Beantwoord

Waarom zijn mijn meterstanden zijn niet meer te benaderen?

• 17 september 2017
  • 56 reacties
  • 1018 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
Al enkele weken kan ik de meterstanden niet meer openen.
ik krijg steeds de tekst;
"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen.
Vragen over je energieverbruik? Stel ze op de Qurrent Community!"
Wat is hier de reden van?
ik zie dat andere mensen dat wel kunnen.
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 26 september 2017, 12:33

Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.
Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Komt helaas wel eens meer voor ook bij anderen. Gewoon ff melden hier op forum.
Reputatie 1
Badge +3
Bij deze gedaan.
En nu?
Reputatie 5
Badge +14
Nu maar wachten tot er gereageerd wordt.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Dank je wel voor het doorgeven!

Ik heb deze kwestie genoteerd en onze ICT-afdeling hiervan op de hoogte gesteld. Zij zoeken dit zo snel mogelijk uit en zodra het is opgelost, laten we jou dat gelijk weten.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
FF melden, er is nog niets gebeurt. Ook ik krijg volgende maand zonnepanelen maar ik zie veel vragen en klachten over de berekening van de teruglevering en de meterstanden. Ik begin te twijfelen of jullie het wel aan kunnen. Misschien moet ik maar weer terug naar greenchoice?
Reputatie 5
Badge +14
Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.
Reputatie 1
Badge +3
Ja John dat doe ik al een tijdje maar klachten als het niet ontvangen van een jaarafrekening zijn ook niet fijn.
Ze hebben een bug, zijn aan het overschakelen gaan de standen 1 op 1 visualiseren maar het duurt allemaal zo lang .
We zullen zien....
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor jullie berichten, John en Monique.
Dit wordt onderzocht door mijn collega's en zodra ik terugkoppeling heb horen jullie dit meteen. Verder wordt er hard gewerkt aan de nieuwe Mijn Energie en App.
In elk geval een prettig weekend gewenst!

Groet, Nina
Reputatie 1
Badge +3
we zijn bijna een maand verder maar er is nog niets veranderd.
Gaat het nog goed komen?
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Monique,

Vervelend dat dit nog niet is opgelost.
Ik heb dit mijn collega's meteen aan hun jasje getrokken, hoor dan aanstaande maandag hier meer over.

@Rob van Qurrent Kun jij hier ook de status van terug vinden?

Excuus Monique!

Groeten van Giulia
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Monique,

Excuses voor het wachten!
Aldus de technische ondersteuning zou desbetreffende bug opgelost moeten zijn.
Als dit niet zo is, dan wil ik je natuurlijk graag verder helpen. Zou je in dat geval screenshots kunnen maken van de melding?
Dan trek ik meteen weer aan de jas van mijn collega's. We gaan dit voor je oplossen!

Groetjes, Nina
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Nina, het werkt nog steeds niet.
ik stuur je de screenshot rechtstreeks.
Reputatie 4
Badge +12

Ja John, je hebt gelijk, maar zonder slimme meters, QBoxen en soortgelijke zaten wij en anderen niet op dit forum. Ik vind dat @MoniqueFasel nog buitengewoon geduldig is met Qurrent. Als ik opmerkingen hier mag geloven dat QBoxen nog nooit of al anderhalf jaar niet goed gewerkt hebben, en als ik denk aan de weken dat we bij de serverwisseling per uur onze lampjes meldden en twee keer per dag (ik althans) met ethereal ons netwerkverkeer monitorden, denk ik met weemoed terug aan de tijd dat ik mijn gebruiksgegevens haalde uit de website van mijn omvormer en uit een door Enexis ter beschikking gestelde energy stick voor het uitlezen en opslaan van de gebruiksgegevens uit mijn slimme meter. Met drie cijfers achter de komma. Kom daar maar eens om bij "Meterstanden" hier.

Gelukkig lijkt komend jaar een nieuwe website te komen met hopelijk ook een betere koppeling met de QBox servers en de slimme meters en hopelijk gebaseerd op een betere ICT infrastructuur waarbij problemen globaal en niet individueel oplosbaar zijn, en waar problemen globaal zo snel mogelijk zonder herinneringen door leden opgelost worden en individuele problemen ook snel door ons en de helpdesk opgelost kunnen worden. Ik heb het eerder gedaan, maar ik vind het nog steeds genant om op dit forum Qurrent tot actie te bewegen.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de melding, Monique.
Ik vind het ontzettend vervelend dat het nog niet inzichtelijk is.
Ik heb aan de jas van mijn collega's getrokken en je ontvangt zo spoedig mogelijk een update van me. Uiterlijk over 2 weken!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Bedankt voor het wachten en voor je geduld! Mijn collega's van de technische dienst hebben veel aanpassingen gedaan, en geven aan dat dit inmiddels is opgelost.
Heb je weer inzicht in je meterstandoverzicht? Ik hoor graag van je.

