Beantwoord

Waarom was er zo lage opwek op 26 en 27 maart?

• 7 april 2017
  • 2 reacties
  • 257 keer bekeken

Hallo,
Een korte vraag, op het dashboard kan ik per dag zien hoeveel kWh er wordt opgewekt. Maar ik zie op 26 en 27 maart geen noemenswaardige hoeveelheid opgewekte energie dmv wind. Hoe kan dat? Want de windsnelheid op die dagen was vergelijkbaar met de dagen daaromheen?
Is er onderhoud gepleegd? Waarschijnlijk zou het handig zijn om de dan een opmerking/nieuwsbericht te plaatsen op de website om te melden dat er een lage opbrengst is ivm onderhoud aan de molens. Wanneer er onderhoud wordt gepleegd aan de molens, is dat dan meteen aan alle molens? Hoe wordt dat de opbrengst van de overgebleven werkende molens verdeeld onder de leden van Qurrent?
Groetjes
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 22 mei 2017, 14:59

Hoi Maaike,

Excuses dat een reactie even op zich heeft moeten laten wachten.
We hebben het voor je uitgezocht. De windopwek wordt geregistreerd door de beheerder van het windmolenpark.
Dit wordt direct aan ons doorgeven. Hoe hard het waait verschilt natuurlijk per dag. Ook kan het hoog in de lucht harder/minder hard waaien dan laag bij de grond.
De windregistratie op 26 en 27 maart klopt dus wel, maar het heeft die dagen gewoon relatief weinig gewaaid.
Dit kun je ook terugzien bijvoorbeeld op deze site: https://weerverleden.nl/

Erg scherp opgemerkt! Hopelijk waait het deze weken gewoon weer lekker hard! :)

Groeten van Vita
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Maaike,

Ik ga het voor je navragen bij mijn collega's die over het windpark gaan. Het kan zijn als de windt te hard waait dat een molen uit gezet wordt om schade te voorkomen of dat er aan een molen onderhoud is gepleegd.

Ik kom er volgende week bij je op terug!

Groeten van Tanja
Hoi Maaike,

Excuses dat een reactie even op zich heeft moeten laten wachten.
We hebben het voor je uitgezocht. De windopwek wordt geregistreerd door de beheerder van het windmolenpark.
Dit wordt direct aan ons doorgeven. Hoe hard het waait verschilt natuurlijk per dag. Ook kan het hoog in de lucht harder/minder hard waaien dan laag bij de grond.
De windregistratie op 26 en 27 maart klopt dus wel, maar het heeft die dagen gewoon relatief weinig gewaaid.
Dit kun je ook terugzien bijvoorbeeld op deze site: https://weerverleden.nl/

Erg scherp opgemerkt! Hopelijk waait het deze weken gewoon weer lekker hard! :)

Groeten van Vita

Reageer