Beantwoord

Waarom loopt mijn Live data niet op?

• 9 februari 2017
  • 11 reacties
  • 377 keer bekeken

Als ik mijn pc aan zet ga ik 150 tot 200 wat meer verbruiken. Op de app blijft het opgenomen vermogen 120 wat staan tot nu toe een tijd van 10min. en ook de app op nieuw gestart. blijft 120 wat staan
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 8 maart 2017, 13:47

Hoi S.I. Hessing,

Fijn dat je contact met ons hebt opgenomen!

Normaliter hoor je de verbruiksgegevens in de Live Data nauwkeurig bij te kunnen houden en in te kunnen zien.
Om de minuut krijg je een update van jouw verbruik te zien in de Live Data.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat dit momenteel niet bij elke klant het geval is en zijn dit meteen gaan onderzoeken.

Sommigen zien wel de data in het daggrafiek maar niet in de live pagina in de app. En bij sommigen loopt het daggrafiek achter, doordat de data vertraagd doorkomt en hierdoor werkt de live pagina niet.

Zodra we meer weten zullen we jullie direct via dit topic op de hoogte brengen!

Groetjes van Giulia en Tanja
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi S.I. Hessing,

Fijn dat je contact met ons hebt opgenomen!

Normaliter hoor je de verbruiksgegevens in de Live Data nauwkeurig bij te kunnen houden en in te kunnen zien.
Om de minuut krijg je een update van jouw verbruik te zien in de Live Data.

Wij zijn tot de conclusie gekomen dat dit momenteel niet bij elke klant het geval is en zijn dit meteen gaan onderzoeken.

Sommigen zien wel de data in het daggrafiek maar niet in de live pagina in de app. En bij sommigen loopt het daggrafiek achter, doordat de data vertraagd doorkomt en hierdoor werkt de live pagina niet.

Zodra we meer weten zullen we jullie direct via dit topic op de hoogte brengen!

Groetjes van Giulia en Tanja
Hallo Giulia.

Ik kan het niet vertellen op dit moment omdat ik niet kan inloggen op de app .
De melding die ik krijg op de app is dat de app in onderhout is ( al +/- 24uur).

M.v.g. Bas
Goede morgen.
De data blijft hangen langer 30 min op de app hangen.
De app geeft 240 wat aan de cenceo aangezet (moet op warmen) en daarna twee bakken koffie . De app blijft op 240 wat aan geven.
De app halt wel om de minuut de data binnen maar blijft op 240 wat staan.

M.v.g. Bas.
De live app werkt nog steeds niet. De waarden blijven hangen .
ik heb hetzelde probleem
Reputatie 5
Badge +13
Hoi S.l.Hessing en Ricvee, bedankt voor jullie bericht.

De Qbox experts zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak kan zijn. Er werd eerst gedacht dat het te maken kon hebben met de Solar of zonnepanelen, maar dit lijkt niet het probleem.

@Ricvee heb je ook zonnepanelen?

Groeten van Tanja
@Tanja, ja ik heb zonnepanelen, maar geen Solar.
Volgens mij hebben de zonnepanelen er niets mee te maken.
De info in de grafiek is gewoon "verser" dan de in de info in Live, dat is het probleem.
@Tanja, ja ik heb zonnepanelen met Solar.
ik ben van mening dat op info grafiek een redelijke weergave presenteert. ik heb maar een of twee keer gezien als mijn zonnepanelen meer gingen opwekking mijn verbruik ook hoger is zonder dat er veranderingen in mijn verbruik was.
ik denk dat het probleem in de opnemer(meter) licht. dat het verschuiving van de arbeidshoek (cos phi) tussen motorbedrijf naar generatorbedrijf ( opnemen van uit het net of terug leveren naar het net) en de vorm van de stroom geen zuivere sinus . Mede door mijn omvormer ( blokgolf) , alle elektroniche gebruikers ( switched-mode power supply SMPS) en alle Faseaansnijding voor led verlicjting.
maar warom de app niet werkt geen idee.
@Tanja, ik heb een slimme meter en zoals al gezegd een Qbox zonder Solar.
Badge
Dit topic is een jaar oud, mijn live data lopen nog steeds achter. Kom op zeg laat eens horen wanneer dit opgelost is! De moderator zei dat hier in deze topic de voortgang aangegeven zou worden.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Pieter, ricvee en S.l.Hessing,

Er zijn aanpassingen gedaan waardoor de live data in de app accurater loopt (of in ieder gaval hoort te lopen). Het aantal vragen hierover is ook enorm afgenomen. Maar ik begrijp dat jij nog steeds problemen ondervind.

Dat maakt het inderdaad lastiger om een apparaat los te testen. (je ziet het nog wel terug in de dag weergave als piek)

Ik ga deze week in gesprek met IT hierover en hoop je deze week meer te laten weten hoe het zit met een oplossing.

Mijn excuses dat je al zo lang problemen ermee ondervind! Ik was in de veronderstelling dat de aanpassing het had verholpen.

Groeten van Tanja

Reageer