Sticky Beantwoord

Waarom zie ik in mijn app/Mijn Energie mijn Windtegoed en de opbrengst niet?

• 3 februari 2017
  • 109 reacties
  • 9895 keer bekeken

Ondanks herhaaldelijke telefonische verzoeken is mijn Windtegoed nog steeds niet zichtbaar in mijn energie.
Wat gaat er mis?
icon

Beste antwoord door Fokke van Qurrent 8 november 2018, 16:39

Hoi Boris,

Omdat je al zolang hier mee bezig bent heb ik voorrang gevraagd voor je om de windtegoeden te verhuizen naar het juiste adres. Dit wordt morgen of vandaag gedaan.

Groet, Fokke

Update van moderator Julian 5-12-2018:

Het is alweer een tijdje terug maar we hebben het probleem inmiddels opgelost en is de opwek van je twee Windtegoeden ook zichtbaar in Mijn Energie. Je hebt hier reeds mailcontact over gehad met één van mijn collega's.
Bekijk origineel

109 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi P. Molenkamp.

De reden dat je Windtegoed momenteel op 0% van je verbruikte energie staat is dat je momenteel woont op een adres waar geen slimme meter is.
Om deze reden kunnen we ook niet berekenen hoe groot het percentage is dat je Windtegoed heeft opgewekt in verhouding met je eigen energieverbruik. Dit is alleen mogelijk als je een slimme meter hebt die je stroomverbruik regelmatig uitleest.

Groeten,
Julian
Hoi, 'mijn windmolen' in de app staat nog steeds op 00000,00
Zie mijn vorige berichten.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Boris,

Omdat je al zolang hier mee bezig bent heb ik voorrang gevraagd voor je om de windtegoeden te verhuizen naar het juiste adres. Dit wordt morgen of vandaag gedaan.

Groet, Fokke

Update van moderator Julian 5-12-2018:

Het is alweer een tijdje terug maar we hebben het probleem inmiddels opgelost en is de opwek van je twee Windtegoeden ook zichtbaar in Mijn Energie. Je hebt hier reeds mailcontact over gehad met één van mijn collega's.
Ik heb het zelfde probleem en kreeg helaas geen reactie op mijn mails... dus probeer ik het hier (zie mailuitwisseling beneden). Volgens mijn laatse telefoontje met de klantenservice zijn (voor niet begrijpbaar redenen) niet alle mijn windedelen aan mijn adres gekoppelt. Bovendien kan ik ook niks op mijn energie dashboard zien. Het zou fijn zijn als ik tenminste hier een reactie krijg. Bellen en mailen lijkt helaas niks te bereiken... Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,
Boris

Bericht 1
code:
Datum: 26.09.2018 17:32
Von: Boris Stein
An: vraag@qurrent.nl

Klantnummer 191089

Beste Koen,

zoals afgesproken stuur ik jouw hiermee een mail, omdat ik nog steeds niet weet of nu ALLE van mijn winddelen aan mijn adres (Bloemstraat 38B, 3014KH Rotterdam) gekoppelt zijn (volgens ons telefoongesprek heb ik er 4 winddelen, warvan volgens jouw maar 3 aan mijn actuele adres gekoppelt zijn). Ik kan het ook nog steeds niet op mijn dashboard navolgen (zie screenshot in de bijlage). Ik hoop dat jullie dat snel kunnen oplossen en zou graag zsm een update hierover ontvangen. Alvast bedankt!

Bericht 2
code:
Datum: 29.10.2018 11:39
Von: Boris Stein
An: vraag@qurrent.nl

Beste Koen,

Ik kan de winddelen nog steeds niet op mijn dashboard zien, er is nog steeds niets aan verandert. Zijn alle mijne winddelen nu wel aan mijn nieuwe adres gekopelt (Bloemstraat 38B)? Ik hoop dat u het straks kunnen oplossen, het is nu bijna weer een maand geleden, dat ik het vermeld heb (zie mail beneden). Ik hoor graag zsm van u terug. Alvast bedankt!

---
Met vriendelijke groeten,
Boris Stein

Bericht 3 :
Datum: 07-11-2018
code:
Beste Koen,

ik heb nog steeds geen antwoord op onderstaande mails gekregen het is nu duidelijk over een maand geleden dat ik dit vroeg. Ik wil graag een antwoord op mijn vragen hebben. Waroom duurt dat zo lang en waroom wordt er niks aan gedaan? Ik wil graag een spoedige antwoord hierop. Alvast bedankt!

---
Met vriendelijke groeten,
Boris Stein
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @PetervanStralen,

Terugkomend op je 2e vraag, het is een uitzonderlijke situatie. Wat er nu is gebeurd is dat deze 4 maanden eigenlijk verloren zijn gegaan omdat het op de nota verrekend wordt en er over die periode geen nota is. Wat ik nu voor je heb gedaan is dat ik de eind datum van je windtegoeden heb verlengd zodat het niet verloren is gegaan.

