Beantwoord

Waarom komen er geen standen door via mijn slimme meter?

• 17 december 2017
  • 2 reacties
  • 159 keer bekeken

• Q-starter
  • 4 reacties
Hallo,

Mijn nieuwbouwwoning is per 14 dec opgeleverd en ik heb ook stroom per 14 dec aangevraagd. Ik had eigenlijk verwacht dat de slimme meter ook standen doorgeeft, maar er is nog niks binnen gekomen.

Wel heb ik zojuist de setting naar dagelijks gezet ipv 2 maanden. Maar klopt het wel dat er ook in het begin niet om standen wordt gevraagd? Ik kreeg namelijk een mail dat ik zelf standen moet gaan doorgeven voor begin januari....

(2de vraag) kan ik ook standen met een datum doorgeven? Bij de oplevering 14 dec zijn namelijk standen opgeschreven.

Gr, Tim
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 17 december 2017, 21:45

Hoi Tim,

De netwerkbeheerder geeft de beginstanden door aan Qurrent. Daar gaan wel een paar dagen overheen. Is je contract al ingegaan? Kijk op Profiel -> Contract. Als het goed is zie je over een paar dagen onder Meterstanden de standen van je slimme meter. Meestal zit er een vertraging van 2 werkdagen in.

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Wanneer Qurrent een meterstandverzoek per mail uitstuurt, dan is het niet gelukt om de slimme meter uit te lezen.
Het is dan dus belangrijk om de meterstanden (in dit geval van de overdracht) toe te sturen. Als deze meterstanden niet binnenkomen, dan worden er meterstanden berekend door de netbeheerder.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Hoi Tim,

De netwerkbeheerder geeft de beginstanden door aan Qurrent. Daar gaan wel een paar dagen overheen. Is je contract al ingegaan? Kijk op Profiel -> Contract. Als het goed is zie je over een paar dagen onder Meterstanden de standen van je slimme meter. Meestal zit er een vertraging van 2 werkdagen in.

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Wanneer Qurrent een meterstandverzoek per mail uitstuurt, dan is het niet gelukt om de slimme meter uit te lezen.
Het is dan dus belangrijk om de meterstanden (in dit geval van de overdracht) toe te sturen. Als deze meterstanden niet binnenkomen, dan worden er meterstanden berekend door de netbeheerder.
Reputatie 2
Badge +5
Hi Tim,

Nog een kleine aanvulling op wat Frans en Nina aan hebben gegeven.
Jij kan zelf geen datum invullen bij het doorvoeren van de meterstanden. Wij op de klantenservice wel 🙂. Zou je mij daarom de standen willen doorgeven? Dan vermeld ik de juiste datum ( 14 december ) erbij .

Groetjes,
Nathan

Reageer