Beantwoord

Waarom zijn er verschillende prijzen te zien in de app?

• 8 juli 2018
  • 9 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
goedendag,

hoe is het mogelijk dat je in de app voor hetzelfde verbruik op dezelfde dag in het ene tabblad minder betaald als in het andere tabblad? ik begrijp hem niet. svp uitleg.

mvg rijkjan

icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 17 oktober 2018, 15:53

Hoi @gijsQ.

Bedankt voor je bericht.

Wat betreft het tonen van opwek in de energiegrafieken heb je helemaal gelijk. Hiervoor heb je een Qbox Solar of brutoproductiemeter nodig, als aanvulling op de gewone Qbox (Mono of Duo).
Als ik @rijkjan echter goed begrijp gaat zijn vraag over waarom er in het energieverbruiksoverzicht in de app een ander tarief werd getoond dan in het energieverbruiksoverzicht op de gewone website. De achterliggende reden hiervoor kan ik je nog steeds niet geven helaas maar wel is inmiddels door de IT-afdeling aan mij doorgegeven dat dit bedrag niet meer wordt getoond sinds 13 september jongstleden omdat de bedragen die werden getoond meer vragen bij klanten opriepen dan dat ze duidelijkheid gaven.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi rijkjan,

Dat is inderdaad raar. Ik durf nu niet te zeggen waar het aan ligt. Mijn collega die over de app gaat, gaat dit bekijken. Ik informeer je aan het eind van de week over de vorderingen.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
aan het eind van welke week ga je me informeren?

mvg rijkjan
Reputatie 5
Badge +14
Dit verschil is er al jaren en zou met de update van juni j.l. verholpen zijn (dacht ik) maar ook in mijn app is nog steeds sprake van verschil.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @rijkjan en @JohnKemmer,

Bedankt voor jullie berichten en jullie geduld.

Momenteel is er nog geen terugkoppeling van onze technische afdeling over dit probleem. Wel heb ik gevraagd of er nu snel een oplossing voor dit probleem kan worden geboden.
Er wordt ondertussen wel hard gebouwd aan een vernieuwde Mijn Energie omgeving en een vernieuwde Mijn Energie applicatie maar een harde datum voor de lancering van deze digitale omgevingen is er nog niet.

Groeten en nogmaals bedankt voor het geduld,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Ander vaatje tappen, dit krijgen we al een jaar te horen.
Reputatie 1
Badge +3
Ik stap eind van het jaar over.. dan is eindelijk mijn contract voorbij.. jammer van die gratis Windtegoed.. maar zal blij zijn als ik weg ben.. ook door dat feyenoord debacle
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Rijkjan, ik heb vandaag een update gekregen over de verkeerde weergave van de kosten bij jou in de app.
Het is helaas nog niet gelukt om de weergave van de kosten aan te passen, het is onduidelijk waarom dit verschil er blijft staan. Alle data wordt goed ingeladen in de app, maar de kosten die vervolgens bij de kWh staan kloppen dan niet. Ook herinladen van alle data bleef dit hetzelfde.

Ik begrijp dat het jammer is dat je niet via je app real time je kosten in kan zien. Je kunt wel via het maandelijkse verbruiks- en kostenoverzicht dat van ons via de mail ontvangt alle bedragen zien bij je verbruik en opwek.
En hoop dan ook dat je, ondanks deze functionaliteit in de app waar je helaas nu geen gebruik van kan maken, wel gebruik wil blijven maken van onze 100% groene energie.

Groeten van Tanja
Het lijkt erop dat je Qurrent kastje niet de gegevens over eventueel opgewekte stroom terugstuurt naar Qurrent, hiervoor is een extra stap nodig in de aansluiting. (De opgewekte stroom zelf wordt wel teruggeleverd natuurlijk).

Hierdoor komt op het eerste scherm je overzicht af en toe in de min te staan omdat je op dat moment meer stroom teruglevert dan dat je gebruikt.

Het tweede scherm lijkt hier geen rekening mee te houden en laat alleen het totaal gebruikte zien met daarnaast het totaal opgewerkte (wat 0 is omdat het niet goed geregistreerd lijkt te worden).

Let op dat dit meer een persoonlijke theorie is obv mijn eigen ervaringen, alleen Qurrent kan uiteindelijk met zekerheid vaststellen wat de oorzaak is.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @gijsQ.

Bedankt voor je bericht.

Wat betreft het tonen van opwek in de energiegrafieken heb je helemaal gelijk. Hiervoor heb je een Qbox Solar of brutoproductiemeter nodig, als aanvulling op de gewone Qbox (Mono of Duo).
Als ik @rijkjan echter goed begrijp gaat zijn vraag over waarom er in het energieverbruiksoverzicht in de app een ander tarief werd getoond dan in het energieverbruiksoverzicht op de gewone website. De achterliggende reden hiervoor kan ik je nog steeds niet geven helaas maar wel is inmiddels door de IT-afdeling aan mij doorgegeven dat dit bedrag niet meer wordt getoond sinds 13 september jongstleden omdat de bedragen die werden getoond meer vragen bij klanten opriepen dan dat ze duidelijkheid gaven.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen