Beantwoord

Waarom zie ik mijn teruggeleverde energie niet in het dashboard terug?

• 5 februari 2018
  • 5 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Mijn slimme meters laten zien dat ik in Januari 3 KWh terug geleverd heb (zonnepanelen). In het dashboard zie ik echter bij de grafieken dat er 0 KWh geregistreerd staat. Dit is niet logisch. Bij de detailgegevens staan wel de 42 KWh die door windelen zijn opgewekt, maar niet de terugleveringen die door de slimme meters zijn geregistreerd. Ik zou het fijn vinden als de overzichten correct zijn en blijven. In mijn profiel heb ik opgegeven dat ik zonnepanelen heb en ook is dit bekend bij de netbeheerder.

Graag even terugkoppelen hoe dit hersteld kan worden.
icon

Beste antwoord door Tessa van Qurrent 8 februari 2018, 16:18

Hoi Menno,

Graag verwijs ik je naar dit topic.

Groet,
Tessa
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Zie elders.
Reputatie 1
Badge +4
Hi @FransvanWoerkom , na de post kwam ik daar ook achter... overigens ben ik het niet zo eens met het antwoord... als Qurrent dagelijks mijn Slimme meter kan uitlezen, waarom kunnen ze dan niet alle gegevens presenteren... Ik zit niet te wachten op een investering van pakweg 300 Euro voor een Qbox (Solar) terwijl ik al een andere energie monitor heb. Ik vind het raar dat ik voor mijn eigen zonnepanelen een Qbox nodig heb (vraag is teruglevering per dag, niet per minuut) en dat de Windtegoeden wel 1 keer per dag worden doorgezet..
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Menno,

Graag verwijs ik je naar dit topic.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +4
Hi Tessa en anderen, ik vind het erg jammer dat Qurrent mensen die panelen hebben en enthousiast zijn over energiemonitoring zo op kosten jaagt. Bij Eneco (Zon op Toon) heb ik 195 Euro voor een 3 fasen KWh meter betaald. Maar dat is Inclusief montage door een erkende installateur. Bij Qurrent komen jullie niet verder dan een bedrag van 255 Euro voor een dergelijke meter en moet ik die zelf installeren. (serieus? Op een 3 fasen systeem?) Mijn advies aan Qurrent is om mensen die al een KWh meter hebben (zoals ik) gewoon een Y-kabeltje te sturen. Mischien beter dan dat ik een dergelijk kabeltje zelf knutsel.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Menno,

Bedankt voor je bericht!

Ik zal dit doorgeven aan onze Qbox-afdeling.Voorlopig houden wij echter vast aan de installatie en daarbij behorende kosten zoals die nu zijn.

Groet,
Tomer

Reageer