Beantwoord

Waarom zijn mijn meterstanden zijn niet meer te benaderen?

  • 17 september 2017
  • 56 reacties
  • 7835 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +3
Al enkele weken kan ik de meterstanden niet meer openen.
ik krijg steeds de tekst;
"LET OP: De standen konden niet opgehaald worden; probeer de pagina te verversen.
Vragen over je energieverbruik? Stel ze op de Qurrent Community!"
Wat is hier de reden van?
ik zie dat andere mensen dat wel kunnen.
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 26 september 2017, 12:33

Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.
Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Hallo MoniqueFasel, ik heb zeer grote bewondering voor jou geduld, verschrikkelijk wat een lijdensweg als je graag simpel je meterstanden wil bijhouden.......
Ik wilde eigenlijk voorstellen dat onze leverancier zodra het straks hopelijk weer werkt wel met een bosje bloemen bij jou langs mag, maar dat doe ik niet want dan kunnen ze aankomende zomer in Flevopolder langs om een compleet Tulpenveld af te kopen....
Sterkte !!

gr. Harry 😂
Reputatie 1
Badge +3
Ha de storing is weer opgelost mijn berichtjes zijn nu wel geplaatst.
Reputatie 1
Badge +3
Hallo Nina, het werkt nog steeds niet.
ik stuur je de screenshot rechtstreeks.
Reputatie 1
Badge +3
[quote=FransvanWoerkom]Hoi Monique,

Over dat ophalen van die meterstanden: je hebt toch wel aangegeven (profiel>woning>energiemonitoring), dat je gegevens van je slimme meter dagelijks moeten worden uitgelezen?
Ja al jaren en ik heb het nog maar even gecontroleerd en ja dat staat nog steeds ingesteld.

Over die zonnepanelen: Mooi, daar wordt je blij van, zeker in het voorjaar. Met de slimme meter zie je als de zon schijnt dat je energie-afname minder wordt en dat je zelfs energie terug levert. Maar om de echte opbrengst van je zonnepanelen te meten, heb je een extra kilowattuurmeter nodig in de groep waar je omvormer aan zit. Die kWh meter zit bij de QBox Solar. Alleen dan komt de opwekking door je zonnepanelen afzonderlijk in het dashboard en bij Energie.
Nou dat van die Qbox dat weet ik, maar omdat ze bij Qurrent een probleem hebben met software en cijfers waarschuw ik ze vast anders raken ze weer van streek dat ik niets afneem en dan gaan ze gemiddelde afname waarde invoeren in het dashboard😉
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @MoniqueFasel,

Het klopt dat er nog geen meterstanden te zien zijn.
Zoals genoemd ligt het probleem in een van onze systemen. Daar staat een fout met betrekking tot de meterwissel die heeft plaatsgevonden.

Het probleem nu is dat de beheerder van dit systeem deze fout moet oplossen. We zijn in contact met deze partner, maar we zijn in afwachting van hun oplossing.

Ik vind het heel vervelend dat het zo lang duurt. Het probleem zelf had al veel eerder opgespoord moeten worden, maar nu dat is gebeurd zijn wij afhankelijk van de systeembeheerder.

Ik hoop zo snel mogelijk meer informatie te hebben. @Tanja van Qurrent en ik houden dit in de gaten. Zodra we iets horen brengen we je daarvan op de hoogte!

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
Mooi, nieuw jaar, nieuwe kansen.
Nog steeds kan ik niet bij de meterstanden!
De Q-box werkt ook niet meer.
Ik houd de meterstanden dus nu maar een beetje bij op een papiertje. (zo niet 2019)
Maar goed Qurrent kan mij al 2 jaar niet helpen.
Nu vraag ik me af waarom ik de meter nog elk kwartier laat uitlezen?
Die info krijg ik nu toch niet, de grafiek van het gebruik doet het nu toch niet meer.
Dus welk voordeel heb ik aan elke 15 minuten uitlezen?
Reputatie 1
Badge +3
Blijkbaar heb ik mijn knipkaart bij jullie voor de antwoorden vol.
Ik krijg geen reactie meer!
Maar het probleem is na 2 jaar nog steeds niet opgelost.
Lees hier eens terug hoeveel keer de it afdeling op de hoogte is gebracht zonder een oplossing.
Triest.
Reputatie 1
Badge +3
, maar klopt, dit gaat extreem traag. Tulpenveld traag, zoals Harry mooi omschrijft!

Tja de tulpen bloeien nog niet dus nemen jullie er nog even de tijd voor @Tanja van Qurrent ?
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Monique,

Jouw vraag wordt behandeld onderdeze topic.

Groet, Joost
Reputatie 1
Badge +3
En nog steeds geen meterstanden.
@Joost van Qurrent
@ Tomer van Qurrent
@Simon van Qurrent
@Tanja van Qurrent
Reputatie 1
Badge +3
Nu maar wachten tot er gereageerd wordt.
Hallo John ik wacht nog steeds.
kijk maar bij mijn nieuwe topic meterstanden.

