Beantwoord

Waarom zijn mijn meterstanden zijn niet meer te benaderen?

  • 17 september 2017
  • 56 reacties
  • 7882 keer bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik vind het heel spijtig dat het nog niet is opgelost. Ik heb onze technische afdeling gevraagd om deze kwestie zo snel mogelijk op te pakken.

Groet,
Tomer
Badge
Hoi Monique,

Ik heb gekeken hoe het ervoor staat. Zowel de technische afdeling als onze afdeling marktpartijen hebben ernaar gekeken en gezocht naar een oplossing.
Helaas hebben we dit nog niet kunnen oplossen. Ik hoop dat ik je snel meer kan vertellen!

Geef de hoop nog niet op. Bedankt voor je geduld.

Groetjes,
Jurjen

Update van moderator Tessa 12-03-2018
Helaas kan ik je nog geen goed nieuws brengen. Excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld!
Reputatie 1
Badge +3
We zijn nu 6 maanden verder en nog steeds geen meterstanden
zo jammer dat iets als meterstanden inzichtelijk maken maar niet blijkt te lukken.
Gaat dat ooit nog goed komen?😞
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik kan me voorstellen dat je het lang vind duren, want het duurt ook echt lang!

Ze zijn er echter wel echt mee bezig, dus ik hoop snel dat je jouw meterstanden weer kan inzien!

Groet,
Tessa
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Ik heb het net even gecontroleerd en er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing.
Nogmaals bedankt voor al je geduld.

Groeten,
Julian
Reputatie 3
Badge +9
Hey @MoniqueFasel,

Ik heb zojuist nog even rondgevraagd voor een update omtrent dit probleem.
Het is inmiddels bekend dat dit probleem bij meerdere klanten speelt. Onze IT-afdeling is momenteel bezig met het uitschrijven van een bugfix om dit probleem te verhelpen.
Je ontvangt van ons gelijk bericht zodra het probleem is verholpen. Nogmaals bedankt voor je geduld.

Groeten,
Julian

Update van moderator Tessa 26-04-2018
Onze IT afdeling is er nog mee bezig. Bedankt voor je geduld!


Update van moderator Tessa 14-05-2018
Helaas heb ik nog geen update voor je. Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Op dit moment is het probleem niet op te lossen.

Echter heb ik van onze technische afdeling vernomen dat het opgelost moet zijn in de verbeterde weergave van het verbruik. Dit is iets wat we op korte termijn lanceren. Meer hierover kan je vinden in dit topic.

Sorry dat ik op dit moment geen beter antwoord voor je heb.

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +3
Nog steeds niet op gelost.

Nog steeds kan ik de meterstanden niet naar me toe halen.
Nu de qbox gaat vervallen vrees ik dat ik helemaal het overzicht ga verliezen per 1 januari.
Ik wacht hier al een jaar of anderhalf op maar het word maar niet opgelost.
Ik heb vorige week het verlengingsvoorstel goed aangenomen maar heb daar eigenlijk al spijt van omdat de IT afdeling van Qurrent maar geen oplossing kan bedenken.
Tessa en Tomer hebben al zo vaak toe gezegd dat het zou worden opgelost maar geen spoor van oplossingen.

😭
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Heel vervelend dat het steeds misgaat in je account.
Ik zie dat je van de week telefonisch contact hebt gehad met een collega van mij. Hij heeft je screenshot naar de IT-afdeling gestuurd.

We hadden gehoopt dat het na de update was opgelost, maar helaas niet. Daarom moeten we er opnieuw naar kijken. Ik hoop zo snel mogelijk meer informatie voor je te hebben.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
nog steeds geen oplossing!
Hoe gaat dat als de Q-box niet meer werkt?
Jullie hebben nog anderhalve maand.
😢
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Monique, ik heb ook aangegeven bij onze IT-afdeling het héél fijn zou zijn als dit snel weer werkt!

Excuses voor het lang wachten!

Groet, Tanja
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds is er geen oplossing.
2 jaar bezig en nog steeds kunnen jullie niet regelen dat ik de meterstanden kan zien.
ondanks alle toezeggingen.
wel heel triest.
maar ik heb wel een oplossing bedacht.
Stuur ze mijn maar maandelijks met de mail. jullie kunnen ze wel zien omdat je de grafieken ook kunt tonen.😠
Reputatie 1
Badge +3
kijk dit lijstje wil ik ook!

