Beantwoord

Waarom zie ik geen standen in de grafieken per november 2016?

  • 16 februari 2017
  • 1 reactie
  • 172 keer bekeken

Hallo

We zien geen data meer verschijnen in de graphic inzake
ons maandelijks verbruik sinds 11/2016
Bekker / Amstelbeststraat 2A in AMSTERDAM
icon

Beste antwoord door Lara van Qurrent 9 maart 2017, 14:54

Hallo N.E. Bekker,

Welkom op onze Community! Wat leuk dat je hier gelijk gebruik van maakt en een vraag stelt.

Heb je een slimme meter? Dan ontvangen wij automatisch de meterstanden. Als er geen gegevens meer worden doorgegeven, kan het zijn dat er iets mis is met de slimme meter. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om de data van de slimme meter te ontvangen en weer te geven in Mijn Energie.

Ik zie dat wij in jou geval meerdere keren hebben geprobeerd om op afstand de slimme meter te kunnen lezen. Dit is helaas niet gelukt. Wij hebben dan de volgende foutmelding ontvangen: “P4 verzoek afgewezen: De meter is technisch niet op afstand uit te lezen. (Code: 039).” Dit is ook bekend bij de netbeheerder. Maar onze ervaring leert dat de netbeheerder dit niet met spoed oppakt. Wij zullen de netbeheerder er opnieuw attenderen om dit op te pakken.

In de tussentijd raad ik je aan om zelf ook contact op te nemen met je netbeheerder, dat is in dit geval Liander. Zij zullen je verder kunnen informeren en het voor je oplossen.

Groetjes van Lara
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo N.E. Bekker,

Welkom op onze Community! Wat leuk dat je hier gelijk gebruik van maakt en een vraag stelt.

Heb je een slimme meter? Dan ontvangen wij automatisch de meterstanden. Als er geen gegevens meer worden doorgegeven, kan het zijn dat er iets mis is met de slimme meter. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om de data van de slimme meter te ontvangen en weer te geven in Mijn Energie.

Ik zie dat wij in jou geval meerdere keren hebben geprobeerd om op afstand de slimme meter te kunnen lezen. Dit is helaas niet gelukt. Wij hebben dan de volgende foutmelding ontvangen: “P4 verzoek afgewezen: De meter is technisch niet op afstand uit te lezen. (Code: 039).” Dit is ook bekend bij de netbeheerder. Maar onze ervaring leert dat de netbeheerder dit niet met spoed oppakt. Wij zullen de netbeheerder er opnieuw attenderen om dit op te pakken.

In de tussentijd raad ik je aan om zelf ook contact op te nemen met je netbeheerder, dat is in dit geval Liander. Zij zullen je verder kunnen informeren en het voor je oplossen.

Groetjes van Lara

Reageer