlaat,

Welkom op de community!

Ik heb jouw termijnbedrag aangepast. Je krijgt hier een bevestiging van per e-mail.

Groet,
Tessa
Graag mijn maandbedrag verhogen naar 85,- Mvg. Joost
Beste Qurrent,
Ik wil het termijnbedrag aanpassen in Mijn Energie, maar kan het balkje helemaal niet verplaatsen. Kunnen jullie het termijnbedrag verlagen naar E96,-?
groet, Femke

Reageer