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Monique,

bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat je ook weer het meterstandenoverzicht in Mijn Energie wilt kunnen inzien. Onze IT-afdeling is momenteel nog steeds op zoek naar een oplossing.
Ik heb wel zojuist bij hen aangegeven dat je nu graag op korte termijn een oplossing wilt.

Groeten,
Julian
Reputatie 1
Badge +3
Hoi Monique,

bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat je ook weer het meterstandenoverzicht in Mijn Energie wilt kunnen inzien. Onze IT-afdeling is momenteel nog steeds op zoek naar een oplossing.
Ik heb wel zojuist bij hen aangegeven dat je nu graag op korte termijn een oplossing wilt.

Groeten,
Julian


Mijn hemel Julian, we zijn daar al 2 jaar mee bezig. Al 2 jaar proberen jullie de it afdeling zo ver te krijgen dat ze het oplossen en ondanks alle toezeggingen is dat nog nooit gelukt. kijk eens terug in dit topic en zie hoe vaak dat al gevraagd is aan de it. je antwoord maakt niet echt veel indruk!
😞
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik zie dat mijn collega Julia je hier inmiddels persoonlijk over heeft gemaild. Mocht je naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, dan horen wij dat uiteraard graag.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Mooi, nieuw jaar, nieuwe kansen.
Nog steeds kan ik niet bij de meterstanden!
De Q-box werkt ook niet meer.
Ik houd de meterstanden dus nu maar een beetje bij op een papiertje. (zo niet 2019)
Maar goed Qurrent kan mij al 2 jaar niet helpen.
Nu vraag ik me af waarom ik de meter nog elk kwartier laat uitlezen?
Die info krijg ik nu toch niet, de grafiek van het gebruik doet het nu toch niet meer.
Dus welk voordeel heb ik aan elke 15 minuten uitlezen?
Reputatie 1
Badge +3
Blijkbaar heb ik mijn knipkaart bij jullie voor de antwoorden vol.
Ik krijg geen reactie meer!
Maar het probleem is na 2 jaar nog steeds niet opgelost.
Lees hier eens terug hoeveel keer de it afdeling op de hoogte is gebracht zonder een oplossing.
Triest.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Monique,

Jouw vraag wordt behandeld onderdeze topic.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Nu maar wachten tot er gereageerd wordt.
Hallo John ik wacht nog steeds.
kijk maar bij mijn nieuwe topic meterstanden.

Ben
Reputatie 1
Badge +3
Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.

Tja John dat schreef je toen en werd door Qurrent gekozen als beste antwoord.
Ik dacht toen nog; "en vroeger mengde de melkboer zijn melk een beetje bij" zoals Herman van Veen zong.
Je schrijft "zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode " maar zelfs dat is onduidelijk en ze kunnen me daar geen goed antwoord op geven.
Jou antwoord staat nog steeds al beste antwoord ondermijn vraag van toen, dat zegt toch wel genoeg lijkt me.
Reputatie 1
Badge +3
reageren is blijkbaar niet meer mogelijk.
al meerdere berichten geprobeerd te plaatsen maar er komt er geen een op de site.

Storing?
zit ik in de ban?
Reputatie 1
Badge +3
Ha de storing is weer opgelost mijn berichtjes zijn nu wel geplaatst.
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden,
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
@Julian van Qurrent
@Tanja van Qurrent
@Jurjen van Qurrent
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Het klopt dat er nog geen meterstanden te zien zijn.
Zoals genoemd ligt het probleem in een van onze systemen. Daar staat een fout met betrekking tot de meterwissel die heeft plaatsgevonden.

Het probleem nu is dat de beheerder van dit systeem deze fout moet oplossen. We zijn in contact met deze partner, maar we zijn in afwachting van hun oplossing.

Ik vind het heel vervelend dat het zo lang duurt. Het probleem zelf had al veel eerder opgespoord moeten worden, maar nu dat is gebeurd zijn wij afhankelijk van de systeembeheerder.

Ik hoop zo snel mogelijk meer informatie te hebben. @Tanja van Qurrent en ik houden dit in de gaten. Zodra we iets horen brengen we je daarvan op de hoogte!

Groet, Joost

Reageer