Waarom worden mijn meterstanden verkeerd opgeslagen?

• 29 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 170 keer bekeken

Badge
Beste Qurrent,

Via het dashboard heb ik handmatig mijn meterstanden doorgegeven. Als ik vervolgens naar mijn meterstanden overzicht kijk dan zie ik dat de stand die ik bij Telwerk 1 heb ingevuld bij "Stand verbruik hoog" is terechtgekomen en de stand van Telwerk 2 is bij "Stand verbruik laag" terechtgekomen. Dit is precies verkeerd om! Graag het webformulier repareren. Ik heb screenshots die laten zien hoe het misgaat mocht u daar interesse in hebben.
Overigens kan ik deze handmatig doorgegeven meterstanden niet zelf corrigeren. Dat zou ook een handige toevoeging zijn.

Hartelijke groeten, Peter.

7 reacties

Dat komt vaker voor, heb het ook al eens doorgegeven. In mijn geval was het de volgende dag elke keer wel goed.
Badge
Inderdaad zie ik ook dat het de volgende dag gecorrigeerd is en de ingevulde standen wel goed staan. Maar zou toch prettig zijn als Qurrent deze bug in de website zou fixen.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi PeterBin,

Dit is iets wat we inderdaad gaan verbeteren. Zou je voor de zekerheid de screenshots naar ons kunnen sturen? Alvast bedankt!

Groet,

Jeroen
Helaas is dit nu, 14-01-2018, nog steeds niet verholpen.
ik hoop dan ook, dat het morgen weer goed staat.
Reputatie 2
Badge +5
Hi USinschek,

Bedankt voor het laten. Ik zie alleen niet terug dat je dit eerder bij ons hebt aangekaart. Kan je me vertellen wat er precies misgaat tijdens het doorgeven van de meterstanden?
Wij hebben namelijk wel meterstanden vanuit jouw kant ontvangen, dus vraag mij af wat er dan als melding werd aangegeven bij het doorgeven van de meterstanden.

Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Nathan
Nathan,
mijn reactie is een reactie op informatie in deze topic van 2 maanden geleden. Dan hoef ik het niet eerder aangekaart te hebben.
Ik had de gegevens logisch ingevuld:
meter 1 = hoog/normaal
meter 2 = laag
Ik heb dit even later op jullie website gecontroleerd en toen stonden de “laag” waardes bij hoog en v.v.
Daarom heb ik de gegevens opnieuw maar dan voor mijn gevoel bij de verkeerde meter ingevuld - ik kreeg voor het opslaan wel een mededeling dat de waardes onlogisch waren.
Opnieuw gecontroleerd en nu stonden de waardes wel in de juiste kolom. Ik kon wel niets meer veranderen.
Een dag later weer ingelogd en toen bleek dat iemand van Qurrent de handmatig ingevoerde waardes heeft “omgeruild” en zo bleek mijn eerste input toch juist te zijn. Nu kon ik ook mijn ingevulde waardes wissen.
Er is dus geen probleem als je een dag wacht met het controleren van hè zelf ingevulde meterstanden. Maar die je dat even nadat je ze hebt ingevuld staan ze in de verkeerde kolom.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo USinschek,

Bedankt voor je bericht.

Bij de meeste meters met een dubbel telwerk is telwerk 1 dal / laag en telwerk 2 normaal / hoog.
In jouw geval is dit dus omgedraaid.
Wij zijn ons er van bewust dat dit in Mijn Energie ook voor verwarring kan zorgen.
@Els van Qurrent werkt aan de nieuwe Mijn Energie. Kun jij meer uitleg geven over dit proces en over de verwerking van de meterstanden?

Groet, Nina

Reageer