Beantwoord

Waarom zijn dagelijks meterstanden niet zichtbaar in Mijn Energie?

• 12 juli 2018
  • 8 reacties
  • 258 keer bekeken

Beste Qurrent medewer(st)ers,

Via de browser (en ook via de app) in het dashboard van Mijn Energie is het niet mogelijk de meterstanden op te vragen. Ik krijg de melding dat het ophalen van de meterstanden niet gelukt is en dat ik de pagina moet proberen te verversen. Als ik dit doe krijg dezelfde melding opnieuw!

Ik heb de aanstaan dat de meterstanden dagelijks uitgelezen worden.

Graag hoor ik uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Erwin van de Waarsenburg
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 15 oktober 2018, 14:32

Hoi @E.VandeWaarsenburg.

Bedankt voor je bericht. Uiteraard excuses van onze kant dat je lang hebt moeten wachten op een reactie en hier elke 2 weken een melding van kreeg.

Zojuist heb ik in je energiegrafieken gekeken en zie dat daar op week-, maand- en jaarniveau data van de slimme meter zichtbaar is.
Op dagniveau is dit niet het geval maar dat komt omdat je niet in het bezit bent van een Qbox en dus geen live-data uit kan lezen. Dat de uitleesfrequentie van de slimme meter op 'dagelijks uitlezen' staat, wilt zeggen dat je slimme meter van elke dag het stroomverbruik doorgeeft maar omdat dit eerst door een register moet kan dit verbruik alleen met enige dagen vertraging worden getoond in de energiegrafieken. Je huidige weekgrafiek ziet er dus goed uit met de laatste stand die van donderdag jongstleden is uitgelezen.

Ik zal je openstaande taak bij ons sluiten zodat je niet meer elke twee weken een e-mail van ons krijgt dat we nog op zoek zijn naar een oplossing. Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi E. Van de Waarsenburg,

Welkom op onze community!

Ik zie inderdaad dat je meterstanden niet dagelijks worden weergegeven, terwijl dat wel zo staat ingesteld in ons systeem.

Ik kan dit helaas niet ter plekke voor je oplossen. Daarom heb ik onze technische afdeling hiervan op de hoogte gesteld. Zodra dit is opgelost, zullen wij je hierover informeren.

Groet,
Tomer

Update van moderator Julian 08-08-2018:

Er is helaas nog geen reactie van onze technische afdeling. Zodra er nieuws is laten we dat gelijk hier aan je weten.

Update van moderator Julian 08-08-2018:

Ook nu heb ik helaas niet geen antwoord. Ik hoop je snel met positief nieuws te kunnen berichten.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @E.VandeWaarsenburg.

Zou je misschien een screenshot door kunnen sturen van de melding die je in Mijn Energie?
Dan geef ik of een van de andere moderators dit door aan onze technische afdeling zodat zij een beter beeld krijgen van de situatie.

Groeten,
Julian
Hierbij de gevraagde screenshot.

Vriendelijke groet,

Erwin van de Waarsenburg

https://
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Erwin,

Bedankt voor de screenshot!
Ik heb deze doorgezet naar onze technische afdeling.
Zodra er meer bekend is hoor je weer van ons.

Groet, Joost

Update 13-9-2018:
Onze IT-afdeling heeft je vraag nog in behandeling. Zodra meer bekend is hoor je van ons!
Ik heb hetzelfde probleem gemeld in februari 2018, met hetzelfde antwoord, dat het doorgezet is naar de technische afdeling. waar ik eerst nog om de 2 weken een update kreeg dat men er nog aan werkt sinds de fusie krijg ik ook dat niet meer.
Maar ik vermoed dat de dagelijkse meterstanden alleen via de qbox, zijn uit te lezen, en niet in mijn energie.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @E.VandeWaarsenburg en @Sippie,

Ik heb jullie beide klantnummers met screenshots naar onze IT-afdeling gestuurd. Ze gaan dit nu met spoed oppakken.
Vervelend dat jullie zo lang op antwoord hebben moeten wachten! Ik hoop dat ik nu snel een terugkoppeling voor jullie heb.

Groet, Joost
Beste Qurrent medewerker,

Iedere 2 weken krijg ik van jullie een e-mail dat het probleem van het niet weergeven van de meterstanden nog niet is opgelost. Dit duurt ondertussen al 3 maanden. En de eerste meldingen dat het niet goed werkte heb ik al ruim een jaar eerder gedaan!

Graag wil ik een oplossing voor dit probleem en niet iedere 2 weken lastig gevallen te worden met een berichtje dat het probleem nog niet is opgelost. Het komt bij mij over als aan het lijntje gehouden te worden.

Ik hoor graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Erwin van de Waarsenburg
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @E.VandeWaarsenburg.

Bedankt voor je bericht. Uiteraard excuses van onze kant dat je lang hebt moeten wachten op een reactie en hier elke 2 weken een melding van kreeg.

Zojuist heb ik in je energiegrafieken gekeken en zie dat daar op week-, maand- en jaarniveau data van de slimme meter zichtbaar is.
Op dagniveau is dit niet het geval maar dat komt omdat je niet in het bezit bent van een Qbox en dus geen live-data uit kan lezen. Dat de uitleesfrequentie van de slimme meter op 'dagelijks uitlezen' staat, wilt zeggen dat je slimme meter van elke dag het stroomverbruik doorgeeft maar omdat dit eerst door een register moet kan dit verbruik alleen met enige dagen vertraging worden getoond in de energiegrafieken. Je huidige weekgrafiek ziet er dus goed uit met de laatste stand die van donderdag jongstleden is uitgelezen.

Ik zal je openstaande taak bij ons sluiten zodat je niet meer elke twee weken een e-mail van ons krijgt dat we nog op zoek zijn naar een oplossing. Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

Groeten,
Julian

Reageer