Beantwoord

Waarom zie ik geen gegevens in Qurrent app?

• 17 december 2016
  • 15 reacties
  • 1213 keer bekeken

Hallo,
Ik ben een paar maanden terug overgestapt op Qurrent voor electra en gas. Mijn huis is voorzien van een slimme meter en voorheen kon ik bij de eerdere provider prima alles uitlezen. Nu bij Qurrent echter zie ik alleen wat als ik op de website inlog. De app blijft roepen "kan geen gegevens ophalen van de server"
Communiceren via email met jullie klantenservice helpt niet. Als er al na weken een antwoord komt, klopt het niet en kan ik er niets mee. Als ik daarop reageer blijft elke reactie uit.
Niet echt wat ik verwachtte toen ik overstapte helaas. Gelukkig nog een paar maanden, dan kan ik weer overstappen.
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 14 juli 2017, 15:23

@JanBraaksma
Bedankt voor het doorgeven van alle gegevens en van je screenshots!
In dit topic heb je dezelfde vraag over je Dashboard gesteld, daar zullen we je up-to-date houden over de stand van zaken.
Zoals ook in dat topic aangegeven, is jouw situatie doorgezet naar de technische afdeling.

@Jan-PaulvanEs
Bedankt voor al je geduld Jan-Paul. Wanneer de slimme meter data van elektra óf gas niet kan worden opgehaald, wordt er van elektra én gas geen data opgehaald en verwerkt in Mijn Energie.
Dit komt omdat er af en toe tijdelijke storingen zijn in de gasmeterstand opvraag in de slimme meter. De netbeheerder moet er daarom eerst voor zorgen dat gas ook door de meter goed wordt uitgelezen voordat wij de data goed kunnen ophalen voor Mijn Energie.
Wij gaan contact opnemen met de netbeheerder om de tijdelijke storingen aan te kaarten. Wanneer ik reactie heb van je netbeheerder, laat ik het direct weten.

Fijn weekend alvast! Groetjes, Vita
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan-Paul,

Waarschijnlijk als je de app opent zie je meteen het dagniveau. Deze werkt alleen met een Qbox. Als je deze niet hebt kunnen er daardoor 'geen gegevens worden opgehaald van de server'.

Week, maand en jaar werkt wel met je slimme meter in de app. Kan je proberen te wisselen tussen de niveaus?

Het is zeker niet de bedoeling dat de klantenservice je niet kon helpen. We willen natuurlijk graag dat iemand zijn verbruik kan monitoren :)

Groetjes, Tanja
Vaag, ik heb gelijk gecontroleerd en bij electra zie ik bij dag en week en maand niets. Bij jaar zie ik de afgelopen maanden. Als ik dan maand kies en vorige maand selecteer is elke dag exact hetzelfde gevuld.

Gas hetzelfde verhaal
Reputatie 5
Badge +13
Dat is inderdaad vreemd Jan-Paul, het ziet eruit alsof je slimme meter is ingesteld op 2 maandelijks uitlezen. Dan zie je inderdaad gelijke totalen.

Ik heb de gegevens van jouw meter gecontroleerd en die staan wel degelijk op dagelijks uitlezen.

Ik ga hier morgen mee naar de technische dienst, zodra ik terugkoppeling heb zal ik je direct informeren!

Groetjes, Tanja
Is de technische dienst ontslagen ?
Ik hoef echt niet direct antwoord. Maar meer dan een maand laten wachten zonder enige reactie is niet echte service.
Gaat er nog gereageerd worden of was dit het ?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan-Paul,

Ze zijn niet ontslagen, maar wel erg druk 😉 Ik ben met je eens dat het wel erg lang duurt.

Ik heb geëscaleerd via mijn leidinggevende en kom er vrijdag bij je op terug!

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan-Paul,

Een kleine update over je probleem met Mijn Energie:

Het probleem met het dagelijks uitlezen van je verbruik in Mijn Energie is helaas nog niet opgelost. Dit weekend zijn wij even uit de lucht vanwege een verhuizing van onze computersystemen.

Na het weekend wordt er weer hard aan de slag gegaan met je Mijn Energie probleem.

Uiterlijk over een week krijg weer een update. Onze excuses voor het ongemak en ik wens je alvast een prettig weekend.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan-Paul,

De technische dienst verwacht dat het probleem volgende week is verholpen. Zodra het is opgelost laat ik het direct weten.

Ik wens je nog een prettig weekend.

Groetjes, Tanja
Als ze dan toch bezig zijn, met de nadruk op als, kunnen ze dan gelijk kijken waarom ik ook nergens kan vinden dat ik teruglever ? Mijn zonnepanelen / terugkever staat op jullie site ook gewoon al maanden op 0.
Niet dat ze nu veel doen maar toch.....
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Jan-PaulvanEs,

Het klopt dat er bij zonnepanelen 0% staat, dit kan je alleen zien met de Qbox + Solar. Zonder dit zie je namelijk een nettoverbruik, dat is verbruik - opwek.

