Waarom zie ik sinds half december geen verbruik meer?

• 4 januari 2018
  • 22 reacties
  • 334 keer bekeken

Ik zie sinds half december geen verbruik meer.
Heeft dat een oorzaak.

22 reacties

Ik zie sinds half december geen verbruik meer.
Heeft dat een oorzaak.
Reputatie 2
Badge +5
Hi Dirk-JanvandenBos,

Bedankt voor je berichtje in onze community. Ik zie dat je de slimme meter al hebt ingesteld op dagelijks uitlezen van de slimme meter.
Zou jij mij anders een screenshot willen sturen van wat jij ziet? Dan kan ik dit doorspelen naar mijn collega's die dit voor je verder kunnen behandelen.
Ik zie het graag tegemoet!

Groetjes,
Nathan
Dat is heel normaal bij Qurrent. Over pakweg een week zul je zien dat het dashboard weer bijgewerkt wordt, met een paar dagen vertraging. De meterstanden lopen minder ver achter. En na een paar dagen staat het dashboard weer stil. Je meldt het, een paar weken later loopt het dashboard weer eventjes, enz. enz.
Hi Dirk-JanvandenBos,

Bedankt voor je berichtje in onze community. Ik zie dat je de slimme meter al hebt ingesteld op dagelijks uitlezen van de slimme meter.
Zou jij mij anders een screenshot willen sturen van wat jij ziet? Dan kan ik dit doorspelen naar mijn collega's die dit voor je verder kunnen behandelen.
Ik zie het graag tegemoet!

Groetjes,
Nathan

Ach, ze hebben gewoon een paar weken niks met je data gedaan. Na 17 dagen hebben ze de draad weer opgepakt. 17 verschillende meterstanden in een keer met de hand invoeren is (te) veel werk. En wat doe je dan? Je herhaalt gewoon 17 maal het gemiddelde over die dagen. Cynisch? Vast wel. Maar dat word je hier vanzelf als je een beetje bewust wilt omgaan met je energieverbruik.
Ik heb ook eens even een paar screendumps gemaakt. Mijn slimme meters zijn op 20 oktober geïnstalleerd. De gasmeter zal ik jullie besparen, want die heeft minder dan een etmaal de standen doorgegeven, en die zijn kennelijk niet bij qurrent aangekomen. En dit is mijn stroomverbruik. Daar heeft een mens nog eens wat aan, nietwaar?

Mocht je nou denken dat de meterstanden niet bij qurrent aankomen, dan vergis je je. Dit zijn de meterstanden:

En het 'dashboard' laat dit zien:

Waarbij de volgende aantekeningen:
  • die 543 kWh stonden dus al bij de jaarwisseling op de meter
  • waar de 741 m3 vandaan komen is me een compleet raadsel; de gasmeter staat in werkelijkheid nu op 180 ...
Kortom, Dirk-Jan, je bent een mazzelaar! 😉
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Ben,

Bedankt voor je bericht en de screenshots. Dit helpt zeker!

De 741 m³ van gas slaan op je standaard jaarverbruik. Dit komt dus niet overeen met het verbruik over de periode 20 oktober 2017 t/m 10 januari 2018. Excuses voor dit ongemak.

Verder geef je aan dat er dus wel dagelijkse meterstanden te zien zijn, maar dat je in het verbruiksoverzicht gemiddelde data ziet. Dit zou je bijvoorbeeld zien wanneer je eens per maand / paar maanden een meterstand invoert.
Omdat de data er wel is, stuur ik deze informatie door naar de technische dienst. Ik hoop dat ze je snel verder kunnen helpen en ik hou je op de hoogte.

Groet, Nina
Bedankt, Nina.

Het zal me benieuwen of jij wél wat gedaan krijgt. En hoe lang dat dan blijft werken. Zoals je aan de grafieken kunt zien hebben ze al een keer of 4 of 5 de draad weer opgepakt, maar dat duurt nooit lang. Ik heb zelfs al gevraagd om me maar weer handmatig de waardes te laten inkloppen, maar daar is nooit op gereageerd. Zoals op de meeste vragen niet gereageerd wordt..

