Sticky Beantwoord

Waarom zie ik in mijn app/Mijn Energie mijn Windtegoed en de opbrengst niet?

  • 3 februari 2017
  • 109 reacties
  • 9790 keer bekeken


Toon eerste bericht

109 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @pietje_poppesnor,

Wij hebben een windpark met vier windmolens aan het Haringvliet, langs de A29 bij het knooppunt Hellegatsplein. Hier zie je de precieze locatie, wat trouwens een heel goede windlocatie is!
De opwek van deze vier windmolens wordt elke dag gemeten, en vervolgens per Windtegoed berekend.

Groet, Joost
Hoi,
nu, een maand na mijn melding werkt het nog steeds niet. Ik ben bang dat de technische afdeling ook niets meer doet. Nogmaals, sinds mei geeft de app verkeerde opwekwaardes weer.
Hallo Qurrent (Tessa, Jeroen?),

Zie mijn 2de vraag in het bericht hieronder over windtegoeden en het antwoord van Jeroen.


Ik heb nu de jaarnota ontvangen en de vier maanden waar ik het over had zijn niet meegenomen.
Kunnen jullie dat nog even corrigeren?

Thx

Groet Peter

=====================================
Hi Tessa,

Bedankt voor de werkzaamheden. Ziet er nu beter uit.
Aantal windtegoeden klopt (3). Het opgewekte vermogen (415 kWh) lijkt nu meer in lijn met de gegarandeerde opbrengst (750 kWh) voor drie windtegoeden. Kan niet nagaan of die startdatum voor het derde windtegoed nu juist is.

Even een vervolgvraag;
In de periode van 16 juni tot 16 oktober heb ik ivm een verhuizing tijdelijk geen stroom/gas afgenomen van Qurrent. De windmolens echter draaiden gewoon door. Wordt de windmolenopbrengst over die periode ook gewoon meegenomen in mijn uiteindelijk afrekening, of wordt de 5 jaar periode voor die windtegoeden nu vier maanden doorgeschoven?

Groet Peter

[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/qurrent-nl/icon/100x100/c0e2443c-aa0e-4890-b413-3d4b78f62f0e.png[/img]
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/qurrent-nl/attachment/489bcc1d-dcb1-45cd-8abc-3f5d884981d3_thumb.png[/img]

Reputatie 3
+9
Hoi Peter,

We nemen de windtegoeden in zijn geheel mee op je komende jaarnota.

Groet,

Jeroen
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @P.Molenkamp,

Helaas heeft de IT-afdeling een behoorlijke achterstand opgelopen. Ik zie dat er intern wel over gecommuniceerd is, dus er wordt aan gewerkt. Excuses dat het zo lang duurt, maar ik vraag je nog even geduld te hebben.

Groet,

Fokke
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @PetervanStralen,

Terugkomend op je 2e vraag, het is een uitzonderlijke situatie. Wat er nu is gebeurd is dat deze 4 maanden eigenlijk verloren zijn gegaan omdat het op de nota verrekend wordt en er over die periode geen nota is. Wat ik nu voor je heb gedaan is dat ik de eind datum van je windtegoeden heb verlengd zodat het niet verloren is gegaan.

Groet,

Fokke
Ik heb het zelfde probleem en kreeg helaas geen reactie op mijn mails... dus probeer ik het hier (zie mailuitwisseling beneden). Volgens mijn laatse telefoontje met de klantenservice zijn (voor niet begrijpbaar redenen) niet alle mijn windedelen aan mijn adres gekoppelt. Bovendien kan ik ook niks op mijn energie dashboard zien. Het zou fijn zijn als ik tenminste hier een reactie krijg. Bellen en mailen lijkt helaas niks te bereiken... Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Boris

Bericht 1
code:
Datum: 26.09.2018 17:32
Von: Boris Stein
An: vraag@qurrent.nl

Klantnummer 191089

Beste Koen,

zoals afgesproken stuur ik jouw hiermee een mail, omdat ik nog steeds niet weet of nu ALLE van mijn winddelen aan mijn adres (Bloemstraat 38B, 3014KH Rotterdam) gekoppelt zijn (volgens ons telefoongesprek heb ik er 4 winddelen, warvan volgens jouw maar 3 aan mijn actuele adres gekoppelt zijn). Ik kan het ook nog steeds niet op mijn dashboard navolgen (zie screenshot in de bijlage). Ik hoop dat jullie dat snel kunnen oplossen en zou graag zsm een update hierover ontvangen. Alvast bedankt!


Bericht 2
code:
Datum: 29.10.2018 11:39
Von: Boris Stein
An: vraag@qurrent.nl

Beste Koen,

Ik kan de winddelen nog steeds niet op mijn dashboard zien, er is nog steeds niets aan verandert. Zijn alle mijne winddelen nu wel aan mijn nieuwe adres gekopelt (Bloemstraat 38B)? Ik hoop dat u het straks kunnen oplossen, het is nu bijna weer een maand geleden, dat ik het vermeld heb (zie mail beneden). Ik hoor graag zsm van u terug. Alvast bedankt!

---
Met vriendelijke groeten,
Boris Stein


Bericht 3 :
Datum: 07-11-2018
code:
Beste Koen,

ik heb nog steeds geen antwoord op onderstaande mails gekregen het is nu duidelijk over een maand geleden dat ik dit vroeg. Ik wil graag een antwoord op mijn vragen hebben. Waroom duurt dat zo lang en waroom wordt er niks aan gedaan? Ik wil graag een spoedige antwoord hierop. Alvast bedankt!

---
Met vriendelijke groeten,
Boris Stein
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Boris,

Omdat je al zolang hier mee bezig bent heb ik voorrang gevraagd voor je om de windtegoeden te verhuizen naar het juiste adres. Dit wordt morgen of vandaag gedaan.

Groet, Fokke

Update van moderator Julian 5-12-2018:

Het is alweer een tijdje terug maar we hebben het probleem inmiddels opgelost en is de opwek van je twee Windtegoeden ook zichtbaar in Mijn Energie. Je hebt hier reeds mailcontact over gehad met één van mijn collega's.
Hoi, 'mijn windmolen' in de app staat nog steeds op 00000,00
Zie mijn vorige berichten.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi P. Molenkamp.

De reden dat je Windtegoed momenteel op 0% van je verbruikte energie staat is dat je momenteel woont op een adres waar geen slimme meter is.
Om deze reden kunnen we ook niet berekenen hoe groot het percentage is dat je Windtegoed heeft opgewekt in verhouding met je eigen energieverbruik. Dit is alleen mogelijk als je een slimme meter hebt die je stroomverbruik regelmatig uitleest.

Groeten,
Julian

Reageer