Ben
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Monique, dat klopt het probleem is helaas nog niet opgelost. We hebben contact met het bedrijf dat ervoor zorgt dat wij meterstanden binnenkrijgen van de netbeheerder. Zij moeten ervoor zorgen dat na een meterwissel zowel meterstanden van de oude als van de nieuwe voor Mijn Energie beschikbaar zijn. Maar door de manier hoe dit nu automatisch gebeurt lukt dit niet. Ze zoeken naar een manier om het aan te passen in de software, maar klopt, dit gaat extreem traag. Tulpenveld traag, zoals Harry mooi omschrijft!
Reputatie 1
Badge +3
Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.

Tja John dat schreef je toen en werd door Qurrent gekozen als beste antwoord.
Ik dacht toen nog; "en vroeger mengde de melkboer zijn melk een beetje bij" zoals Herman van Veen zong.
Je schrijft "zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode " maar zelfs dat is onduidelijk en ze kunnen me daar geen goed antwoord op geven.
Jou antwoord staat nog steeds al beste antwoord ondermijn vraag van toen, dat zegt toch wel genoeg lijkt me.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Monique, ik heb ook aangegeven bij onze IT-afdeling het héél fijn zou zijn als dit snel weer werkt!

Excuses voor het lang wachten!

Groet, Tanja
Reputatie 5
Badge +14
Komt helaas wel eens meer voor ook bij anderen. Gewoon ff melden hier op forum.
Reputatie 1
Badge +3
reageren is blijkbaar niet meer mogelijk.
al meerdere berichten geprobeerd te plaatsen maar er komt er geen een op de site.

Storing?
zit ik in de ban?
Reputatie 5
Badge +14
Nu maar wachten tot er gereageerd wordt.
Reputatie 5
Badge +14
Dit forum wordt voor een heleboel zaken gebruikt op energiegebied en qurrent. Waar het uiteindelijk om draait is de jaarlijkse afrekening en deze is gebaseerd op de meterstanden (start - eind).
Veel verwarring ontstaat door verschil in weergave tussen de gegevens via de website (Dashboard) van qurrent en de weergave via de smartphone daarnaast blijken er nogal eens problemen te zijn met de data verwerking binnen de database en visualisatie.

Maar de meterstanden kun je ook zelf altijd het beste bijhouden, zowel het start van een nieuwe periode als afsluiting van deze periode. Toen er nog geen slimme meters bestonden moesten we dat ook altijd met de hand noteren en opgeven aan de energieleverancier waarna deze de jaarnota opmaakte.
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor jullie berichten, John en Monique.
Dit wordt onderzocht door mijn collega's en zodra ik terugkoppeling heb horen jullie dit meteen. Verder wordt er hard gewerkt aan de nieuwe Mijn Energie en App.
In elk geval een prettig weekend gewenst!

Groet, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Monique,

Excuses voor het wachten!
Aldus de technische ondersteuning zou desbetreffende bug opgelost moeten zijn.
Als dit niet zo is, dan wil ik je natuurlijk graag verder helpen. Zou je in dat geval screenshots kunnen maken van de melding?
Dan trek ik meteen weer aan de jas van mijn collega's. We gaan dit voor je oplossen!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Bedankt voor de melding, Monique.
Ik vind het ontzettend vervelend dat het nog niet inzichtelijk is.
Ik heb aan de jas van mijn collega's getrokken en je ontvangt zo spoedig mogelijk een update van me. Uiterlijk over 2 weken!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hoi @MoniqueFasel,

Bedankt voor het wachten en voor je geduld! Mijn collega's van de technische dienst hebben veel aanpassingen gedaan, en geven aan dat dit inmiddels is opgelost.
Heb je weer inzicht in je meterstandoverzicht? Ik hoor graag van je.

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Monique,

Bedankt voor je bericht.

He, wat vervelend dat de meterstanden nog niet inzichtelijk voor je zijn. Ik ga weer voor je op onderzoek uit.

Wat fijn dat de zonnepanelen eindelijk geplaatst gaan worden!
Zoals Frans al aangeeft, zul je in het dashboard de opwek of de teruglevering van de zonnepanelen niet terugzien. De opwek is alleen inzichtelijk met een Qbox Solar en wanneer het meterstandoverzicht inzichtelijk is kun je daaruit de teruglevering terugvinden.
In het verbruiksoverzicht zal je verbruik - teruglevering terugzien. Lever je meer terug dan dat je verbruikt? Dan gaat het dagelijks verbruik in de min.

Ik hou je op de hoogte. Fijne dag!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Monique,

We blijven voor je werken aan een oplossing. Zodra ik hierover terugkoppeling heb, dan hoor je van me.

Groet, Nina
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Monique,

Vervelend dat dit nog niet is opgelost.
Ik heb dit mijn collega's meteen aan hun jasje getrokken, hoor dan aanstaande maandag hier meer over.

@Rob van Qurrent Kun jij hier ook de status van terug vinden?

Excuus Monique!

Groeten van Giulia

Reageer