Beantwoord

Waarom krijg ik een melding over onderhoudswerkzaamheden in de app?

Badge +3
Sinds afgelopen vrijdag 30 juni krijg ik op Qurrent App de melding dat vanwege onderhoudswerkzaamheden deze App tijdelijk niet beschikbaar is. Tevens heb ik, nadat ik afgelopen maandag 26 juni rond 19:00 uur mijn Qbox + Solar volgens de handleiding heb geactiveerd en geïnstalleerd, geconstateerd dat alles goed functioneerde met als uitzondering dat mijn stroom productie niet werd weergegeven, zowel in de App als op de website. Vanavond 2 juli zag ik dat de led van de Qbox afwisselend een korte tijd (+/_ 1 minuut) groen knipperde en daarna weer een iets langere tijd groen continu brandde. Hierna heb ik de Qbox gedurende 10 seconden stroomloos gemaakt, waarna de led continu groen brandde en af en toe even uitging hetgeen ik interpreteer dat de Qbox weer normaal functioneerde. De App kan ik echter nog steeds niet gebruiken.
Wat kan/moet ik doen om de App en de monitoring van de stroomlevering te laten werken?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 4 augustus 2017, 08:37

Goedemorgen iedereen!
Wij willen de meldingen in de app zo snel mogelijk oplossen, daarom ben ik op zoek naar JOU 😉.

Ik heb testers nodig die de melding 'Qurrent is gestopt' in hun app zien.
Als je je graag op wilt geven als tester, stuur je jouw inloggegevens in een privé bericht naar mij toe.

Zodra we kunnen inloggen met jouw gegevens, kunnen wij deze kwestie eerder voor je oplossen.

Ik zie jullie privé berichten graag tegemoet en alvast bedankt, we stellen jullie medewerking zeer op prijs!

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

131 reacties

Badge +2
@#$% het is weer zover. Sinds afgelopen vrijdag is mijn Qbox er weer mee gestopt. Nu krijg ik een pop-up schermpje dat er onderhoud wordt uitgevoerd. Maar het kan toch niet zo zijn dat vrijdag, zaterdag, zondag en inmiddels maandag nog steeds onderhoud wordt uitgevoerd?
Kan bij onderhoud dit voortaan proactief gemeld worden?
wanneer werkt de app weer?
wanneer gaat Qurrent eens stabiliteit bieden in de door haar aangeboden diensten?
Al ongeveer 2 weken krijg ik bij het aanklikken van de Qurrent app de melding dat deze in onderhoud is. Kan dit kloppen of zit er een storing op mijn tabblad?
Niet dat ik kan zien.
Ik krijg die melding niet
Maar goed werken kan ik ook niet zeggen
Dag DoldeGrieze, JaapJ, A.J.vanBergen,

Scherp van jullie dat jullie de melding opgemerkt hebben! Wij krijgen hier vandaag veel berichten over, niet alleen via de community. Niet alle leden hebben hier last van (zoals bijvoorbeeld FransMeulbroek). Wij gaan op onderzoek uit wat de mogelijke reden hiervoor is.

Iedereen die hier last van geeft, laat je horen in deze topic! Hoe meer 'cases' we hebben, des te sneller kunnen we de oorzaak achterhalen.

Groeten,

Natalia
Bij mij werkt de app ook niet meer sinds vrijdag. Ook hier de melding wegens onderhoud....
Vanwege onderhoudswerkzaamheden is deze app tijdelijk niet beschikbaar. Bedankt voor je begrip. Nou ik heb hier helemaal geen begrip voor dus doe er wat aan deze flauwekul.
Dag allen,

Bedankt voor jullie berichten, @FLHAKerkhof en @FWVandeLaar!

Ik heb een verzoek: kunnen jullie screenshots sturen van de melding die jullie zien?

Groeten,

Natalia
Bij mij het zelfde als boven
met groeten Hendrik Rijken
Badge +3
Bij deze het screenshot.

Nog even een detail, vrijdagochtend 30-06 rond 9:00 uur startte de App nog wel op.
Badge +3
Nog even een detail, ik gebruik standaard Firefox als browser zowel op mijn computers als op mijn smartphone.
Top, dank voor de screenshot, Dolde!

Ik begrijp je laatste bericht alleen niet helemaal:

Nog even een detail, ik gebruik standaard Firefox als browser zowel op mijn computers als op mijn smartphone.

