Beantwoord

Waarom komt mijn gasverbruik in Dashboard komt niet overeen met verbruik o.b.v. meterstanden?

• 11 mei 2017
  • 3 reacties
  • 352 keer bekeken

In mijn dashboard wordt een gasverbruik van 131 m3 vermeld (periode 17-03-17 t/m 10-05-17).
Volgens de dagelijks uitgelezen gasmeterstanden zou het gasverbruik echter 123 m3 moeten zijn.

Beginstand 17-03-17: 989 m3.
Meterstand 09-05-17: 1112 m3.
Verbruik is dus 123 m3.

Vandaag (11-05-17) de meterstand op de gasmeter geraadpleegd en die staat op 1113 m3. Verbruik is dan maximaal 124 m3.

Ik wil graag een verklaring hoe Qurrent aan een verbruik van 131 m3 komt
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 7 juni 2017, 15:48

Beste REvanDorst en M.Kranendonk,

Hartelijk bedankt voor jullie berichten en natuurlijk de scherpe ogen :)

1. De totalen in het MijnEnergie Dashboard en de Qurrent App zijn tot en met de lopende dag.
2. De totalen onder de grafiek in MijnEnergie bij “energieverbruik” zijn tot de lopende dag.
3. Er wordt afgerond in MijnEnergie en de Qurrent App 10,5 is 11 en 10,4 is 10 (bijvoorbeeld).

Oftewel door punt 2 kan er een verschil zitten in het totaal, bij de verschillen de weergaven.

Waarom dit is en of dit rechtgetrokken wordt voor alle totalen in de toekomst, komen wij later op terug.

Eind van aankomende zomer zullen wij een nieuwe MijnEnergie-pagina lanceren, deze punten kunnen wij dus laten aanpassen.
Voorlopig zijn deze cijfers dus juist conform de berekening die ik hier boven heb uitgelegd.

Een troost is om te vermelden dat jouw meterstanden leidend zijn voor jaarnota.

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi RE van Dorst,

Excuses voor de verlate reactie, goed dat je me er even op hebt gewezen!
Het is nu niet direct duidelijk waar dit verschil vandaan komt.
Uiteraard zijn je slimme meterstanden leidend.
Ik snap dat je direct een duidelijk antwoord hebt, maar ik heb dit doorgezet naar de technische afdeling.
Zij zien welke data binnenkomt voor Mijn Energie.

Excuses voor het ongemak!

Groetjes, Vita
Beste Vita,

Ook ik zit hiermee. Volgens de meterstanden heb ik t/m vandaag 677 m3 verbruikt, maar op Mijn Energie staat dat het 724 m3 is. Kan dit worden aangepast door de technische afdeling?

Groet,
Marleen
Reputatie 2
Badge +8
Beste REvanDorst en M.Kranendonk,

Hartelijk bedankt voor jullie berichten en natuurlijk de scherpe ogen :)

1. De totalen in het MijnEnergie Dashboard en de Qurrent App zijn tot en met de lopende dag.
2. De totalen onder de grafiek in MijnEnergie bij “energieverbruik” zijn tot de lopende dag.
3. Er wordt afgerond in MijnEnergie en de Qurrent App 10,5 is 11 en 10,4 is 10 (bijvoorbeeld).

Oftewel door punt 2 kan er een verschil zitten in het totaal, bij de verschillen de weergaven.

Waarom dit is en of dit rechtgetrokken wordt voor alle totalen in de toekomst, komen wij later op terug.

Eind van aankomende zomer zullen wij een nieuwe MijnEnergie-pagina lanceren, deze punten kunnen wij dus laten aanpassen.
Voorlopig zijn deze cijfers dus juist conform de berekening die ik hier boven heb uitgelegd.

Een troost is om te vermelden dat jouw meterstanden leidend zijn voor jaarnota.

Groeten van Giulia

Reageer