Groet,

Fokke
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @P.Molenkamp,

Helaas heeft de IT-afdeling een behoorlijke achterstand opgelopen. Ik zie dat er intern wel over gecommuniceerd is, dus er wordt aan gewerkt. Excuses dat het zo lang duurt, maar ik vraag je nog even geduld te hebben.

Groet,

Fokke
Hallo Qurrent (Tessa, Jeroen?),

Zie mijn 2de vraag in het bericht hieronder over windtegoeden en het antwoord van Jeroen.

Ik heb nu de jaarnota ontvangen en de vier maanden waar ik het over had zijn niet meegenomen.
Kunnen jullie dat nog even corrigeren?

Thx

Groet Peter

=====================================
Hi Tessa,

Bedankt voor de werkzaamheden. Ziet er nu beter uit.
Aantal windtegoeden klopt (3). Het opgewekte vermogen (415 kWh) lijkt nu meer in lijn met de gegarandeerde opbrengst (750 kWh) voor drie windtegoeden. Kan niet nagaan of die startdatum voor het derde windtegoed nu juist is.

Even een vervolgvraag;
In de periode van 16 juni tot 16 oktober heb ik ivm een verhuizing tijdelijk geen stroom/gas afgenomen van Qurrent. De windmolens echter draaiden gewoon door. Wordt de windmolenopbrengst over die periode ook gewoon meegenomen in mijn uiteindelijk afrekening, of wordt de 5 jaar periode voor die windtegoeden nu vier maanden doorgeschoven?

Groet Peter

[img]https://d38av1t9zrt96v.cloudfront.net/qurrent-nl/icon/100x100/c0e2443c-aa0e-4890-b413-3d4b78f62f0e.png[/img]
[img]https://d38av1t9zrt96v.cloudfront.net/qurrent-nl/attachment/489bcc1d-dcb1-45cd-8abc-3f5d884981d3_thumb.png[/img]

Reputatie 3
+9
Hoi Peter,

We nemen de windtegoeden in zijn geheel mee op je komende jaarnota.

Groet,

Jeroen
Hoi,
nu, een maand na mijn melding werkt het nog steeds niet. Ik ben bang dat de technische afdeling ook niets meer doet. Nogmaals, sinds mei geeft de app verkeerde opwekwaardes weer.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @pietje_poppesnor,

Wij hebben een windpark met vier windmolens aan het Haringvliet, langs de A29 bij het knooppunt Hellegatsplein. Hier zie je de precieze locatie, wat trouwens een heel goede windlocatie is!
De opwek van deze vier windmolens wordt elke dag gemeten, en vervolgens per Windtegoed berekend.

Groet, Joost
Hoe weet ik van welke windmolen de opbrengst van mijn Windtegoed komt?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi P.Molenkamp, we ontvingen vandaag bericht van onze technische afdeling. Ze zijn er helaas nog niet achter waarom de opwek op 0 staat, het bleek niet een voor de hand liggende oorzaak te hebben en ze zijn het dus nog verder aan het uitzoeken. Ik hoop snel goed nieuws voor je te hebben.

Groeten van Tanja
Reputatie 3
Badge +9
Bedankt voor het doorgeven van deze screenshot @P.Molenkamp.

Ik heb deze verwerkt in de taak die voor jou bij onze technische afdeling ligt. Hopelijk kan het probleem nu snel verholpen worden.

Groeten,
Julian
Hierbij de screenshot van de app.

Badge +5
Hoi P.Molenkamp,

Allereerst onze excuses, wij vinden het heel erg vervelend dat dit al zo lang speelt. We willen dit daarom graag snel voor je oplossen. Zou je screenshots kunnen toesturen van wat jij precies ziet in de Mijn Energie omgeving m.b.t. tot de Windtegoed opwek? Dan zetten we dit met spoed door naar onze technische afdeling om het probleem te verhelpen. Wij horen graag van je.

Groet,
Serena
Sinds afgelopen mei (of eerder) staat mijn Windtegoed opbrengst in de app op 00000,00 kWh.
Verschillende keren gebeld met Qurrent. Elke keer wordt beterschap beloofd, maar er gebeurt niets.
De laatste dame die ik heb gesproken zei dat ik niet naar de app moest kijken, maar op de website. Toen ik vroeg waarom de app niet werkte, zei ze: "ik werk hier nog maar 2 weken."
Graag een app met juiste opbrengst-info please!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi I.M.F.J. Joukes,

Dankjewel voor het doorsturen van de screenshots. Ik zie dat mijn collega Lucia ze al mee in behandeling heeft genomen.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge
Vandaag, 26-06-2018, heeft Lucia contact met me opgenomen naar aanleiding van een ander topic (zorgvuldiger bedrijfsvoering gewenst). Naar aanleiding van dat contact hierbij een screenshot van opnieuw een administratieve onjuistheid, waarbij ik opnieuw verwijs naar het feit dat Qurrent mij op 07-06-2018 per e-mail het volgende meldde: "Bedankt voor je bericht. We kunnen je informeren dat inmiddels alle windtegoeden (6) de startdatum van 20-05-2018 hebben." Nou, niet dus...

