Beantwoord

Waarom staat er in MijnEnergie dat ik gas heb teruggeleverd?

• 28 september 2017
  • 38 reacties
  • 7425 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste @Giulia van Qurrent

Het is nu ruim een maand geleden dat ik dit topic startte, en twee weken geleden dat ik nogmaals duidelijk en uitvoerig heb uiteengezet wat er is gebeurd en waarom mijn gegevens nu helemaal niet meer kloppen. Ik heb gevraagd om de gegevens terug te zetten van voordat @Niels van Qurrent met de data is gaan rommelen. Je hebt aangegeven dat je zeer binnenkort antwoord verwacht. Wanneer is zeer binnenkort? En waarom is het zo moeilijk om die gegevens terug te zetten zoals ik gevraagd heb?
Reputatie 2
Badge +5
Hoi G.J.vanDrie,

Dit probleem loopt al een tijdje ja. Ik vind het jammer dat er nog geen duidelijk antwoord hierop is gegeven. Als het zo makkelijk was, had je dit al van ons gekregen. Helaas is het niet zo simpel als het lijkt.
Daarom ben ik net langs gelopen bij Niels, en gevraagd hoe het zit. Hij vertelde me dat het antwoord onderweg is, maar dat dit nog niet vastgesteld kan worden. De toezegging heb ik gekregen dat jij hier volgende week een antwoord zal krijgen.
Sorry dat het zo lang duurt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wij doen een beroep op je geduld en willen dat natuurlijk niet testen.

To be continued...

Groetjes,
Nathan
Bij Qurrent zijn de IT systemen een totale chaos. Geen enkele applicatie werkt zoals het zou moeten, en er is geen enkele wil aanwezig om deze IT problemen op te lossen.
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Giulia van Qurrent, @Nathan van Qurrent en @Niels van Qurrent

Bladeren jullie nog even twee posts naar boven alsjeblieft. Daar hebben jullie een toezegging gedaan. Ik zou het op prijs stellen als jullie die toezegging ook nakomen.

En even voor de duidelijkheid: ik heb niet gevraagd om een diepgravend onderzoek. Het enige dat ik heb gevraagd is dat jullie allereigenste Qbox-expert Niels de backup van mijn data terugzet die hij ongetwijfeld heeft gemaakt voordat hij "de historische data van de Qbox over de foute data heeft gezet, waardoor alles nu weer klopt", aldus het bericht van @Tomer van Qurrent, inmiddels een maand geleden.

De week is nog niet helemaal afgelopen, dus het kan nog!!!

Bij voorbaat hartelijk dank.
Reputatie 2
Badge +1
Beste @Giulia van Qurrent @Tomer van Qurrent @Nathan van Qurrent @Niels van Qurrent

Inmiddels zijn we weer een week verder, en zijn jullie nog steeds je belofte niet nagekomen die jullie ruim twee weken geleden hebben gedaan.

Bovendien hebben jullie al die tijd helemaal niets meer van je laten horen. Ik heb de neiging om hier allemaal vervelende scheldwoorden te gaan gebruiken, maar uiteraard zal ik het netjes houden: door beloftes te doen en die vervolgens niet na te komen minachten jullie mij als klant. Daar baal ik echt ontzettend van.

Ik ben heel serieus bezig met energiebesparing en -vergroening en heb daarom bijna twee jaar geleden voor Qurrent gekozen. Ik heb echter niet gekozen voor een leverancier die op een zo knullige wijze de gegevens die mij juist zouden moeten helpen met de energiebesparing verprutst en die mij daarna maandenlang stelselmatig negeert.

Ik denk dat het tijd is om de Qbox om te ruilen voor iets dat wel werkt en op zoek te gaan naar een leverancier die zijn zaakjes wel op orde heeft en wel doet wat hij belooft.
Reputatie 2
Badge +8
Goedemiddag G.J.vanDrie,

Zoals je zelf al aangeeft, is er inmiddels al een grote tijd overheen gegaan en de kwestie is onopgelost.
Blijkbaar kost het onze technische dienst veel uitzoekwerk om te kijken of er iets is aangepast en hoe wij dit moeten oplossen.

Ik heb begrepen dat @Niels nog steeds geen terugkoppeling heeft ontvangen van de desbetreffende afdeling.

Ik ben erg blij dat je je graag wilt inzetten voor het verduurzamen van Nederland.
Daarom vind ik het persoonlijk erg jammer dat dit zo moet gaan en heb er helaas ook weinig invloed op.

Je wordt dus niet genegeerd, maar het is tot op heden nog niet helemaal uitgezocht.

