Beantwoord

Waarom worden de meterstanden te laat weergegeven in Mijn Energie?

• 26 september 2017
  • 7 reacties
  • 163 keer bekeken

Dag aanduiding werkt niet
Week aanduiding 5 dagen te laat
Maand aanduiding 5 dagen te laat
Jaar aanduiding 5 dagen te laat
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 29 september 2017, 11:47

Hallo J.E.M.Averdijk,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!

Wanneer je gebruik maakt van een slimme meter die dagelijks uit te lezen is, dan zul je deze dagelijkse meterstanden terugzien in Mijn Energie. Deze meterstanden worden dan dagelijks opgevraagd bij de netbeheerder.
Het kan 1-5 dagen duren voordat de meterstanden verwerkt zijn en zichtbaar zijn. Dit zie je dan terug in het verbruik op week-, maand- en jaarniveau.
Het dagniveau is alleen zichtbaar wanneer je een Qbox hebt.

Ik zie dat je een Qbox hebt, maar dat deze sinds 17 mei offline is. Heb je de Qbox nog aangesloten?
Zo ja, zou je me een foto willen sturen van de Qbox, de bedrading en de meter? Dan zorgen we er voor dat deze snel weer online komt!

Ik hoor graag van je.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo J.E.M.Averdijk,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!

Wanneer je gebruik maakt van een slimme meter die dagelijks uit te lezen is, dan zul je deze dagelijkse meterstanden terugzien in Mijn Energie. Deze meterstanden worden dan dagelijks opgevraagd bij de netbeheerder.
Het kan 1-5 dagen duren voordat de meterstanden verwerkt zijn en zichtbaar zijn. Dit zie je dan terug in het verbruik op week-, maand- en jaarniveau.
Het dagniveau is alleen zichtbaar wanneer je een Qbox hebt.

Ik zie dat je een Qbox hebt, maar dat deze sinds 17 mei offline is. Heb je de Qbox nog aangesloten?
Zo ja, zou je me een foto willen sturen van de Qbox, de bedrading en de meter? Dan zorgen we er voor dat deze snel weer online komt!

Ik hoor graag van je.

Groetjes, Nina
Hallo Nina
Hierbij de gevraagde foto's. Met vriendelijke groet,
Johan Averdijk
Goedemiddag

Zijn de foto's niet duidelijk genoeg
Ik vraag dit omdat er nog steeds niets veranderd is.

Met vriendelijke groet,
Johan Averdijk
Reputatie 3
Badge +8
Hallo J.E.M.Averdijk,

Je was me voor! Ik zie op deze foto's de Qbox niet terug.
Kun je een foto sturen met hierop de elektriciteitsmeter, de kabels en de Qbox?
Dan kunnen we dit verder voor je onderzoeken.

Alvast een fijn weekend gewenst en bedankt!

Groet, Nina
Is het zo voldoende?
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de foto, J.E.M.Averdijk,

De bedrading zit op het eerste gezicht goed. Ik zie alleen geen lampje branden bij de Qbox. Zit de stekker er wel goed in?

Zou je anders een reset uit kunnen oefenen? Vergeet bij een reset dan niet de kabel uit de slimme meter te halen.

Hierna is het natuurlijk van belang dat alles weer goed wordt aangesloten, en hierna komt er (hopelijk) weer data door! Succes!

Groetjes, Nina
Hallo Nina

Goed nieuws hij werkt weer zoals het moet werken.
de stekker in en uit en een reset uitgevoerd ,
Bedankt en een fijn weekend,

Met vriendelijke groet,
Johan Averdijk

Reageer