Beantwoord

Waarom verschilt mijn gasverbruik in Mijn Energie?

• 26 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 298 keer bekeken

Badge
Goedendag ik keek even naar mijn gas verbruik, heel vreemd, waarom verbruik ik meer dan andere jaren
niet veel maar toch als de begin stand 561 is en nu 1157 kom ik echt op 596 maar er wordt 646 aangegeven ruim 50 m3 meer
dat vind ik heel raar. Dan moet ik ook alle energie na gaan kijken of dat ook wel klopt!

Gelukkig houd de meter alles bij wat ik verbruikt en terug levert.

Graag hoor ik waar het verschil vandaan komt
icon

Beste antwoord door C.G.vanderWaard 31 augustus 2017, 17:05

dag Natalia

de huidige gasstand is inderdaad 1158
op 1 juli was de meterstand 1151

screenshot gemaakt zie bijlage
plus begin gasstand

groetjes

kees
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi C.G. van der Waard,

Het lijkt er op dat we de meter niet dagelijks kunnen uitlezen. De grafieken geven momenteel daarom een gemiddelde aan. Op https://community.qurrent.nl/mijn-energie-29/centraal-topic-meldpunt-problemen-met-uitlezen-slimme-meter-1206 kun je hier meer over lezen. Is 1157 de meterstand van vandaag?

Groet,

Jeroen
Badge
Dag Jeroen

Waarom de dashboard meer aangeeft dan wat de gasmeter stand aangeeft blijft een raadsel.

Als ik de gasmeter in de meterkast de standen van elkaar aftrekt kom ik veel lager uit dan wat bij Qurrent vermeld .

Ik ga er vanuit dat de meterstanden in de meterkast de goeden zijn.

Als ik de begin stand uitleest bij Qurrent klopt deze wel,
Er ga iets fout, maar wat is mij een raadsel. Als ik nu de meter stand bij Qurrent op zoekt en de beginstand bij Qurrent af trekt scheelt dit gewoon 50 m3 (minder ) wat de dashboard aangeeft.
Badge
aanvulling de meterstand is van vandaag net gekeken op de meter in de meterkast.
Bijna 1158. begin stand doorgegeven 561= kan nooit 646 zijn.
Hoi C.G.vnaderWaard,

Kun je kijken wat voor standen je in MijnEnergie --> Meterstanden ziet staan? Zijn deze juist of ook niet?
In ons systeem zie ik b.v. op 1 juli 2017 een gasstand 1151 staan, dit lijkt te kloppen, t.o.v. 1158 op 28 augustus.

Als er juiste meterstanden bij ons binnenkomen, zou het aan andere processen in MijnEnergie moeten liggen waarom je verbruik niet juist weergegeven wordt. Kun je ons een screenshot sturen van je dashboard? Dan zetten we ons onderzoek voort.

Groeten,

Natalia
Badge
dag Natalia

de huidige gasstand is inderdaad 1158
op 1 juli was de meterstand 1151

screenshot gemaakt zie bijlage
plus begin gasstand

groetjes

kees
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Kees,

Bedankt voor sturen van de screenshots. We gaan hiermee aan de slag en gaan op onderzoek uit.
Een prettige dag gewenst!

Groetjes, Nina

Reageer