Beantwoord

Welke meterstanden moet ik doorgeven na een meterwissel?

• 10 januari 2018
  • 1 reactie
  • 186 keer bekeken

Ik heb een vraag over mijn meterstanden.
In december heb ik een nieuwe meterkast gekregen, en nu word er gevraagd of ik de meterstanden wil doorgeven. Is het zo dat ik dan de meterstanden van eerder erbij moet rekenen, of de standen die nu weergegeven worden.

Ik zie graag een reactie tegemoet.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 15 januari 2018, 09:16

Hallo MPaalman,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Als je een nieuwe meter hebt gekregen, dan heeft de netbeheerder dit doorgegeven. In het meterstandregister kunnen wij dan de oude meterstanden terugvinden en zien we per wanneer je een nieuwe meter hebt ontvangen.

In dit geval heb je het meterstandverzoek ontvangen voordat de slimme meter werd geplaatst. De meterstanden van de meterwissel worden nu gebruikt voor de jaarnota.
Na het plaatsen van de slimme meter worden de meterstanden zelf uitgelezen. Indien er toch wordt gevraagd naar een meterstand, dan moet je altijd de standen die nu weergegeven worden doorgeven.

Heb je nog meer vragen? Kijk gerust rond op de community!

Groet, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo MPaalman,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Als je een nieuwe meter hebt gekregen, dan heeft de netbeheerder dit doorgegeven. In het meterstandregister kunnen wij dan de oude meterstanden terugvinden en zien we per wanneer je een nieuwe meter hebt ontvangen.

In dit geval heb je het meterstandverzoek ontvangen voordat de slimme meter werd geplaatst. De meterstanden van de meterwissel worden nu gebruikt voor de jaarnota.
Na het plaatsen van de slimme meter worden de meterstanden zelf uitgelezen. Indien er toch wordt gevraagd naar een meterstand, dan moet je altijd de standen die nu weergegeven worden doorgeven.

Heb je nog meer vragen? Kijk gerust rond op de community!

Groet, Nina

Reageer