Onze oprechte excuses.

Groeten van Giulia
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt @Giulia van Qurrent, @Niels van Qurrent, @Tomer van Qurrent en @Nathan van Qurrent @Tanja van Qurrent dat jullie na 2 1/2 maand nog steeds niet de verprutste gegevens hebben gecorrigeerd. Maar het hoeft nu niet meer. De afgelopen dagen heb ik volgens de QBox af en toe, en zelfs 's-nachts (!), tot ruim 2x de maximale capaciteit van mijn zonnepanelen aan stroom opgewekt. En daardoor kloppen dus ook het dagverbruik en alle totalen niet meer.

Ik heb het nu wel gehad met Qurrent en met de QBox. Ik heb zojuist een overstap geregeld naar een andere groene leverancier per 1 februari 2018. Dan gaat ook de QBox retour en ga ik mijn verbruik meten met een apparaat dat wel deugt.

Jammer. Qurrent was voor mij een principiële keuze. Helaas is het niet de juiste keuze gebleken.
Reputatie 2
Badge +1
Het wordt trouwens steeds gekker. De grafiek van afgelopen zondag zag er eerst zo uit:

Nu, een paar dagen later, ziet de grafiek voor dezelfde zondag er opeens zo uit:

Bijna 700 kW piek opgewekt. Daarmee kan ik onze hele buurt van stroom voorzien 🙂
Reputatie 4
Badge +12
Het wordt trouwens steeds gekker. De grafiek van afgelopen zondag zag er eerst zo uit:

...Bijna 700 kW piek opgewekt. Daarmee kan ik onze hele buurt van stroom voorzien :-)

De buurt van stroom voorzien? Je had bijna via Internet het hele serverpark van Qurrent opgeblazen!

Groet, Frans
Reputatie 4
Badge +12
@Giulia van Qurrent,

Deze klant vertrekt. En ik kan hem geen ongelijk geven. Okee, er is iets kapot. Daar begon het mee. Jullie hebben getracht het te herstellen na eerst de klant de schuld te geven. Bij die poging is er nog meer data vernietigd. Kan gebeuren. Er is vast een backup gemaakt. Maar nee. Er ontstaat een wekenlange campagne om de klant de schuld te geven. En om te doen of jullie je buitengewoon uitsloven om iets te repareren wat de klant zelf kapot gemaakt heeft. Buitengewoon stuitend was jouw opmerking een maand geleden aan Barbara Fris die zich ook ernstig zorgen maakte over de gang van zaken:

"Echter komen onze antwoorden ook niet uit de lucht vallen en hebben wij elk technisch aspect uitgelegd, sorry dat ik het zo moet zeggen. Omdat de klant er van overtuigd is dat er iets anders aan de hand is, laten wij dit voor hem uitgebreid uitzoeken"

Jullie laten helemaal niets meer uitzoeken. Niels of zijn afdeling heeft waarschijnlijk al lang gemeld dat er niks meer aan te doen is en dat er geen backup is. Het enige wat jullie nog doen is wachten tot het over gaat. Tot de klant vertrekt en jullie stiekem dit topic kunnen verwijderen.

Wat ik nog graag zou zien, is waar ik op 14 oktober al op aandrong: ophouden de schuld in de schoenen van de klant te schuiven en excuses aanbieden.

Groet, Frans
Reputatie 2
Badge +1
Beste @FransvanWoerkom

Bedankt voor je bijval. We zijn inmiddels een beetje off-topic geraakt, maar ik wilde toch nog even reageren op jouw post.

Twee jaar geleden ben ik overgestapt van Greenchoice naar Qurrent. Greenchoice had de beste regeling voor vergoeding van de overproductie van mijn zonnepanelen, maar toen die werd versoberd was de weg vrij voor een overstap.

Ik heb toen bewust gekozen voor Qurrent. De allergroenste uit de test, niet de goedkoopste maar wel redelijk geprijsd, en de Q-Box sprak me enorm aan. Eindelijk een oplossing om real-time inzicht te hebben in mijn energieverbruik zonder honderden euro's uit te moeten geven aan dure domotica. En een mogelijkheid om op termijn door periodevergelijkingen te zien hoe mijn investeringen in duurzaamheid renderen. Ik gebruikte al jarenlang slimmemeterportal.nl en mindergas.nl, maar de Qbox leek me een welkome aanvulling.