De Qbox, waarmee je live inzicht krijgt is gratis en kan je gemakkelijk zelf installeren (borg €49 of €89 afhankelijk van welke je nodig hebt).
De Solar is een betaalde aanvulling die door een installateur geplaatst moet worden in je meterkast. (De prijs is afhankelijk van welk type je nodig hebt, tot 17 panelen €75, tot 33 panelen €115 en tot 99 panelen €255)

Groetjes, Tanja
Hoezo beste antwoord ?
Ik zie nog steeds niets in mijn overzicht. Ondanks escaleren en doorgeven. Er gebeurt gewoon niets.
Ik gebruik zelf een HomeWizard om alles te monitoren. Dat werkt tenminste wel.
Reputatie 5
Badge +13
Jan-Paul,

Ik heb het topic aangepast, je vraag stond inderdaad nog open. Ik heb zojuist bij de technische dienst nagevraagd wat het probleem is en kreeg onderstaande uitleg:

Er zijn soms problemen met het uitlezen van slimme meters, dat is niet afhankelijk van de leverancier maar van de netbeheerder of de energiemeter. Bij jouw specifieke meters krijgen wij wel de data dagelijks door van elektra, maar bij het uitlezen van het gas krijgen wij wekelijks de melding: Uitlees verzoek afgewezen: Gevraagde meetdata niet beschikbaar, deze meter is tijdelijk in storing (Code: 012).

Hierdoor werkt het dagelijks uitlezen niet goed en worden bij gebrek aan dagelijkse standen, de standen van het 2 maandelijks uitlezen gebruikt. De elektra meter en gasmeter zijn aan elkaar gekoppeld. Dit resulteert erin dat ook het elektra verbruik dan overgaat op een 2 maandelijkse uitlezing.

Ik wacht nog op antwoord of bijvoorbeeld de netbeheerder de storing kan verhelpen, of dat wij de gasdata kunnen omleiden zodat de dagelijkse standen van elektra wel inzichtelijk kunnen zijn.

Groetjes, Tanja
Ook bij mij op de app is het Windtegoed en eigen opbrengst nog steeds niet zichtbaar. Ben klant sinds 24 april!
Reputatie 3
Badge +8
JanBraaksma,

Bedankt voor je bericht. Wat fijn dat we je vanaf 24 april mogen voorzien van knalgroene energie!
Wat vervelend dat je via de app geen inzicht hebt in het Windtegoed en de eigen opwek. Graag zoek ik voor je uit wat er hier aan de hand is.
Het klopt dat er bij zonnepanelen in jouw dashboard 0% staat, dit kan je alleen zien als je gebruik maakt van de Qbox Solar. Zonder dit zie je namelijk een nettoverbruik, dat is verbruik - opwek. Dit is waarom je in Mijn Energie een negatief verbruik ziet in de grafieken. Ook zie ik hier wel dagelijks Windtegoed data binnenkomen.
Zou je ons daarom screenshots toe willen sturen van Mijn Energie en van de app? Op deze manier kunnen we zien waar het mis gaat en kunnen we gaan denken aan een oplossing.

We horen graag wat van je, alvast bedankt voor je medewerking.

Groeten van Nina
@JanBraaksma
Bedankt voor het doorgeven van alle gegevens en van je screenshots!
In dit topic heb je dezelfde vraag over je Dashboard gesteld, daar zullen we je up-to-date houden over de stand van zaken.
Zoals ook in dat topic aangegeven, is jouw situatie doorgezet naar de technische afdeling.

@Jan-PaulvanEs
Bedankt voor al je geduld Jan-Paul. Wanneer de slimme meter data van elektra óf gas niet kan worden opgehaald, wordt er van elektra én gas geen data opgehaald en verwerkt in Mijn Energie.
Dit komt omdat er af en toe tijdelijke storingen zijn in de gasmeterstand opvraag in de slimme meter. De netbeheerder moet er daarom eerst voor zorgen dat gas ook door de meter goed wordt uitgelezen voordat wij de data goed kunnen ophalen voor Mijn Energie.
Wij gaan contact opnemen met de netbeheerder om de tijdelijke storingen aan te kaarten. Wanneer ik reactie heb van je netbeheerder, laat ik het direct weten.

Fijn weekend alvast! Groetjes, Vita
Hoi Jan-Paul,

We hebben contact opgenomen met de netbeheerder en een reactie ontvangen:

Je meter van staat in storing.
Wij hebben deze aansluiting op de storingslijst geplaatst voor wisseling.
Houd er rekening mee dat de locatie in een tijdsbestek van 8 à 9 weken zal worden bezocht door een monteur.

Ze zullen dus langskomen om je meter te bekijken.
Indien dit gebeurd is, horen we het graag. Dan kunnen we ook je inzage in Mjin Energie en de App oplossen!

Groetjes, Vita

Reageer