Beantwoord

Waarom wijkt het verbruik op Mijn Energie en de App af van het verbruik van mijn slimme meter?

• 3 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 278 keer bekeken

Hoi heb vanaf begin mei een slimme meter en nu is het verbruik dat ik via de app of site terug zie veel hoger dan het verbruik op de meter zelf of bij de meterstanden op de site.

Vooral bij de gasmeter is de afwijking zeer groot...

Enig idee hoe dit komt of op te lossen is ???
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 11 oktober 2017, 14:06

Hoi RobbyMarty,

Ik heb het even met mijn collega besproken. Als een meter wordt vervangen is het nu nog zo dat de standen in Mijn Energie niet goed worden verwerkt, dit is bij jou het geval. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat dit in onze nieuwe Mijn Energie omgeving en op de nieuwe App goed gaat werken.

Wil je ondertussen meedenken over deze nieuwe App en de nieuwe Mijn Energie omgeving? Dat kan in dit topic: https://community.qurrent.nl/innovatie-14/denk-mee-over-een-nieuwe-mijn-energie-app-sneak-preview-776

Groet,

Jeroen
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi RobbyMarty,

Bedankt voor je bericht en welkom op de Community!

Zou je een screenshots kunnen sturen van het verbruik dat je ziet op je Dashboard?
Dan vergelijk ik het met je slimme meterstanden en zet ik het door naar de technische afdeling.
Zij lossen dit op!

Groetjes, Vita
huidige stand van meters = 76 M3 voor Gas en 313 + 202 voor electra standen ...

Op dashboard volgende gegevens: gas 1240 M3 en electra 324 en 241 (zie screenshot) ...

op tweede screenshot een voorbeeld van gasverbruik van een willekeurige week met sterk afwijkend verbruik.

Bij de meterstanden op de site lijken de meterstanden wel te kloppen ( zie screenshot 3 & 4), ik heb een aantal dagen geleden de uitleesfrequentie op dagelijks gezet.

De meters zijn geinstaleerd op 05-05-2017,
Bedankt voor de hulp!
Hoi RobbyMarty,

Bedankt voor je screenshots.
Ik heb de screenshots en bijbehorende informatie doorgezet naar de technische afdeling.
Zij gaan dit voor je oplossen!

Groetjes, Vita
Hallo, is er ondertussen al duidelijk waardoor het verschil tussen weergegeven energieverbruik en uitgelezen meterstanden ontstaat ?
Zoals de qbox nu werkt is deze zinloos om te gebruiken...

aanvulling ... ik lees in diverse topics dat er een zwart adapter kabeltje op de p1 poort aangesloten moet worden ... ik heb nooit een dergelijk kabeltje gehad, kan dit het probleem van afwijkende qbox resultaten veroorzaken?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi RobbyMarty,

Ik heb het even met mijn collega besproken. Als een meter wordt vervangen is het nu nog zo dat de standen in Mijn Energie niet goed worden verwerkt, dit is bij jou het geval. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat dit in onze nieuwe Mijn Energie omgeving en op de nieuwe App goed gaat werken.

Wil je ondertussen meedenken over deze nieuwe App en de nieuwe Mijn Energie omgeving? Dat kan in dit topic: https://community.qurrent.nl/innovatie-14/denk-mee-over-een-nieuwe-mijn-energie-app-sneak-preview-776

Groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge +8
aanvulling ... ik lees in diverse topics dat er een zwart adapter kabeltje op de p1 poort aangesloten moet worden ... ik heb nooit een dergelijk kabeltje gehad, kan dit het probleem van afwijkende qbox resultaten veroorzaken?

Hallo Robby,

Bedankt voor je bericht. Bij de meeste meters is het zonder zwart kabeltje niet mogelijk om data uit te lezen. Bij jou is dat blijkbaar wel mogelijk.
Voor de zekerheid zal ik zorgen dat er een zwart adapterkabeltje jouw kant op komt. Deze zul je volgende week binnen krijgen! Hou je ons op de hoogte van de voortgang?

Groet, Nina

Reageer