Nu, twee jaar later, moet ik constateren dat ik een foute keuze heb gemaakt. Niet alleen omdat de IT infrastructuur van Qurrent een complete chaos blijkt te zijn, maar ook omdat ik als klant totaal niet serieus word genomen. Een kleine bloemlezing van de problemen waar ik de afgelopen twee jaar tegenaan ben gelopen:

- Qbox was verzonden maar kwam niet aan en kon niet getraceerd worden. Op verzoek een nieuwe gestuurd. Kort daarna had ik twee Qboxen en moest ik er een terugsturen. (sorry- foutje)
- Qbox valt vanaf het begin regelmatig uit of geeft geen gegevens door. Komt volgens Qurrent doordat ze te ver uit elkaar hangen. De afstand router/meterkast is echter maar een paar meter en het WiFi signaal is daar prima
- App en website waren lang erg traag en zijn regelmatig uit de lucht
- Realtime weergave in de App is niet bruikbaar en geeft vaak gewoon 0 aan
- Korting wegens zonnepanelen op eerste jaarrekening niet goed verwerkt (sorry - foutje)
- Jaarrekening uiteindelijk aangepast maar wegens fout in systeem kon ik hem niet inzien. Kon ook niet per email worden gestuurd. Heeft uiteindelijk maanden geduurd.
- Windtegoed dat ik had opgebouwd werd opeens meer dan gehalveerd (sorry - foutje)
- Qbox had upgrade nodig na vervanging slimme meter door nieuw model met DSRM 5.0. Afijn, wat er sindsdien allemaal is gebeurd kun je lezen in dit topic
- Verlengingsaanbod met een prijs voor elektriciteit van 14,5 cent die in werkelijkheid 19 cent bleek te zijn (sorry - foutje)
- Het duurt soms weken voordat je antwoord krijgt op een email, klantenservice is telefonisch vaak slecht bereikbaar

Ik heb ons elektriciteitsverbruik (woonhuis + praktijk + kantoor) tussen 2010 en 2013 teruggebracht van ruim 10.000 kWh naar onder de 5.000 kWh. Daarna door aanschaf van 30 zonnepanelen naar ruim 1.000 kWh overschot. Het gasverbruik is van ruim 4.000 m3 teruggegaan naar ca. 2.700 m3. Dit voorjaar een Elga warmptepomp aangeschaft waardoor ik geen overcapaciteit meer zal hebben op de zonnepanelen maar het geschatte gasverbruik verder zal dalen naar ca. 1.500 m3.

Vanaf volgende week hebben we een elektrische auto. Mijn elektriciteitsverbruik zal daardoor uiteraard weer verder stijgen. Maar door al het gedoe met Qurrent ben ik toch maar weer gaan rondkijken. Ik stap per 1 februari over naar Vandebron. Wederom niet de goedkoopste, en ook niet de allergroenste, maar wel zeer actief op het gebied van elektrisch rijden. De Qbox zal ik inruilen voor iets anders - misschien het Huisbaasje van de Consumentenbond - ik ben er nog niet uit.

Of ik deze keer wel een goede keuze maak zal de tijd leren. Misschien kom ik nog eens terug bij Qurrent, als ze de IT problemen weten op te lossen en uit de Community blijkt dat klanten wel serieus worden genomen.

Ik zal de Community zeker blijven volgen, en zeker ook jouw posts @FransvanWoerkom.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @FransvanWoerkom , ik begrijp je bericht. En geef G.J.vanDrie zelf ook geen ongelijk. Maar het heeft natuurlijk voor ons geen enkel voordeel als G.J.vanDrie of een andere klant ontevreden is en wil overstappen. (topics verwijderen doen we niet).

Ik ben zelf niet volledig ingelezen wat er exact fout is gegaan. Maar met schuld in schoenen schuiven komen we inderdaad nergens. Ik begrijp van G.J. van Drie dat hij het gevoel heeft dat hij niet serieus genomen werd. En dat kan nooit de bedoeling zijn. Daar wil ik ook zeker excuses voor aanbieden.

Het klopt dat bij Qurrent misschien niet altijd alles verloopt als iemand is gewend van een van de grote energiemaatschappijen, dat is geen excuus maar een leerweg. Een lange, maar vastberaden.

En ondanks dat ik het jammer vind dat je weg gaat ben ik blij om te horen dat je wel voor een duurzame leverancier kiest en zelfs nog duurzamer wordt met je elektrische auto. Je input op de community blijft gewaardeerd en ik hoop dat Qurrent z’n IT zo verbeterd dat je in de toekomst misschien overweegt terug te komen. Ik en de andere moderators zetten zich er in ieder geval vol voor in!

Groeten van Tanja

Reageer