En dit staat er in Mijn Energie (website)

Reputatie 1
Badge
Vandaag, 26-06-2018, heeft Lucia contact met me opgenomen naar aanleiding van een ander topic (zorgvuldiger bedrijfsvoering gewenst). Naar aanleiding van dat contact hierbij een screenshot van opnieuw een administratieve onjuistheid, waarbij ik opnieuw verwijs naar het feit dat Qurrent mij op 07-06-2018 per e-mail het volgende meldde: "Bedankt voor je bericht. We kunnen je informeren dat inmiddels alle windtegoeden (6) de startdatum van 20-05-2018 hebben." Nou, niet dus...

Reputatie 4
Badge +8
Hoi I.M.F.J. Joukes,

Fijn om te lezen dat je kan inloggen. Het lijkt erop dat dit probleem zich dan vanzelf heeft opgelost, want ik zie het verzoek nog uit staan bij onze technische afdeling.

Het klopt ook dat de datum van het windtegoed nog niet klopt, omdat ik het 3 dagen geleden heb uitgezet en dit nog aangepast moet worden. Zodra het is aangepast, zal ik het je laten weten!

Het derde issue zal ik ook weer doorgeven aan onze technische afdeling. Sorry dat ik je hier niet direct een verklaring voor kan geven.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge
Dag Tessa,
  • Sinds 13-06-2018 toegang tot de app. Dank daarvoor, ook al is dat ruim 3 weken te laat.
  • Maar... stand opgewekte energie via windtegoeden is nog steeds op basis van 2 windtegoeden per 20-05-2018 en op basis van 6 windtegoeden per 22-05-2018
  • En nu het volgende issue: waarom is grafiek stroomverbruik 2018 niet in de app aanwezig (wel op de website), terwijl - ook volgens Qurrent - wel degelijk sprake is van stroomverbruik ?
App

Website

Serieus bedoelde (bespiegelings)vraag:
Waarom lukt het Qurrent niet om te voldoen aan zelf geuite, zwart-op-wit gestelde, beloften? Ik benoem verder dat Qurrents onvermogen -juridisch gezien- grond kan vormen voor wanprestatie (aangezien aan Qurrents zijde geen sprake is van overmacht).
Reputatie 4
Badge +8
Hoi I.M.F.J. Joukes,

Ik vind het vervelend dat is aangegeven dat de startdata van de windtegoeden nu allemaal op 20-05-2018 staan, want de vier gekochte windtegoeden staan op 22-05-2018. Daarom zie je geen verschil tussen 20-05 en 21-05. Onze oprechte excuses dat het verkeerd is gecommuniceerd en dat het allemaal niet zo soepel verloopt. Ik heb het verzoek uitgezet om de datum aan te passen naar 20-05-2018. Voor jouw jaarnota stond hij wel goed op 20-05-2018.

Ik heb de technische afdeling nogmaals gevraagd naar het probleem met het inloggen te kijken.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge
Op 07-06-2018 meldden jullie mij per e-mail het volgende :

"Bedankt voor je bericht. We kunnen je informeren dat inmiddels alle windtegoeden (6) de startdatum van 20-05-2018 hebben."

*Maar WAAROM is de opwek op 20-05-2018 en 21-05-2018 in MijnEnergie gelijk aan de opwek toen er volgens jullie foutieve administratie nog sprake was van 2 windtegoeden in plaats van 6 windtegoeden. Wie houden jullie eigenlijk nu voor de gek?*
^Vinden jullie nou ook niet dat het te gek voor woorden is dat ik jullie dit moet vertellen?

Additoneel
En verder: inloggen op de app kan ik na meer dan twee weken sinds ingang windtegoed nog steeds niet. Het lijkt er op dat jullie bij Qurrent mij, als klant die jullie van geld voorziet, niet belangrijk genoeg vinden om mij van JUISTE informatie te voorzien. Zo langzamerhand kan ik geen enkel argument meer bedenken waarom ik Qurrent zou moeten vertrouwen. Jullie miserabel herstelvermogen is écht beneden peil.

Reputatie 4
Badge +8
Hoi I.M.F.J. Joukes,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je tot nu toe geen goede ervaringen hebt.
Helaas kan ik je over het inloggen ook niet direct een antwoord geven. Ik heb je informatie echter weer doorgegeven aan de technische afdeling.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge
Dag Tessa,

Had ik al gedaan per 20-05-2018. Maar heb ik op jouw verzoek 01-06-2018 nog een keer gedaan. Zelfde foutmelding.

Voor jullie info
Telefoon: Google Pixel 2
Besturingssysteem: Android 8.1.0
Buildnummer: OPM2.171019.029.B1

Moet me wel van het hart dat ik Qurrent traag en omslachtig vind acteren. Dat geldt niet alleen deze casus. Maar ook Qurrents afhandeling van het door mij ingaan op het verlengingsaanbod. Not happy.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi I.M.F.J. Joukes,

Inloggen via de webbrowser werkt wel op jouw Mijn Energie. Kan je de app opnieuw installeren?

Groet,
Tessa

Reageer