Misschien kun je ook nog iemand bewegen om Enexis achter de vodden te zitten. Al een hele tijd geleden kreeg ik de toezegging dat de verbinding tussen de stroom- en de gasmeter pas op termijn hersteld zou gaan worden. Uiterlijk 2 maanden staat daarvoor, als ik het goed begrepen heb, en die moeten voor mijn gevoel inmiddels wel ongeveer verstreken zijn.

O ja, nog een tip voor de klantenservice. Ik waardeer een tablet chocolade van Tony met een begeleidende Sorry-kaart hoger dan een bloemetje. Maar het karakter ervan zou een heel stuk persoonlijker worden als er bij vermeld zou worden voor welke gebeurtenis de excuses aangeboden worden. We hebben het afgelopen halfjaar zó veel gebakkeleid, dat ik echt niet weet waarvoor die geste bedoeld was. Maar de chocola was heerlijk! Ondanks het ongelukje, dat er blijkbaar onderweg mee gebeurd was. ;-)

Groetjes,

Ben
Reputatie 4
Badge +8
Hallo Ben,

Nina heeft het verzoek uitgezet bij de technische afdeling en we houden je op de hoogte over de de voortgang hiervan.

Met betrekking tot de verbinding tussen de stroom- en gasmeter heb ik de betreffende afdeling die contact heeft met de netbeheerder een verzoek uit laten zetten bij de netbeheerder. We zijn hierin dus wel afhankelijk van de netbeheerder, maar hopelijk is dit issue dan ook snel opgelost.

Gelukkig was de chocola lekker 🙂 Ik ga de tip wel doorgeven, dankjewel hiervoor!

Groet,
Tessa
Ik kan wel janken, sinds vanmiddag kan ik de gasmeterstand zien! Met een paar dagen vertraging gelukkig, en in het dashboard is er ook nog niets van te merken. Anders werden de emoties me echt teveel. ;-)

Dit is mijn dashboard. Niks veranderd sinds mijn eerdere post. De stroomstand is nog steeds van 1 januari, de gasstand is een verzinsel, afgeleid van wat de vorige bewoners gemiddeld in een jaar verstookten:

Reputatie 4
Badge +8
Hallo Ben,

Dankjewel voor het doorsturen van de screenshots. Mijn collega Nina heeft deze toegevoegd aan het verzoek wat uitstaat bij de technische afdeling. We zijn het aan het onderzoeken!

Groet,
Tessa
Tien dagen verder, stroom loopt inmiddels meer dan 300 kWh achter, gas 35 m3. Wat een ongelofelijk stelletje dilettanten! Hoe hebben de Consumentenbond en Greenpeace zich toch zo kunnen laten belazeren, en jullie keer op keer een bos veren in jullie hol kunnen stoppen. Onbegrijpelijk ...

IK WIL HIER WEG, BOETEVRIJ, IK BEN ER HELEMAAL KLAAR MEE!

Met zo'n nalatigheid moet dat juridisch toch snel geregeld kunnen zijn, misschien wel met een handjevol smartegeld. Maar eens snel beginnen met een aangetekende ingebrekestelling aan jullie adres.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Ben,

Ik vind het heel vervelend dat het nog niet inzichtelijk is, echter staat onze 10 van de Consumentenbond daar los van. Onze stroom is 100% groen en dat blijft zo. Zodra het inzichtelijk gemaakt is laten we het je weten. Verder zou ik je willen verzoeken om op een respectvolle manier met ons te communiceren.

Groet,

Jeroen
Respect is iets wat je moet verdienen. Of heb ik iets gemist? Jullie hebben de mond vol van 'groen' en 'klantvriendelijk'. Het eerste kan ik niet controleren, daar heb ik de middelen niet voor. Het laatste wel, en daar ontbreekt het jullie totaal aan. Dat begint meer en meer op pure minachting te lijken. En dan wil je van mij respect?
Nog 5 maanden en 26 dagen, dan kan ik boetevrij weg. Zolang zal ik jullie lastig blijven vallen, als de beloftes van klantvriendelijkheid niet waar gemaakt worden. Als respect belangrijk is voor je, beëindig dan z.s.m. mijn contract zonder een boete op te leggen. Dan heel snel de eindafrekening maken, en je zult nooit meer last van me hebben.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi BenSim,

Ik zie dat je inmiddels met mijn collega contact hebt gehad! We zien de foto's van de slimme meter portal graag tegemoet.