We gaan ervan uit dat de melding op de app verschijnt, en de browser zou daar helemaal niks mee te maken moeten hebben. Krijg je die melding ook te zien als je via de browser probeert in te loggen?

Groeten,

Natalia
Hierbij het gevraagde screenshot, alhoewel ik echt niet kan begrijpen wat een screenshot kan helpen bij dit probleem.
Een melding is ingebouwd in een app om aan te geven dat de app een bepaald probleem detecteerd.
Veel succes
Badge +3
Top, dank voor de screenshot, Dolde!

Ik begrijp je laatste bericht alleen niet helemaal:

We gaan ervan uit dat de melding op de app verschijnt, en de browser zou daar helemaal niks mee te maken moeten hebben. Krijg je die melding ook te zien als je via de browser probeert in te loggen?

Groeten,

Natalia
Krijg steeds melding onderhoud op app. Kan dus niet meer zien wat ik opwek en verbruik.
Badge +3
Hallo Natalia,

Ik heb bij mijn eerste bericht ook aangegeven dat ik geen data binnen krijg van de zonnestroom productie, zowel op de App (toen die nog werkte) als op mijn computer. Het gebruik van Firefox zou daar eventueel de oorzaak van kunnen zijn.

Groeten van D´olde
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Dolde,

Er zijn twee verschillende dingen gaande die los van elkaar staan.

Daarom wil ik graag weten waar je de melding ziet?
Wij zullen dan vanuit die melding gaan kijken waarom je geen data binnenkrijgt via zonnestroom productie.

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia
Reputatie 1
Ik krijg sinds enkele dagen ook de 'onderhoud' popup op mijn scherm.
Hoe kan dit meerdere dagen in beslag nemen?
Wanneer is de storing aan die App eens een keer verholpen?
Begint een beetje vervelend te worden, een beetje ICT-er heeft dat toch zo verholpen?
Badge +3
Hoi Dolde,

Er zijn twee verschillende dingen gaande die los van elkaar staan.

Daarom wil ik graag weten waar je de melding ziet?
Wij zullen dan vanuit die melding gaan kijken waarom je geen data binnenkrijgt via zonnestroom productie.

Alvast bedankt!

Groeten van Giulia

Hallo Giulia,

Om maar bij het begin te beginnen:
Maandag 26 juni het Qbox-Solar pakket van jullie ontvangen. Vervolgens rond 18:30 uur de Qbox geregistreerd en daarna, volgens de bijbehorende handleiding, alle componenten geïnstalleerd.
Nadat ik dat rond 19:30 uur gereed had, heb ik met mijn laptop ingelogd op Mijn energie / Profiel / Woning en heb ik de antwoorden aangevinkt onderaan bij Qbox Solar en heb ik deze vervolgens opgeslagen, waarbij ik de echter de knop "Activeren" over het hoofd heb gezien.
Hierna gezien op de website en de App dat de data uit de P1 poort van de slimme meter keurig binnen kwam.
De data van de productie meter zag ik echter niet verschijnen.
In de verwachting dat dit vanzelf opgelost zou worden, heb ik toen geen verdere actie ondernomen.
Woensdag 28 juni weer ingelogd op Mijn energie / Profiel / Woning en toen ontdekte ik dat er nog een knop "Activeren" aanwezig was onderaan bij Qbox Solar. Hierna weer alle aangevinkte antwoorden opgeslagen en daarna de knop "Activeren" gedrukt. Donderdag 29 juni geconstateerd dat de data van de productiemeter nog niet zichtbaar was en dat was op vrijdag 30 juni ook het geval.
Vervolgens kwam bij de App op vrijdagmiddag 30 juni de melding dat deze door onderhoudswerkzaamheden niet gebruikt kon worden. Mijn (na nu blijkt onterecht) conclusie toen was dat dit met elkaar te maken zou hebben.
Blijft over dat ik nog steeds geen data van de productiemeter kan zien op de website onder Mijn energie (zie het bijgevoegde "Screenshot Qurrent dashboard"
Ik zie wel of je nog meer info nodig hebt.