Groetjes, Nina
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Nina,
er werkt inderdaad weer iets in het dashboard maar de meterstanden ophalen nog steeds niet.

😞
Reputatie 1
Badge +3
Nu krijg ik morgen eindelijk de zonnepanelen (2X uitgesteld vanwege de wind) dus als jullie daar toch mee bezig zijn zorg dan dat die ook worden mee genomen in het dashboard.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Monique,

Over dat ophalen van die meterstanden: je hebt toch wel aangegeven (profiel>woning>energiemonitoring), dat je gegevens van je slimme meter dagelijks moeten worden uitgelezen?
Over die zonnepanelen: Mooi, daar wordt je blij van, zeker in het voorjaar. Met de slimme meter zie je als de zon schijnt dat je energie-afname minder wordt en dat je zelfs energie terug levert. Maar om de echte opbrengst van je zonnepanelen te meten, heb je een extra kilowattuurmeter nodig in de groep waar je omvormer aan zit. Die kWh meter zit bij de QBox Solar. Alleen dan komt de opwekking door je zonnepanelen afzonderlijk in het dashboard en bij Energie.

Groet, Frans
Reputatie 1
Badge +3
[quote=FransvanWoerkom]Hoi Monique,

Over dat ophalen van die meterstanden: je hebt toch wel aangegeven (profiel>woning>energiemonitoring), dat je gegevens van je slimme meter dagelijks moeten worden uitgelezen?
Ja al jaren en ik heb het nog maar even gecontroleerd en ja dat staat nog steeds ingesteld.

Over die zonnepanelen: Mooi, daar wordt je blij van, zeker in het voorjaar. Met de slimme meter zie je als de zon schijnt dat je energie-afname minder wordt en dat je zelfs energie terug levert. Maar om de echte opbrengst van je zonnepanelen te meten, heb je een extra kilowattuurmeter nodig in de groep waar je omvormer aan zit. Die kWh meter zit bij de QBox Solar. Alleen dan komt de opwekking door je zonnepanelen afzonderlijk in het dashboard en bij Energie.
Nou dat van die Qbox dat weet ik, maar omdat ze bij Qurrent een probleem hebben met software en cijfers waarschuw ik ze vast anders raken ze weer van streek dat ik niets afneem en dan gaan ze gemiddelde afname waarde invoeren in het dashboard😉
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Monique,

Bedankt voor je bericht.

He, wat vervelend dat de meterstanden nog niet inzichtelijk voor je zijn. Ik ga weer voor je op onderzoek uit.

Wat fijn dat de zonnepanelen eindelijk geplaatst gaan worden!
Zoals Frans al aangeeft, zul je in het dashboard de opwek of de teruglevering van de zonnepanelen niet terugzien. De opwek is alleen inzichtelijk met een Qbox Solar en wanneer het meterstandoverzicht inzichtelijk is kun je daaruit de teruglevering terugvinden.
In het verbruiksoverzicht zal je verbruik - teruglevering terugzien. Lever je meer terug dan dat je verbruikt? Dan gaat het dagelijks verbruik in de min.

Ik hou je op de hoogte. Fijne dag!

Groetjes, Nina
Reputatie 1
Badge +3
oke we zijn weer 6 dagen verder en nog steeds de zelfde melding.
Ik moet maar aan nemen dat het niet meer gaat lukken.
Natuurlijk kan ik zelf even naar de meter lopen en de stand op nemen maar het was met knippen en plakken voor mij heel makkelijk om zo zelf een grafiek bij te houden en direct controle te hebben wat er word opgenomen.
En Nina toen ik op vakantie was en wij geen gas gebruikte heeft Qurrent een aantal dagen een gemiddelde waarde in gevuld vandaar mijn waarschuwing.
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Monique,

We blijven voor je werken aan een oplossing. Zodra ik hierover terugkoppeling heb, dan hoor je van me.

Groet, Nina
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Monique,

Helaas kan ik nog niets nieuws melden, maar wilde je toch even op de hoogte brengen dat we nog steeds hard aan een oplossing werken.

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Even een update. Ik heb nog geen nieuws. Sorry dat het zo lang duurt!

Groeten,
Tessa

Update van moderator Nina,11-1-2018
Hallo Monique, helaas hebben we nog geen update voor je. We houden je op de hoogte!

Update van moderator Tessa 25-01-2018
Wij werken nog altijd aan een oplossing. Wij hopen je hier snel over te kunnen berichten. Bedankt voor je geduld Monique!
Reputatie 1
Badge +3
zo jammer dat iets als meterstanden inzichtelijk maken maar niet blijkt te lukken.
Gaat dat ooit nog goed komen?😞

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen