Beantwoord

Waarom zijn mijn meterstanden zijn niet meer te benaderen?

  • 17 september 2017
  • 56 reacties
  • 7852 keer bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hey @MoniqueFasel,

Ik heb zojuist nog even rondgevraagd voor een update omtrent dit probleem.
Het is inmiddels bekend dat dit probleem bij meerdere klanten speelt. Onze IT-afdeling is momenteel bezig met het uitschrijven van een bugfix om dit probleem te verhelpen.
Je ontvangt van ons gelijk bericht zodra het probleem is verholpen. Nogmaals bedankt voor je geduld.

Groeten,
Julian

Update van moderator Tessa 26-04-2018
Onze IT afdeling is er nog mee bezig. Bedankt voor je geduld!


Update van moderator Tessa 14-05-2018
Helaas heb ik nog geen update voor je. Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Ik heb het net even gecontroleerd en er wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing.
Nogmaals bedankt voor al je geduld.

Groeten,
Julian
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik kan me voorstellen dat je het lang vind duren, want het duurt ook echt lang!

Ze zijn er echter wel echt mee bezig, dus ik hoop snel dat je jouw meterstanden weer kan inzien!

Groet,
Tessa
Reputatie 1
Badge +3
We zijn nu 6 maanden verder en nog steeds geen meterstanden
zo jammer dat iets als meterstanden inzichtelijk maken maar niet blijkt te lukken.
Gaat dat ooit nog goed komen?😞
Badge
Hoi Monique,

Ik heb gekeken hoe het ervoor staat. Zowel de technische afdeling als onze afdeling marktpartijen hebben ernaar gekeken en gezocht naar een oplossing.
Helaas hebben we dit nog niet kunnen oplossen. Ik hoop dat ik je snel meer kan vertellen!

Geef de hoop nog niet op. Bedankt voor je geduld.

Groetjes,
Jurjen

Update van moderator Tessa 12-03-2018
Helaas kan ik je nog geen goed nieuws brengen. Excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik vind het heel spijtig dat het nog niet is opgelost. Ik heb onze technische afdeling gevraagd om deze kwestie zo snel mogelijk op te pakken.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
zo jammer dat iets als meterstanden inzichtelijk maken maar niet blijkt te lukken.
Gaat dat ooit nog goed komen?😞
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Even een update. Ik heb nog geen nieuws. Sorry dat het zo lang duurt!

Groeten,
Tessa

Update van moderator Nina,11-1-2018
Hallo Monique, helaas hebben we nog geen update voor je. We houden je op de hoogte!


Update van moderator Tessa 25-01-2018
Wij werken nog altijd aan een oplossing. Wij hopen je hier snel over te kunnen berichten. Bedankt voor je geduld Monique!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Monique,

Helaas kan ik nog niets nieuws melden, maar wilde je toch even op de hoogte brengen dat we nog steeds hard aan een oplossing werken.

Groet,

Jeroen
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Monique,

We blijven voor je werken aan een oplossing. Zodra ik hierover terugkoppeling heb, dan hoor je van me.

Groet, Nina
Reputatie 1
Badge +3
oke we zijn weer 6 dagen verder en nog steeds de zelfde melding.
Ik moet maar aan nemen dat het niet meer gaat lukken.
Natuurlijk kan ik zelf even naar de meter lopen en de stand op nemen maar het was met knippen en plakken voor mij heel makkelijk om zo zelf een grafiek bij te houden en direct controle te hebben wat er word opgenomen.
En Nina toen ik op vakantie was en wij geen gas gebruikte heeft Qurrent een aantal dagen een gemiddelde waarde in gevuld vandaar mijn waarschuwing.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Monique,

Bedankt voor je bericht.

He, wat vervelend dat de meterstanden nog niet inzichtelijk voor je zijn. Ik ga weer voor je op onderzoek uit.

Wat fijn dat de zonnepanelen eindelijk geplaatst gaan worden!
Zoals Frans al aangeeft, zul je in het dashboard de opwek of de teruglevering van de zonnepanelen niet terugzien. De opwek is alleen inzichtelijk met een Qbox Solar en wanneer het meterstandoverzicht inzichtelijk is kun je daaruit de teruglevering terugvinden.
In het verbruiksoverzicht zal je verbruik - teruglevering terugzien. Lever je meer terug dan dat je verbruikt? Dan gaat het dagelijks verbruik in de min.

Ik hou je op de hoogte. Fijne dag!

Groetjes, Nina
Reputatie 1
Badge +3
[quote=FransvanWoerkom]Hoi Monique,

Over dat ophalen van die meterstanden: je hebt toch wel aangegeven (profiel>woning>energiemonitoring), dat je gegevens van je slimme meter dagelijks moeten worden uitgelezen?
Ja al jaren en ik heb het nog maar even gecontroleerd en ja dat staat nog steeds ingesteld.

