Beantwoord

Waarom zie ik een verschil in verbruik in het maand- en jaaroverzicht?

• 31 juli 2017
  • 1 reactie
  • 103 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +4
In het jaaroverzicht kun je voor iedere maand zien welk verbruik een staafje vertegenwoordigt, maar als ik daarop klik en dus het maandoverzicht van die maand krijg dan zie ik daar voor sommige maanden een heel ander verbruik.
Het verschil is soms meer dan 300%, maar in andere maanden net 1 procent.
Onderstaande voorbeelden betreffen het gasverbruik.
feb 2016 223,94 - 614,00
mrt 2016 199,99 - 391,00
april 2016 74,51 - 191,00
mei 2016 38,34 - 117,00
juni 2016 22,97 - 78,00
juli 2016 17,37 - 55,00
aug 2016 16,44 - 18,96
sept 2016 20,86 - 21,00
okt 2016 83,81 - 84,00
Bij het stroomverbruik zie ik hetzelfde.
Weet iemand daar de verklaring voor?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 1 augustus 2017, 11:51

Hallo B.Fris,

Bedankt voor je bericht en voor je oplettendheid!

Helaas komt het vaker voor dat het getal dat staat aangegeven bij 'verbruikt' afwijkt van de meterstanden en het daadwerkelijke verbruik zoals dat in het overzicht zichtbaar is.
Dit komt vaak voor bij gebruikers met een slimme meter. Hier is op de community ook vaker over gesproken, zoals hier.

Helaas hebben we hier nog geen directe oplossing voor, maar weest gerust: nota's worden opgesteld op basis van de daadwerkelijke verbruiksgegevens.
Zoals je misschien wel weet zijn we hard op werk om een nieuwe Mijn Energie en App te ontwikkelen.
Bij deze Mijn Energie 2.0 is dit euvel verholpen en zul je de juiste waardes in kunnen zien.

Bedankt voor je geduld, we houden je op de hoogte!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo B.Fris,

Bedankt voor je bericht en voor je oplettendheid!

Helaas komt het vaker voor dat het getal dat staat aangegeven bij 'verbruikt' afwijkt van de meterstanden en het daadwerkelijke verbruik zoals dat in het overzicht zichtbaar is.
Dit komt vaak voor bij gebruikers met een slimme meter. Hier is op de community ook vaker over gesproken, zoals hier.

Helaas hebben we hier nog geen directe oplossing voor, maar weest gerust: nota's worden opgesteld op basis van de daadwerkelijke verbruiksgegevens.
Zoals je misschien wel weet zijn we hard op werk om een nieuwe Mijn Energie en App te ontwikkelen.
Bij deze Mijn Energie 2.0 is dit euvel verholpen en zul je de juiste waardes in kunnen zien.

Bedankt voor je geduld, we houden je op de hoogte!

Groetjes, Nina

Reageer