Vraag

Waarom zie ik geen verbruik/opwek in Mijn Energie?

• 27 december 2017
  • 12 reacties
  • 317 keer bekeken

Dag sinds 2 dagen leveren jullie stroom en gas aan mijn huishouden. Ik ben erg blij met jullie als leverancier, juist omdat ik groen wil zijn. Ook het grote voordeel van het inzicht in mijn verbruik is daarbij een van de redenen dat ik ben overgestapt. Zo heb ik ook toestemming gegeven om mijn slimme meter dagelijks door jullie te laten uitlezen. Nu is het probleem alleen dat de app die ik van jullie heb telkens blijft zeggen dat hij geen tevens kan ophalen...bovendien is mijn dagverbruik (25/12) gezet op een jaarverbruik?
ook zie ik nergens hoeveel energie ik zelf opwek met mijn 12 zonnepanelen..is dit een fout? Wordt dit ook verandert? Want juist het inzicht lijkt me een handige help in het besparen van energie en eventuele andere investeringen in een energiezuinig huishouden.

ik hoor graag hoe het nu allemaal zit.

PS zo’n 1,5 week geleden kreeg ik ook een mail van jullie dat een probleem nog niet was opgelost? Welk probleem? Ik heb namelijk geen probleem gemeld...Enige wat ik weet is dat jullie toen met de overstap bezig waren...al met al vraag ik me dus af of alles nu wel goed is gegaan..

12 reacties

Zelfde probleem hier...ik geef dagelijks de slimme meterstanden door (althans toestemming voor gegeven) maar zie niks in mijn energie app...of dashboard op internet...ook niet wat ik opwek met
mijn 12 panelen..baal er wel van!

Opmerking van moderator Tessa 04-01-2018
Ik heb jouw bericht even naar dit bestaande topic van jou verplaatst
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Daan,

Allereerst welkom bij Qurrent en op de community! Goed dat je ons hier hebt gevonden 🙂

Ik zie dat je 25 december het dagelijks uitlezen heb ingesteld en dit sinds 26 december is geactiveerd. Er zijn ook al meterstanden uitgelezen, maar hier kan een kleine vertraging inzitten tot wij dit doorkrijgen van de netbeheerder en het wordt verwerkt in Mijn Energie. Hou het nog even in de gaten en als je volgende week geen verbruik kan inzien, horen wij het graag!

De energie die je opwekt met je zonnepanelen kan je alleen inzien op Mijn Energie met een Qbox Solar. Nu zie je alleen wat wij uitlezen van de slimme meter en de teruglevering die wij uitlezen van de meter wordt in mindering gebracht op jouw verbruik in de grafiek.

De mail over het probleem mag je als niet verzonden beschouwen. Dit had te maken met het aanpassen van de startdatum. Dit was al opgepakt, maar nog niet afgesloten. Hierdoor is er een automatische mail verstuurd. Ik kan me voorstellen dat dit verwarring oproept. Onze excuses hiervoor.

Groet,
Tessa
Dag Tessa,

nog niks te zien in mijn app...en toch wel vreemd in mijn ogen dat jullie mijn opwekking niet inzichtelijk kunnen maken..die kunnen jullie toch gewoon uitlezen van de slimme meter? Kan het zelf ook gewoon bekijken als ik er op kijk. Je zegt dat die al van elkaar worden afgetrokken. Dus als ik je goed begrijp zie ik in de app dus alleen wat ik verbruik van jullie en niet van mezelf...dus wat ik moet kopen en niet wat ik zelf opwek.

wel lastig om dan uiteindelijk te zien hoeveel ik zelf heb opgewekt. Die box van jullie wil ik niet maar lijkt me toch dat jullie dus wel weten hoeveel ik zelf opwek. Anders kunnen jullie het immers niet verrekenen. Erg jammer dat ik nu dus bv ook niet kan zien hoeveel % ik zelf heb opgewekt van mijn verbruikte energie..maar goed tot nu toe is NIKS inzichtelijk...

ps: ik begrijp ook dat door mijn slimme meter mijn werkelijk opgewekte stroom en de doorgegeven opgewekte stroom nogal eens verschillen.. dus werkelijk meer
opgewekt dan dat uiteindelijk wordt verrekent...met andere woorden ik wordt bestolen door de energieleverancier...hoe zit dat? Bij een oude meter loopt de meter gewoon terug en kun je dus niet opgelich worden.
ik weet het ben erg argwanend want ja energieleveranciers zijn nou niet echt bekend als betrouwbaar en eerlijk.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Daan,

Een deel van de energie die je zonnepanelen opwekken gaat helemaal niet door je meter, maar wordt gebruikt door je apparaten die op dat moment aan staan. Alleen als je zelf helemaal niets verbruikt, is de teruggeleverde energie gelijk aan de opgewekte energie.