Over die zonnepanelen: Mooi, daar wordt je blij van, zeker in het voorjaar. Met de slimme meter zie je als de zon schijnt dat je energie-afname minder wordt en dat je zelfs energie terug levert. Maar om de echte opbrengst van je zonnepanelen te meten, heb je een extra kilowattuurmeter nodig in de groep waar je omvormer aan zit. Die kWh meter zit bij de QBox Solar. Alleen dan komt de opwekking door je zonnepanelen afzonderlijk in het dashboard en bij Energie.
Nou dat van die Qbox dat weet ik, maar omdat ze bij Qurrent een probleem hebben met software en cijfers waarschuw ik ze vast anders raken ze weer van streek dat ik niets afneem en dan gaan ze gemiddelde afname waarde invoeren in het dashboard😉
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Monique,

Over dat ophalen van die meterstanden: je hebt toch wel aangegeven (profiel>woning>energiemonitoring), dat je gegevens van je slimme meter dagelijks moeten worden uitgelezen?
Over die zonnepanelen: Mooi, daar wordt je blij van, zeker in het voorjaar. Met de slimme meter zie je als de zon schijnt dat je energie-afname minder wordt en dat je zelfs energie terug levert. Maar om de echte opbrengst van je zonnepanelen te meten, heb je een extra kilowattuurmeter nodig in de groep waar je omvormer aan zit. Die kWh meter zit bij de QBox Solar. Alleen dan komt de opwekking door je zonnepanelen afzonderlijk in het dashboard en bij Energie.

Groet, Frans
Reputatie 1
Badge +3
Nu krijg ik morgen eindelijk de zonnepanelen (2X uitgesteld vanwege de wind) dus als jullie daar toch mee bezig zijn zorg dan dat die ook worden mee genomen in het dashboard.
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Nina,
er werkt inderdaad weer iets in het dashboard maar de meterstanden ophalen nog steeds niet.

😞
Reputatie 3
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Bedankt voor het wachten en voor je geduld! Mijn collega's van de technische dienst hebben veel aanpassingen gedaan, en geven aan dat dit inmiddels is opgelost.
Heb je weer inzicht in je meterstandoverzicht? Ik hoor graag van je.

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de melding, Monique.
Ik vind het ontzettend vervelend dat het nog niet inzichtelijk is.
Ik heb aan de jas van mijn collega's getrokken en je ontvangt zo spoedig mogelijk een update van me. Uiterlijk over 2 weken!

Groetjes, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.


Ja John, je hebt gelijk, maar zonder slimme meters, QBoxen en soortgelijke zaten wij en anderen niet op dit forum. Ik vind dat @MoniqueFasel nog buitengewoon geduldig is met Qurrent. Als ik opmerkingen hier mag geloven dat QBoxen nog nooit of al anderhalf jaar niet goed gewerkt hebben, en als ik denk aan de weken dat we bij de serverwisseling per uur onze lampjes meldden en twee keer per dag (ik althans) met ethereal ons netwerkverkeer monitorden, denk ik met weemoed terug aan de tijd dat ik mijn gebruiksgegevens haalde uit de website van mijn omvormer en uit een door Enexis ter beschikking gestelde energy stick voor het uitlezen en opslaan van de gebruiksgegevens uit mijn slimme meter. Met drie cijfers achter de komma. Kom daar maar eens om bij "Meterstanden" hier.

Gelukkig lijkt komend jaar een nieuwe website te komen met hopelijk ook een betere koppeling met de QBox servers en de slimme meters en hopelijk gebaseerd op een betere ICT infrastructuur waarbij problemen globaal en niet individueel oplosbaar zijn, en waar problemen globaal zo snel mogelijk zonder herinneringen door leden opgelost worden en individuele problemen ook snel door ons en de helpdesk opgelost kunnen worden. Ik heb het eerder gedaan, maar ik vind het nog steeds genant om op dit forum Qurrent tot actie te bewegen.

Groet, Frans
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Nina, het werkt nog steeds niet.
ik stuur je de screenshot rechtstreeks.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Monique,

Excuses voor het wachten!
Aldus de technische ondersteuning zou desbetreffende bug opgelost moeten zijn.
Als dit niet zo is, dan wil ik je natuurlijk graag verder helpen. Zou je in dat geval screenshots kunnen maken van de melding?
Dan trek ik meteen weer aan de jas van mijn collega's. We gaan dit voor je oplossen!

Groetjes, Nina
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Monique,

Vervelend dat dit nog niet is opgelost.
Ik heb dit mijn collega's meteen aan hun jasje getrokken, hoor dan aanstaande maandag hier meer over.

@Rob van Qurrent Kun jij hier ook de status van terug vinden?

Excuus Monique!

Groeten van Giulia
Reputatie 1
Badge +3
we zijn bijna een maand verder maar er is nog niets veranderd.
Gaat het nog goed komen?
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor jullie berichten, John en Monique.
Dit wordt onderzocht door mijn collega's en zodra ik terugkoppeling heb horen jullie dit meteen. Verder wordt er hard gewerkt aan de nieuwe Mijn Energie en App.
In elk geval een prettig weekend gewenst!

Groet, Nina
Reputatie 1
Badge +3
Ja John dat doe ik al een tijdje maar klachten als het niet ontvangen van een jaarafrekening zijn ook niet fijn.
Ze hebben een bug, zijn aan het overschakelen gaan de standen 1 op 1 visualiseren maar het duurt allemaal zo lang .
We zullen zien....

Reageer