Vraag

Waarom zijn de financiële kosten van mijn energieverbruik niet meer zichtbaar in de energiegrafieken?

• 12 april 2018
  • 9 reacties
  • 187 keer bekeken

• Q-friend
  • 5 reacties
Sinds ik overgestapt ben van de Nuon naar hier mis ik een functie bij de app/webpagina. Ik ben graag op de hoogte zijn van hoeveel energie / gas ik verbruik. Nu kan ik dit netjes zien in kWh en m3. Maar ik zou ook graag het in geld uitgedrukt zien. Nu kan ik zelf de handmatig alles optellen en dan doorberekenen maar dat kost steeds tijd. Ik zou gewoon graag de stand willen zien met hoeveel ik moet bijbetalen of terug krijg t.o.v het geschatte verbruik en of mijn maandbedrag nog goed staat. Of zit deze functie er wel ergens maar kan ik hem niet vinden?

9 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Mmb,

Welkom op de community!

Er is besloten om de verbruikskosten uit het energiegrafieken overzicht te verwijderen omdat deze niet waren toegespitst op de specifieke tarieven van de klant.
Met andere woorden, het bracht bij de meeste klanten meer vragen op dan dat het duidelijkheid of verheldering gaf.
Om er toch voor te zorgen dat je ook inzicht krijgt in je verbruik in euro's kan je de uitleesfrequentie van je slimme meter aanpassen naar 'tweemaandelijks uitlezen'.
Je kan deze optie selecteren op jouw persoonlijke Mijn Energie pagina, in de dashboard omgeving onder het kopje 'profielgegevens'.

Als je deze optie hebt geselecteerd ontvang je één keer per twee maanden een verbruiks- en kostenoverzicht van ons.
In dit verbruiks- en kostenoverzicht is je gas- en stroomverbruik van de afgelopen twee maanden gespecificeerd. In dit verbruiks- en kostenoverzicht worden ook de financiële kosten van het verbruik aangegeven.

Groeten,
Julian
erg jammer, want ik vind het juist fijn te weten wat het verbruik ook per dag is. Dus ik laat mijn meter echt per dag/uur uitlezen en reken alles zelf maar uit. Jammer voor jullie als current, dat het niet mogelijk is om klant specifiek kosten overzicht te maken zoals concurrenten dat wel kunnen. Want julie financieel overzicht is een lachertje, want dat is alleen een betaal overzicht. Voor mij een reden om straks als mijn contract afgelopen is toch over te stappen naar een organisatie die de ict wel op orde heeft en wel transparant kan zijn over gebruik ook in harde euro's en vaker als 6x per jaar.
Reputatie 3
Badge +7
Julian,

Sorry, maar ik heb de meter gewoon op dagelijks uitlezen staan en krijg elke twee maanden per e-mail mijn verbruiks- en kostenoverzicht over die periode.
volgens mij hebben die twee zaken niets met elkaar te maken.
Ik zou het even uitzoeken!

met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Badge
Alternatieve optie kan zijn om gebruik te maken van "mijn energie inzicht" of "enelogic" als energieapp.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Jan,

Dat klopt. Een dagelijks overzicht van het energieverbruik is mogelijk. Waar mijn collega Julian op doelde, is dat de kosten niet in de grafiek van Mijn Energie te zien zijn, maar wel in het tweemaandelijks overzicht per mail.

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +7
Tomer,

Dat begrijp ik, maar het gaat niet om wat Julian bedoelt te zeggen.
Hij geeft aan dat de klant zijn slimme meter niet meer op dagelijks uitlezen moet zetten, maar tweemaandelijks.

Als dat niet juist is zou je volgens mij naar de klant moeten aangeven dat hij een fout antwoord heeft gegeven en niet in de trant van dat hij dit had bedoeld te zeggen. Heldere berichten en erkennen dat het een fout advies was.
Iedereen kan een fout maken. Belangrijk om dit gewoon toe te geven. Deze berichten blijven op de community staan en anderen krijgen daarmee ook een verkeerd antwoord.

Met vriendelijke groet,
Jan de Bruijn
Ik ben het met Jan eens. Maar dit is nog steeds niet een antwoord op mijn vraag. Maar dat komt waarschijnlijk ook doordat iemand mijn vraagstelling aangepast heeft. Ik vind 1x per 2 maanden een financieel overzicht erg weinig. Tevens heb ik mijn mail nagekeken en heb ik nog geen enkel overzicht gekregen van hoe mijn termijn bedrag zich verhoudt ten opzichte van mijn verbruik.

Ik was ook gewent dit dagelijks in te kunnen zien. Het is gewoon fijn om te weten of je aan het eind van het jaar moet bijbetalen of wat terug krijgt. Ik vind dat deze informatie anno 2018 gewoon beschikbaar hoort te zijn, zonder dat je zelf dat hoort uit te rekenen.

Groet Marja
Reputatie 5
Badge +14
Volgens mij is er vorig jaar door de gezamenlijke energieleveranciers afgesproken dat met ingang van 1 januari 2018 het energieverbruiksoverzicht maandelijks verstrekt zou gaan worden in de plaat van 1 x per 2 maanden.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi allemaal,

Dankjewel voor jullie berichten.

Het klopt wat Jan zegt. Ondanks dat je slimme meter op dagelijks uitlezen staat krijg je nog steeds tweemaandelijks een verbruiksoverzicht. @Mmb jij krijgt de eerste echter pas in mei, omdat hij loopt van de 1e tot de 1e van de maand en je na 1 januari 2018 bent overgestapt.

Het klopt ook wat John zegt. Binnenkort zullen jullie de overzichten maandelijks ontvangen in plaats van tweemaandelijks. Ik heb nagevraagd wanneer en dit zal na die van maart + april zijn. Hierna ontvangen jullie er dus een overzicht van alleen mei 2018.

Groet,
Tessa

Reageer