Beantwoord

Waarom zie ik sinds 2 weken geen meterstanden meer in Mijn Energie?

• 26 juni 2018
  • 15 reacties
  • 245 keer bekeken

Sinds een tijdje (2 weken?) zie ik geen meterstanden meer in dashboard, meterstanden.
Energiegebruik lijkt nog wel actueel te zijn, maar dat is mij niet gedetailleerd genoeg. Zelf heb ik niets aan instellingen of zo veranderd.

Graag zou ik de standen weer willen zien.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 13 september 2018, 11:20

Hi @M.Kr,
Op de maandweergave kun je nu tot het moment van je overstap je verbruik terugvinden.
Excuses voor het lange wachten!

Groet, Joost
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi M.Kr,

Welkom op de community 🙂 Goed dat je ons hier hebt gevonden.

Ik begrijp dat je dus wel verbruiksgrafieken ziet in Mijn Energie, maar geen meterstanden in het overzicht? Krijg je een foutmelding? Of stoppen de meterstanden gewoon? Kan je ons misschien een screenshot sturen?

Groet,
Tessa
Hoi Tessa,
Klopt; ik zie wel de maandgrafieken, maar als ik inzoom op de dagen van een maand, zie ik alleen vlakke lijnen.
De foutmelding die ik krijg is:
"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen."

Hieronder drie schermprints om het één en ander te laten zien.

Groeten, Maarten

waarom komt er geen verdere reactie meer?
Reputatie 4
Badge +8
Hoi M.Kr,

Dank voor het doorsturen en excuses voor de late reactie.

Ik durf niet te zeggen wat er precies fout gaat. In ons systeem staan de instellingen correct. Daarom heb ik bovenstaande informatie doorgezet naar onze technische afdeling. Zodra dit probleem is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer
En wanneer gaan jullie dit oplossen dan? Het duurt wel erg lang zo.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi M. Kr,

Dat kan ik helaas niet met zekerheid zeggen. Wij zullen je in ieder geval wekelijks op de hoogte houden over de ontwikkelingen!

Groet,
Tomer

Update van moderator Julian 1-8-2018:

Op dit moment hebben we nog geen nieuws van onze technische afdeling. Zodra hier verandering in komt laten we dit hier uiteraard weten.
Ik heb precies hetzelfde probleem als 'M.Kr', ook sinds medio Juni!

Ik heb op dit forum al meerdere topics over dit soort probleem gelezen, daarom verwacht ik nu het navolgende:

Ongetwijfeld vinden jullie (Qurrent) dit heel vervelend voor me,
en gaan jullie deze informatie doorzetten naar de IT-afdeling.
Zodra het probleem is opgelost, zullen jullie me hierover informeren!
Vervolgens hoor ik een maand niks.
Dan komen er excuses voor de late reactie, maar eigenlijk weten jullie dan nog steeds niet waar het aan ligt, en zijn jullie nog steeds op zoek naar een oplossing.

Het komt er op neer, dat ik maar gewoon moet afwachten tot Qurrent het probleem heeft opgelost en daarbij niet te veel verwachtingen mag hebben!

#klantiskoning? #ondeugdelijkedienstverlening
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @vdV,

Bedankt voor je bericht.

Uiteraard vind ik het jammer om te lezen dat je onze dienstverlening zo ervaart.
Het is inderdaad zo dat het soms wat langer duurt om technische problemen in de Mijn Energie omgeving op te lossen en ik begrijp dat dit soms onbegrip opwekt.
We doen samen met onze IT-afdeling ons uiterste best om de problemen die er zijn op te lossen en updates te geven wanneer nodig.

Ik heb zojuist in je energiegrafieken gekeken maar zag hier van zowel juni als juli op jaar- week- en maandniveau verbruiksgegevens staan.
Op dagniveau zijn er geen verbruiksgegevens in te zien maar dat klopt omdat je niet in het bezit bent van een Qbox. De slimme meter geeft de standen van dagen individueel altijd met enige vertraging (1 à 3 dagen) door.
Het is daarom wel enigszins verontrustend dat de slimme meter sinds 31 juli geen standen meer heeft doorgegeven maar van een storing is vooralsnog geen sprake.

Ik heb zojuist de uitleesfrequentie opnieuw op 'dagelijks uitlezen' gezet, zodat de slimme meter hopelijk nu data door gaat geven van de eerste week in augustus. Mocht er na een week nog geen data doorkomen, dan zal ik met dit probleem naar onze IT-afdeling gaan.

Groeten,
Julian
"Het is daarom wel enigszins verontrustend dat de slimme meter sinds 31 juli geen standen meer heeft doorgegeven maar van een storing is vooralsnog geen sprake."

Waarom zie ik dan niet meer de dagelijkse meterstanden van voor 1 augustus? Die zijn er toch wel nog!
Volgens mij gaan hier nu wat dingen door elkaar lopen. De laatste reactie van Julian is deels gericht aan vdV en gaat deels over mijn meterstanden en maandverbruik.
vdV heeft wat mij betreft wel gelijk dat het waardeloos is dat iets elementairs als verbruiksgegevens zo slecht geregeld is bij Qurrent en zo traag wordt opgelost.
En, Julian, goed lezen en kijken is ook een kunst! Ik neem sinds 2 juli geen energie meer af via Qurrent; vandaar dat er geen nieuwe gegevens binnen komen. Feit blijft dat er tot half juni gewoon dagelijkse meterstanden beschikbaar waren (inderdaad met wat vertraging), maar daarna niet meer. En er is niets veranderd in het bezit/gebruik van een Qbox, dus daar staat dit los van...
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @vdV en @M.Kr

Bedankt voor jullie berichten. Aan jullie beiden ook excuus dat ik in mijn vorige bericht niet duidelijk genoeg heb vermeld welk stuk van het bericht voor wie was. Gelukkig had @M.Kr dit al voor mij ontcijferd.

@vdV, ik heb zojuist de technische afdeling gevraagd naar dit probleem te kijken. Hopelijk kunnen zij snel een antwoord en mogelijk een oplossing bieden om ervoor te zorgen dat je weer data op dagniveau in kan zien.

@M.Kr, ik ben momenteel nog steeds in afwachting van een reactie van onze technische afdeling over waarom er ook geen data meer beschikbaar is van de periode waarin je nog wel klant van ons was. Zodra zij hier terugkoppeling op geven laten we dit natuurlijk aan je weten.

Groeten,
Julian

Update van moderator Julian 22-8-2018 :

Helaas is er een week later nog geen update van onze technische afdeling. Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen brengen.
Hallo allemaal,

Ik ben aangenaam verrast: mijn probleem is verholpen. Ik kan weer de meterstanden (per dag) opvragen.
Mijn sarcasme is onterecht gebleken. Qurrent heeft mijn probleem in iets meer dan een week opgelost, dus excuses en een compliment hiervoor.
Hopelijk zijn de soortgelijke problemen voor anderen nu ook verleden tijd.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi vdV,

Dank voor je bericht! Ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden :)

Groet,
Tomer
Dit wordt nu echt belachelijk... krijg ik alweer een mailtje dat er "gewerkt" wordt aan een oplossing.
Ik geloof Qurrent niet meer, ik zie heel veel organisatorisch en administratief fout gaan en ben blij dat ik geen al een tijdje geen klant meer ben.
Reputatie 2
Badge +9
Hi @M.Kr,
Op de maandweergave kun je nu tot het moment van je overstap je verbruik terugvinden.
Excuses voor het lange wachten!

Groet, Joost

Reageer