Beantwoord

Waarom zie ik niets in mijn energiegrafieken?

• 8 januari 2019
  • 8 reacties
  • 344 keer bekeken

Beste Qurrent,

Ik heb mijn Qbox afgekoppeld aangezien deze per 1-1-19 geen functie meer heeft. Echter krijg ik geen meterstanden en/of uitlezing te zien in Mijn Energie en in de App. De uitlezing heb ik op iedere 15minuten staan.
Kunnen jullie eens kijken wat er mis gaat?

Vr grt
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 8 januari 2019, 10:10

Hoi @MariekeHendriks.

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist gekeken naar je slimme meter en zie dat deze melding geeft dat de meter technisch niet op afstand uit te lezen is.
Ik heb dit zojuist gemeld bij onze afdeling Marktpartijen, die nu contact op zullen nemen met je netbeheerder Liander om dit probleem op te lossen.

Zodra ik nieuws voor je heb, laat ik dit natuurlijk gelijk aan je weten.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MariekeHendriks.

Bedankt voor je bericht.

Ik heb zojuist gekeken naar je slimme meter en zie dat deze melding geeft dat de meter technisch niet op afstand uit te lezen is.
Ik heb dit zojuist gemeld bij onze afdeling Marktpartijen, die nu contact op zullen nemen met je netbeheerder Liander om dit probleem op te lossen.

Zodra ik nieuws voor je heb, laat ik dit natuurlijk gelijk aan je weten.

Groeten,
Julian
Beste Julian,

Is er al nieuws van Liander? Wij hebben een nieuw huis met de nieuwste slimme meters, maar ondertussen kunnen we nog steeds niet zien wat ons verbruik is.
Wij willen graag een oplossing!
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MariekeHendriks,

Op dit moment is er geen nieuws nog van Liander. Mijn collega heeft op 21 januari een mail gestuurd nadat hij telefonisch geen bereik kreeg. Maar samenvattend; Liander is een onderzoek gestart op 21 januari, dit onderzoek duurt 8 weken. Mocht je dit willen versnellen dan is het mogelijk om hun storingslijn te bellen: 0800 9009.

Groet, Simon
Beste Simon,

De 8 weken zijn voorbij en we hebben nog steeds geen flauw benul van ons verbruik! Kan er iemand nu eindelijk eens voor zorgen dat het gaat werken?!
Ik kan ook niets uitlezen via mijn energie. Verbruik nu 0m3 gas en geen electriciteit. Kan dit opgelost worden?
Vr.gr. Lian
Reputatie 2
Badge +4
Hoi!

Bedankt voor jullie berichten.

@MariekeHendriks. Liander heeft aangegeven dat het momenteel langer kan duren dan wenselijk door capaciteitsproblemen. Het probleem ligt echt bij de slimme meter en hier kunnen wij dus helaas geen oplossing voor bieden. Wanneer je rechtstreeks contact opneemt met hun storingsdienst dan kunnen ze het proces versnellen. Zij zijn 24 uur per dag te bereiken op het gratis nummer 0800 9009. Excuses voor het lange wachten.

@Lian. Ik zie dat de uitleesfrequentie op maandelijks staat. Het verbruik van de maanden februari en daarvoor zie ik al verwerkt en wordt getoond in de energiegrafiek. De maand maart moet nog verwerkt worden, wanneer dit gebeurd is dan zal ook deze getoond worden. Mocht je nog steeds geen verbruik zien, zou je dan een screenshot kunnen sturen? Ook zou ik graag willen weten in welke vorm je het verbruik bekijkt. Is dit via de app of via een webbrowser? Via een webbrowser zou het verbruik in ieder geval af te lezen moeten zijn. Mocht je het verbruik per dag of per kwartier willen inzien, dan kan je dit online veranderen of dan kunnen wij dit voor je doen. Graag zou ik dan willen weten of je per dag of kwartier wilt.

Groet, Simon
Beste Qurrent,

Liander heeft ondertussen onze slimme meter vervangen voor een meter met een GPRS signaal, aangezien er bllijkbaar geen connectie kon worden gemaakt. Vooralsnog zie ik (nog) geen verbruik via de Qurrent website en/of Qurrent app. Kunnen jullie eens checken of jullie de meterstanden nu wel kunnen uitlezen? Of kan ik zelf de verbinding controleren?

Alvast bedankt
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MariekeHendriks,

Goed om te horen dat de meter ondertussen verwerkt is.

Ik heb even in ons systeem gekeken en wij hebben de wissel vandaag doorgekregen. Het is dus nog niet mogelijk geweest om de meter uit te lezen. Morgen is de eerste dag dat wij het kunnen uitlezen. Vervolgens moeten we dit verwerken, er is door de verwerking een standaard vertraging van 2-4 dagen. Eind volgende week zouden de eerste standen gewoon goed in Mijn Energie moeten staan.

Groet, Simon

Reageer