Groet,

Jeroen
Gisterenmiddag al meteen per mail opgestuurd t.a.v. Lucia. Ze zijn toch zeker niet de mist in gegaan?
Sindsdien is mijn dashboard helemaal uit de lucht. Is dat opzet?

Kort na mijn gesprek met Lucia kreeg ik trouwens dit mailtje:

"Beste Ben,

Twee weken geleden heb je bij ons een klacht ingediend. Voor een passende oplossing van je klacht hebben we nog wat meer tijd nodig.

Over twee weken verwachten we een passende oplossing te hebben gevonden. Mocht het langer duren dan laten we het je zo snel mogelijk weten."

De ene hand weet niet wat de andere doet, of wat is dit?

O.k., ik ben dan wel de kwaadste, maar dan toch even hier een paar grafiekjes van het SlimmemeterPortal. De gedetailleerdheid is aan de ene kant angstaanjagend, maar haalt tegelijkertijd al jullie smoezen over de frequentie en de nauwkeurigheid waarmee Enexis de data doorgeeft onderuit.

De data van februari per dag:

De data van afgelopen zaterdag (elektra per kwartier, gas is per uur; ook is heel mooi te zien dat de gasmeter er tussen 18 en 19 uur mee ophield):

En de data van gisteren (de gasmeter ligt er nog steeds uit; de piek in het stroomverbruik is afkomstig van mijn vaatwasser):

Nou, kom maar eens op met een sluitende verklaring waarom jullie de boel niet op de rails krijgen. En bespaar me alsjeblieft de smoes 'Wij zijn een jong bedrijf, we moeten het allemaal nog leren'. Daarmee zetten jullie de instanties die jullie om onbegrijpelijke redenen al jaren bekronen compleet te kakken.
Badge
Hoi BenSim,

Ik heb het er net even over gehad met Lucia. De mail over de reactietijd van twee weken is automatisch verstuurd. Maar intussen hebben jullie al contact met elkaar gehad begreep ik. Zij heeft alles uitvoerig voor je uitgezocht en je hiervan op de hoogte gesteld. Een ingewikkeld technisch verhaal, waarvan de conclusie helaas is dat we het niet helemaal voor je kunnen oplossen. Ik hoop Lucia's uitleg in ieder geval wel duidelijkheid heeft gegeven.

Groetjes,
Jurjen
Over Lucia's aanpak ben ik uiterst tevreden. Ik gun haar een baan bij een bedrijf dat niet volledig door marketeers gerund wordt.
Je bent je er van bewust dat "... we het niet helemaal voor je kunnen oplossen" nu al een goeie kandidaat is voor de understatement-van-het-jaar-trofee? Als je me het gevoel wilt geven dat je me serieus neemt moet je toch echt uit een ander vaatje gaan tappen. Maar doe geen moeite, je maakt het vast alleen maar erger.
Nog 5 maanden en 2 weken te gaan ...
Aangezien jullie inmiddels hebben besloten om mijn dashboard uit de lucht te halen en de grafieken en tabellen niet meer bij te werken, heb ik mijn toestemming om de meterstanden dagelijks uit te lezen ingetrokken.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Ben,

Je meterstanden worden nu tweemaandelijks uitgelezen. Dit houdt in dat je eens in de twee maanden een Verbruiks- en Kostenoverzicht van ons in de mail krijgt.

Groet,
Tomer
Die geen moeite, ik kan dat zelf veel beter. De eindafrekening, z.s.m. na 9 augustus is het enige wat me nog boeit. Maar liever nog een snellere, zonder desertie-boete.

Reageer