Groeten van D'olde
Badge +2
@#$% het is weer zover. Sinds afgelopen vrijdag is mijn Qbox er weer mee gestopt. Nu krijg ik een pop-up schermpje dat er onderhoud wordt uitgevoerd. Maar het kan toch niet zo zijn dat vrijdag, zaterdag, zondag en inmiddels maandag nog steeds onderhoud wordt uitgevoerd?
wanneer gaat Qurrent eens stabiliteit bieden in de door haar aangeboden diensten?

Tsja, ik heb het screenshot per mail verstuurd met een responsetijd van Qurrent van tussen 5 en 10 werkdagen. Dat is wel een heel erg lange responsetijd. Dus nog maar een via dit medium
Wat mij overigens opvalt is dat het pop-up scherm over onderhoud ook al komt wanneer je alleen je mailadres heb ingegeven en GEEN wachtwoord en op login drukt. erg vreemd. Btw waarom eigenlijk een screenshot uploaden? Daar is toch niets uit op te maken anders dan een bevestiging van de klacht?
Hierbij tevens een screenshot met melding zonder het ingevulde wachtwoord
Badge +2

Tsja, ik heb het screenshot per mail verstuurd met een responsetijd van Qurrent van tussen 5 en 10 werkdagen. Dat is wel een heel erg lange responsetijd. Dus nog maar een via dit medium
Wat mij overigens opvalt is dat het pop-up scherm over onderhoud ook al komt wanneer je alleen je mailadres heb ingegeven en GEEN wachtwoord en op login drukt. erg vreemd. Btw waarom eigenlijk een screenshot uploaden? Daar is toch niets uit op te maken anders dan een bevestiging van de klacht?

En omdat ik toch even bezig ben heb ik ook op log in gedrukt zonder een ingevuld mailadres en zonder een wachtwoord. Ook dan komt het pop up schermpje. Lijkt wel of het in de software gecodeerd zit
Sinds afgelopen vrijdag 30 juni krijg ik op Qurrent App de melding dat vanwege onderhoudswerkzaamheden deze App tijdelijk niet beschikbaar is. Tevens heb ik, nadat ik afgelopen maandag 26 juni rond 19:00 uur mijn Qbox + Solar volgens de handleiding heb geactiveerd en geïnstalleerd, geconstateerd dat alles goed functioneerde met als uitzondering dat mijn stroom productie niet werd weergegeven, zowel in de App als op de website. Vanavond 2 juli zag ik dat de led van de Qbox afwisselend een korte tijd (+/_ 1 minuut) groen knipperde en daarna weer een iets langere tijd groen continu brandde. Hierna heb ik de Qbox gedurende 10 seconden stroomloos gemaakt, waarna de led continu groen brandde en af en toe even uitging hetgeen ik interpreteer dat de Qbox weer normaal functioneerde. De App kan ik echter nog steeds niet gebruiken.
Wat kan/moet ik doen om de App en de monitoring van de stroomlevering te laten werken?
Ik krijg al een paar dagen de melding dat de app op mijn samsung tablet en mobiel vanwege onderhoud niet bereikbaar is. Mijn provider is Ziggo en ik woon in Lisse. Het is nu 5 juli 2017.
Reputatie 5
Badge +14
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat met het ontwikkelen van de nieuwe app en "Mijn energie" de problemen over moet zijn.
Zelf heb ik een Youless, Enelogic en dus de qbox in bedrijf. de eerste draait no 14 maanden nummer 2 draait 17 maanden en dan de qbox deze is nu 22 maanden in bedrijf.
Wat hierbij opvalt is dat de eerste 2 nooit geen problemen hebben en de, je raad het al, qbox. Deze moet met regelmaat gereset worden, met regelmaat bedoel ik dus X keren per maand.

Mijn conclusie is dat die qbox niet deugt. en de HH techneuten aan het hobbyen zijn. Om de haverklap liggen de servers plat waardoor de qbox zijn verbinding verliest en deze kan zich blijkbaar niet uit zich zelf opnieuw verbinden met deze servers.
Doe het dan net zo als Nuon, deze proberen ook iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden waardoor ze op digitaal niveau ook niet mee tellen.
Badge +2

En omdat ik toch even bezig ben heb ik ook op log in gedrukt zonder een ingevuld mailadres en zonder een wachtwoord. Ook dan komt het pop up schermpje. Lijkt wel of het in de software gecodeerd zit

Inmiddels is het woensdagavond 21.10 uur en nog geen stap voorwaarts 8-( niet eens een voortgangsmelding

Reageer