Beantwoord

Waarom zijn mijn meterstanden zijn niet meer te benaderen?

• 17 september 2017
  • 56 reacties
  • 1969 keer bekeken

Toon eerste bericht

56 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.

Ja John, je hebt gelijk, maar zonder slimme meters, QBoxen en soortgelijke zaten wij en anderen niet op dit forum. Ik vind dat @MoniqueFasel nog buitengewoon geduldig is met Qurrent. Als ik opmerkingen hier mag geloven dat QBoxen nog nooit of al anderhalf jaar niet goed gewerkt hebben, en als ik denk aan de weken dat we bij de serverwisseling per uur onze lampjes meldden en twee keer per dag (ik althans) met ethereal ons netwerkverkeer monitorden, denk ik met weemoed terug aan de tijd dat ik mijn gebruiksgegevens haalde uit de website van mijn omvormer en uit een door Enexis ter beschikking gestelde energy stick voor het uitlezen en opslaan van de gebruiksgegevens uit mijn slimme meter. Met drie cijfers achter de komma. Kom daar maar eens om bij "Meterstanden" hier.

Gelukkig lijkt komend jaar een nieuwe website te komen met hopelijk ook een betere koppeling met de QBox servers en de slimme meters en hopelijk gebaseerd op een betere ICT infrastructuur waarbij problemen globaal en niet individueel oplosbaar zijn, en waar problemen globaal zo snel mogelijk zonder herinneringen door leden opgelost worden en individuele problemen ook snel door ons en de helpdesk opgelost kunnen worden. Ik heb het eerder gedaan, maar ik vind het nog steeds genant om op dit forum Qurrent tot actie te bewegen.

Groet, Frans
Reputatie 1
Badge +3
helaas nog steeds niets.
@Joost van Qurrent
@Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
@Julian van Qurrent
@Tanja van Qurrent
@Jurjen van Qurrent
En na dat berichtje in de krant over Boudewijn Poelmann word jullie taak er niet gezelliger op.
Kan ik mee doen met de versnelde proef om over te stappen naar Greenchoice dan zijn jullie van me af.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Monique,

Over dat ophalen van die meterstanden: je hebt toch wel aangegeven (profiel>woning>energiemonitoring), dat je gegevens van je slimme meter dagelijks moeten worden uitgelezen?
Over die zonnepanelen: Mooi, daar wordt je blij van, zeker in het voorjaar. Met de slimme meter zie je als de zon schijnt dat je energie-afname minder wordt en dat je zelfs energie terug levert. Maar om de echte opbrengst van je zonnepanelen te meten, heb je een extra kilowattuurmeter nodig in de groep waar je omvormer aan zit. Die kWh meter zit bij de QBox Solar. Alleen dan komt de opwekking door je zonnepanelen afzonderlijk in het dashboard en bij Energie.

Groet, Frans
Reputatie 1
Badge +3
Bij deze gedaan.
En nu?
Reputatie 1
Badge +3
FF melden, er is nog niets gebeurt. Ook ik krijg volgende maand zonnepanelen maar ik zie veel vragen en klachten over de berekening van de teruglevering en de meterstanden. Ik begin te twijfelen of jullie het wel aan kunnen. Misschien moet ik maar weer terug naar greenchoice?
Reputatie 1
Badge +3
Ja John dat doe ik al een tijdje maar klachten als het niet ontvangen van een jaarafrekening zijn ook niet fijn.
Ze hebben een bug, zijn aan het overschakelen gaan de standen 1 op 1 visualiseren maar het duurt allemaal zo lang .
We zullen zien....
Reputatie 1
Badge +3
we zijn bijna een maand verder maar er is nog niets veranderd.
Gaat het nog goed komen?
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Nina,
er werkt inderdaad weer iets in het dashboard maar de meterstanden ophalen nog steeds niet.

😞
Reputatie 1
Badge +3
Nu krijg ik morgen eindelijk de zonnepanelen (2X uitgesteld vanwege de wind) dus als jullie daar toch mee bezig zijn zorg dan dat die ook worden mee genomen in het dashboard.
Reputatie 1
Badge +3
oke we zijn weer 6 dagen verder en nog steeds de zelfde melding.
Ik moet maar aan nemen dat het niet meer gaat lukken.
Natuurlijk kan ik zelf even naar de meter lopen en de stand op nemen maar het was met knippen en plakken voor mij heel makkelijk om zo zelf een grafiek bij te houden en direct controle te hebben wat er word opgenomen.
En Nina toen ik op vakantie was en wij geen gas gebruikte heeft Qurrent een aantal dagen een gemiddelde waarde in gevuld vandaar mijn waarschuwing.
Reputatie 1
Badge +3
zo jammer dat iets als meterstanden inzichtelijk maken maar niet blijkt te lukken.
Gaat dat ooit nog goed komen?😞
Reputatie 1
Badge +3
We zijn nu 6 maanden verder en nog steeds geen meterstanden
zo jammer dat iets als meterstanden inzichtelijk maken maar niet blijkt te lukken.
Gaat dat ooit nog goed komen?😞
Reputatie 1
Badge +3
Nog steeds niet op gelost.

