Beantwoord

Werkt de Qurrent app goed?

• 2 juli 2017
  • 11 reacties
  • 377 keer bekeken

Ik heb sinds vandaag Qurrent met 10 windtegoeden.
Als ik in mijn dashboard ga kijken zie ik nu om 21.30 uur teller op 0% staan.
Ook op de app krijg ik continu gegevens te zien.
En verder gaat hij niet.
Is dit een bekend probleem?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 5 juli 2017, 16:19

Hoi Frans,

De Windtegoeden zijn per 3 juli 17:00 uur zichtbaar geworden in Mijn Energie en de app.
De app werkt gewoon, veel leden zijn niet op de hoogte (of op de hoogte geweest) van de verschillende handelingen die nodig zijn voor verbruiksgegevens.

Ik geef je hier onder een paar voorbeelden;

- Indien iemand geen slimme meter heeft en geen Qbox, dient er bijvoorbeeld zelf meterstanden ingevuld te worden om verbruik in te kunnen zien.
- Indien iemand een slimme meter heeft dient te meter op dagelijks uitlezen gezet te worden (hier dient de klant zelf toestemming voor te geven)
- Indien iemand een Qbox heeft, moet de Qbox aangesloten en geactiveerd zijn, wil de klant data doorkrijgen.

Indien er iets niet goed staat, lossen wij dat per direct op.
Momenteel staat de app en de Mijn Energie omgeving in de vergevorderde kinderschoenen en ontvangen wij graag feedback over mogelijke veranderingen.
Wij zullen namelijk in oktober een nieuwe Mijn Energie gaan lanceren.

Over de jaarnota is er veel verwarring ontstaan ten opzichte van de gegevens in het dashboard en op de jaarnota.

Hier lees je een complete uitleg over de verschillen.

Heb je inmiddels de Qbox ontvangen?

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi FransMeulbroek,

Van harte welkom bij Qurrent en onze community. Wat tof dat je ook meteen met 10 Windtegoeden begint!

Deze zijn inderdaad allemaal gisteren ingegaan. Elke dag krijgen we van de beheerder van ons Windpark door wat onze windmolens opgewekt hebben. Dit gebeurt rond 17:00 en betreft de opwek van de dag daarvoor. Het klopt dus dat je nog niet kan zien wat je gisteren opgewekt hebt, dat komt pas vanavond in je app te staan.

Kun je dan nog een keer checken of je al wat ziet staan?

Groeten,

Natalia
Dank je voor antwoord.
Maar de app wanneer gaat die werken dan?
Zie hier forum HEEL berichten staan waar "mijn energie" en "app" niet werken.
Trouwens heel google staat er vol van.
Ook dat opgewekte stroom niet overeen komt op eindrekening met opgewekte stroom
En ga zo maar door.
Hoop wel dat het beetje goed ga werken, en niet veel beloven wat niet waar wordt gemaakt
Trouwens had ook de qbox besteld wanneer krijg ik die.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Frans,

De Windtegoeden zijn per 3 juli 17:00 uur zichtbaar geworden in Mijn Energie en de app.
De app werkt gewoon, veel leden zijn niet op de hoogte (of op de hoogte geweest) van de verschillende handelingen die nodig zijn voor verbruiksgegevens.

Ik geef je hier onder een paar voorbeelden;

- Indien iemand geen slimme meter heeft en geen Qbox, dient er bijvoorbeeld zelf meterstanden ingevuld te worden om verbruik in te kunnen zien.
- Indien iemand een slimme meter heeft dient te meter op dagelijks uitlezen gezet te worden (hier dient de klant zelf toestemming voor te geven)
- Indien iemand een Qbox heeft, moet de Qbox aangesloten en geactiveerd zijn, wil de klant data doorkrijgen.

Indien er iets niet goed staat, lossen wij dat per direct op.
Momenteel staat de app en de Mijn Energie omgeving in de vergevorderde kinderschoenen en ontvangen wij graag feedback over mogelijke veranderingen.
Wij zullen namelijk in oktober een nieuwe Mijn Energie gaan lanceren.

Over de jaarnota is er veel verwarring ontstaan ten opzichte van de gegevens in het dashboard en op de jaarnota.

Hier lees je een complete uitleg over de verschillen.

Heb je inmiddels de Qbox ontvangen?

Groeten van Giulia
Hartelijk dank voor jou antwoord.
Nou is beetje waar wat jij zegt.
Maar helft van tijd werkt het gewoon niet.
Als ik voorbeeld mag geven op de app en vraag energieverbruik op dat heb ik alweer dagen dat er uit komt dat hij gegevens niet van server krijgt.
Maar wacht wel even zal wel stabieler worden.
Nu heb een vraag over windtegoeden. Ik heb bij aanmelden mijn geschatte jaarverbruik op moeten geven.
Daarmee mocht ik maximaal 10 wind tegoeden hebben.
Nu blijkt mijn jaarlijks verbruik hoger te zijn.
Is het mogelijk om nog meer wind tegoeden aan te schaffen.
Reputatie 2
Badge +8
Hoi FransMeulbroek,

Bedankt voor je melding, als de app in zijn geheel niet of soms werkt is er sprake van een individuele kwestie en niet een algemene kwestie.
Ik wil dit graag voor je na laten kijken.

P4 data loopt wel een vertraging op van minimaal 24 tot 72 uur, gelukkig lost de Qbox dat probleem op omdat het realtime data doorgeeft.
Is het gelukt met de Qbox te installeren?

Wat leuk dat je meer Windtegoeden wilt bijkopen Frans!
Wat is volgens jouw laatste jaarnota aan stroomverbruik geregistreerd?

Ik hoor graag van je.

Groeten van Giulia
Giulia,

Dank je voor antwoord.
Qbox is geïnstalleerd en werkt perfect
Ook app werkt nu goed
Doet me zeer om te zeggen tegen een vrouw maar je had gelijk :8
Dan over windtegoed had ik bij aanmelden gezegd 2700 kwh.
Maar nu met laatste jaarafschrijving van oude energie leverancier blijkt het dus bijna 3800 te zijn.
Hoop jou zo genoeg geinformeerd anders hoor ik het wel

Groetjes Frans
Reputatie 2
Badge +8
Hoi FransMeulbroek,

Fijn dat alles werkt, doet mij deugd!

Is geen probleem hoor, ik kan jouw eerlijkheid enorm waarderen 😃.

Je mag 3 Windtegoeden bijkopen Frans, mag ik deze voor je bestellen?

Groeten van Giulia
Sorry Giulia late reactie.
Ja zou graag 3 windtegoeden bijkopen.
Kun jij dat regelen?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Frans,

Natuurlijk kan ik dat regelen!
Ik heb 3 Windtegoeden voor je aangevraagd en je zal hiervan spoedig de nota ontvangen.
De 3 nieuwe Windtegoeden gaan in op 30 augustus 2017.

Groeten van Nina
Meer dan 3 gaat dat niet?
Zo ik nu kan berekenen ga ik op jaar basis 3700 kwh verbruiken.
Had graag nog wat meer windtegoeden gekocht alstublieft
Reputatie 2
Badge +8
Hoi Frans,

Fantastisch om te lezen dat je zo graag meer Windtegoeden wilt bestellen!
Echter kun je met het verbruik van 3700 kWh maximaal 12 á 13 Windtegoeden bestellen.
Jij hebt nu in totaal 13 Windtegoeden, vandaar dat ik je de vorige keer heb aangegeven dat je er nog 3 kon bijbestellen.

Groeten van Giulia

Reageer