Beantwoord

Waarom zie ik mijn dagelijkse verbruiksgegevens niet meer in Mijn Energie?

• 3 november 2017
  • 10 reacties
  • 166 keer bekeken

Waarom zie al een aantal weken geen dagelijkse verbruiksgegevens meer van mijn slimme meter op mijnverbruiksdashboard?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 6 november 2017, 10:55

Hallo F.R.J.M.Bockling,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!

Wat vervelend dat je geen dagelijkse verbruiksgegevens meer ziet bij je verbruik of op het dashboard.
Ik zie dat je een slimme meter hebt die dagelijks wordt uitgelezen. Het kan 1-5 werkdagen duren voordat de meterstanden en de verbruikscijfers bijlopen.

Ik zie zelf dat het verbruik tot 1 november is bijgewerkt in het verbruiksoverzicht. Zie jij dit ook terug?
Zo nee, wil je screenshots toesturen van het dashboard en van het verbruiksoverzicht? Dan kan ik voor je aan de slag.

Bedoel je toch iets anders? Dan hoor ik het ook graag van je! We helpen je graag verder.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo F.R.J.M.Bockling,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community!

Wat vervelend dat je geen dagelijkse verbruiksgegevens meer ziet bij je verbruik of op het dashboard.
Ik zie dat je een slimme meter hebt die dagelijks wordt uitgelezen. Het kan 1-5 werkdagen duren voordat de meterstanden en de verbruikscijfers bijlopen.

Ik zie zelf dat het verbruik tot 1 november is bijgewerkt in het verbruiksoverzicht. Zie jij dit ook terug?
Zo nee, wil je screenshots toesturen van het dashboard en van het verbruiksoverzicht? Dan kan ik voor je aan de slag.

Bedoel je toch iets anders? Dan hoor ik het ook graag van je! We helpen je graag verder.

Groetjes, Nina
Hey Nina,

Bedankt voor je reactie. Klopt dat de verbruik status tot 1 november is aangepast. helaas werkt het dagelijks uitlezen nog steeds niet als vanouds. Na de statusbijwerking van 1 november is er verder geen informatie beschikbaar.
Reputatie 3
Badge +10
Nina,

Ik zie maar 1 meterstand in mijn overzicht, wanneer worden de andere data’s zichtbaar?
Zie bijlage heb maand overzicht gekozen en zie alleen 1-nov-2017 de overstap datum
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Prenger,

Bedankt voor je bericht!
Je bent vanaf 1-11-2017 lid van Qurrent en je hebt een slimme meter.
Je kan zelf instellen hoe vaak je wil dat de slimme meter wordt uitgelezen. Standaard is dit eens per 2 maanden, maar ook heb je de mogelijkheid om de meterstanden dagelijks uit te lezen.
Je moet hier zelf toestemming voor geven en je kan dit aangeven in Mijn Energie.

Momenteel staat het uitlezen van de slimme meter op tweemaandelijks, vandaar dat je in het meterstandoverzicht alleen de meterstand van 1-11-2017 terugziet.
Wanneer je ervoor kiest om dit dagelijks uit te laten lezen, dan zul je hier dagelijkse meterstanden terugvinden.
Met de Qbox zelf zie je natuurlijk al het live verbruik gedurende de dag.

Wil je gebruik maken van dagelijkse standen? Geef dit dan aan in Mijn Energie (of geef hier expliciet stemming zodat ik dit voor je aan kan passen).

Een prettig weekend gewenst!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo F.R.J.M.Bocking,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je de data nog niet in kan zien.
Ik ga hiermee voor je aan de slag en ik schakel mijn collega's van de technische dienst in. Je krijgt zo spoedig mogelijk een update van me, maar in elk geval hoor je binnen 2 weken van me.
Alvast bedankt voor je geduld!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +10
Nina,

Als ik het zet op dagelijks en dan opsla, uit de website ga en weervopnieuw aanlog staat hij weer op 2 maanden, dus alj je het voor mij kan aanpassen graag, hierbij mij toestemming hier voor, en weer bedankt dan al vast.

Gr richard
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Richard,

Bedankt voor je bericht. Natuurlijk pas ik dit voor je aan.
Het kan een paar dagen duren voordat dit door de netbeheerder is verwerkt, maar je zal een bevestiging per e-mail ontvangen dat de slimme meter dagelijks wordt uitgelezen.

Groetjes, Nina
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Richard,

Kun je de gegevens inmiddels inzien?

Groet van Giulia
Reputatie 3
Badge +10
Giulia,

Bedankt, ik zie nu eea meer, ff paas dagen afwachten hoe eea verloopt maar verwacht dat het wel goed komt, ik mis in eerste opzicht op dashboard mijn teruggeleverde zonnepanelen energie, hoop dat het in de opdate of nieuwe ap zit

Groetjes richard
Reputatie 3
Badge +8
Hallo F.R.J.M.Bockling,

Kun jij inmiddels de gegevens ook weer inzien?

Groetjes, Nina

Reageer