Ook een draaischijfmeter draait niet terug als je zonnestroom naar je koelkast gaat.

Wat betreft dat dagelijks uitlezen: heb je al in Dashboard -> Meterstanden gekeken of de meterstanden via je netbeheerder bij Qurrent aankomen?

Groet, Frans
Hoi Frans,

ja dat heb ik. Ik begrijp je punt van het opwekken en verbruiken met eigen apparaten.

Daarnaast heeft Qurrent toestemming het dagelijks uit te lezen.
Er gaat dus iets niet goed.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Daan,

Ik zie inderdaad nog steeds geen dagelijkse data doorkomen in Mijn Energie. Ik ga dit voor je uitzetten bij de technische afdeling. Zodra ik hier terugkoppeling op heb, hoor je van me!

Het antwoord wat Frans je heeft gegeven met betrekking tot de opwek klopt helemaal. Wij zien jouw volledige opwek niet, want dit staat niet op je meter. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt door apparatuur die elektriciteit verbruiken. Op het moment dat je meer opwekt dan er op dat moment wordt verbruikt komt de opwek als teruglevering op jouw meter te staan.

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Daan,

Een update vanuit onze kant. Ik ben nog in afwachting op terugkoppeling van de technische afdeling.
Zodra ik meer weet, laat ik het je meteen weten!

Groet,
Tessa

Update van moderator Tessa 01-02-2018
Wij werken nog altijd aan een oplossing. Ik hoop je hier snel over te kunnen berichten.
Hier dezelfde vraag: De slimme meter qua verbruik wordt wel uitgelezen en online vermeld, maar de opgewekte energie/teruglevering niet. Die zie ik alleen als ik zelf in mn meterkast dagelijks even de meter ga bekijken.
Ik vind het net als bovenstaande klanten niet meer dan logisch dat jullie die waarden die je wel uitleest (immers je gebruikt ze voor het verrekenen) ook online voor ons inzichtelijk maakt. En dan graag zonder Q-box want ik heb weinig zin om daar 50 euro borg voor te betalen.

Sjunnie
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Sjunnie,

Bedankt voor je bericht.

Het is helaas niet mogelijk om de opwek afzonderlijk van het verbruik weer te geven. Hiervoor heb je de Qbox Solar nodig.

Eerder heb je ons ook een bericht gestuurd aangaande de uitbetaling van je borg. Deze is inmiddels overgemaakt. Mocht je deze nog niet hebben ontvangen, dan horen wij dat graag.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Daan,

Helaas kan ik je nog niet het nieuws brengen dat het is opgelost.
Het is nog in behandeling bij onze technische afdeling. We houden je op de hoogte!

Groet,
Tessa

Update van moderator Nina 2-3-2018
Bedankt voor je geduld, Daan. Helaas hebben we nog geen terugkoppeling voor je. We kaarten dit nogmaals aan en zodra we meer weten, dan hoor je hier van ons.

Update van moderator Serena 16-3-2018
Bedankt voor je geduld, Daan. Helaas hebben we nog geen terugkoppeling voor je. We kaarten dit nogmaals aan en zodra we meer weten, dan hoor je hier van ons.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Daan,

Ik had terugkoppeling gekregen dat het was verholpen, maar ik zie nog geen dagelijkse data bij je terug.
Ik heb het daarom nogmaals uitgezet bij de technische afdeling.

Excuses dat het zo lang duurt!

Groet,
Tessa

Update van moderator Jeroen 02-05-2018
Bedankt voor je geduld. Zodra we een update hebben hoor je van ons!

Update van moderator Julian 17-05-2018
Ik heb zojuist aangegeven aan onze technische afdeling dat er al erg lang op dit antwoord wordt gewacht. We hopen je snel goed nieuws te kunnen brengen.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @DaanBorjeson,

Er is terugkoppeling gegeven op de taak die wij hadden uitgezet naar de technische afdeling voor het weer inzichtelijk maken van je energieverbruik in Mijn Energie.
Helaas kunnen zij dit probleem niet voor je verhelpen in de huidige Mijn Energie omgeving. Wel wordt er toegezegd dat dit problemen verholpen is in de nieuwe versie van Mijn Energie die in de komende maanden live gaat.

Ik ga er van uit dat het probleem dan verholpen zal zijn en je vanaf dit moment weer een goed overzicht hebt van je energieverbruik.

Groeten,
Julian

Reageer