Nog steeds kan ik de meterstanden niet naar me toe halen.
Nu de qbox gaat vervallen vrees ik dat ik helemaal het overzicht ga verliezen per 1 januari.
Ik wacht hier al een jaar of anderhalf op maar het word maar niet opgelost.
Ik heb vorige week het verlengingsvoorstel goed aangenomen maar heb daar eigenlijk al spijt van omdat de IT afdeling van Qurrent maar geen oplossing kan bedenken.
Tessa en Tomer hebben al zo vaak toe gezegd dat het zou worden opgelost maar geen spoor van oplossingen.

😭
Reputatie 1
Badge +3
nog steeds geen oplossing!
Hoe gaat dat als de Q-box niet meer werkt?
Jullie hebben nog anderhalve maand.
😢
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds is er geen oplossing.
2 jaar bezig en nog steeds kunnen jullie niet regelen dat ik de meterstanden kan zien.
ondanks alle toezeggingen.
wel heel triest.
maar ik heb wel een oplossing bedacht.
Stuur ze mijn maar maandelijks met de mail. jullie kunnen ze wel zien omdat je de grafieken ook kunt tonen.😠
Reputatie 1
Badge +3
kijk dit lijstje wil ik ook!

Reputatie 1
Badge +3
Hoi Monique,

bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat je ook weer het meterstandenoverzicht in Mijn Energie wilt kunnen inzien. Onze IT-afdeling is momenteel nog steeds op zoek naar een oplossing.
Ik heb wel zojuist bij hen aangegeven dat je nu graag op korte termijn een oplossing wilt.

Groeten,
Julian

Mijn hemel Julian, we zijn daar al 2 jaar mee bezig. Al 2 jaar proberen jullie de it afdeling zo ver te krijgen dat ze het oplossen en ondanks alle toezeggingen is dat nog nooit gelukt. kijk eens terug in dit topic en zie hoe vaak dat al gevraagd is aan de it. je antwoord maakt niet echt veel indruk!
😞
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Monique,

Helaas kan ik nog niets nieuws melden, maar wilde je toch even op de hoogte brengen dat we nog steeds hard aan een oplossing werken.

Groet,

Jeroen
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Dank je wel voor het doorgeven!

Ik heb deze kwestie genoteerd en onze ICT-afdeling hiervan op de hoogte gesteld. Zij zoeken dit zo snel mogelijk uit en zodra het is opgelost, laten we jou dat gelijk weten.

Groet,
Tomer
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @MoniqueFasel,

Bedankt voor je bericht. Omdat het oplossen van dit probleem al veel te lang duurt heb ik gevraagd of Tanja dit probleem persoonlijk met ons IT-afdeling kan oplossen.

Groeten,

Roufaida
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik vind het heel spijtig dat het nog niet is opgelost. Ik heb onze technische afdeling gevraagd om deze kwestie zo snel mogelijk op te pakken.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik zie dat mijn collega Julia je hier inmiddels persoonlijk over heeft gemaild. Mocht je naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben, dan horen wij dat uiteraard graag.

Groet,
Tomer
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Even een update. Ik heb nog geen nieuws. Sorry dat het zo lang duurt!

Groeten,
Tessa

Update van moderator Nina,11-1-2018
Hallo Monique, helaas hebben we nog geen update voor je. We houden je op de hoogte!

Update van moderator Tessa 25-01-2018
Wij werken nog altijd aan een oplossing. Wij hopen je hier snel over te kunnen berichten. Bedankt voor je geduld Monique!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Ik kan me voorstellen dat je het lang vind duren, want het duurt ook echt lang!

Ze zijn er echter wel echt mee bezig, dus ik hoop snel dat je jouw meterstanden weer kan inzien!

Groet,
Tessa
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Monique,

Op dit moment is het probleem niet op te lossen.

Echter heb ik van onze technische afdeling vernomen dat het opgelost moet zijn in de verbeterde weergave van het verbruik. Dit is iets wat we op korte termijn lanceren. Meer hierover kan je vinden in dit topic.

Sorry dat ik op dit moment geen beter antwoord voor je heb.

Groet,
Tessa

Reageer