Beantwoord

Waarom zie ik 0% zelf opgewekt terwijl ik zonnepanelen heb?

Hallo Qurrent community,

Sinds een paar dagen de Q-box in huis; ik verbaas me dat het dashboard meldt dat van mijn verbruik 0% zelf is opgewekt!!??
Heeft iemand een idee hoe dit komt??? (Ik zie in andere dag grafieken wel degelijk een negatief verbruik; teruglevering aan het net dus...)

Ik ben verder zelf wel 100% opgewekt over de q-box!!
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 8 oktober 2017, 01:11

Onder "Zelf opgewekt" telt alleen de energie van winddelen of de energie van zonnepanelen, gemeten met een QBox Solar. Een eventueel negatief verbruik, wat ook meestal komt door zonnepanelen, wordt niet meegeteld.

Je zegt dat je "in andere dag grafieken" een negatief verbruik ziet. Bedoel je in grafieken van de afgelopen dagen van jezelf? Dan doen je slimme meter en QBox het dus goed en hoef je je geen zorgen te maken.

Groet, Frans

Bekijk origineel

3 reacties

de app werkt al enige tijd niet meer , zowel op de telefoon al op de laptop er wordt volgens de app niets meer opgewekt terwijl dit in werkelijk heid wel het geval is . Ra ra hoe kan dit ?
Reputatie 4
Badge +12
Onder "Zelf opgewekt" telt alleen de energie van winddelen of de energie van zonnepanelen, gemeten met een QBox Solar. Een eventueel negatief verbruik, wat ook meestal komt door zonnepanelen, wordt niet meegeteld.

Je zegt dat je "in andere dag grafieken" een negatief verbruik ziet. Bedoel je in grafieken van de afgelopen dagen van jezelf? Dan doen je slimme meter en QBox het dus goed en hoef je je geen zorgen te maken.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Paul,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community! Wat fijn dat je ons hier hebt gevonden.
Zoals Frans al aangeeft, zie je in Mijn Energie onder 'Zelf opgewekt' alleen de energie van Windtegoed of wanneer je een Qbox Solar hebt. Uit het meterstandoverzicht zal wel blijken dat je teruglevering hebt gehad.

Hoi Jaap,
Bedankt dat je dit aangeeft!
Mijn Qbox collega's gaan voor je op onderzoek uit.
Loopt de kWh-meter nog op?

Groet, Nina

Update van Nina:
Het ziet er naar uit dat de Qbox Solar stuk is. Er staat op de kWH-meter/Eltako een cijfer vermeld en dit cijfer moet oplopen.
Is dit niet het geval? Dan is de Eltako stuk. De Qbox Solar is helaas buiten garantie, maar het is mogelijk om hier of elders een nieuwe Eltako / Qbox Solar te bestellen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen