Beantwoord

Wordt mijn verbruik niet goed geregistreerd?

• 2 juli 2017
  • 6 reacties
  • 200 keer bekeken

Beste,
Omdat ik binnenkort overstap ( Ja sorry, het is echt waar) ben ik eens gaan kijken of er nog een bedrag openstaat dat ik of nog verschuldigd ben, of nog tegoed hebt.
Nu is het zo dat ik iedere twee maanden een kostenoverzicht krijg in de mail via de slimme meter, en dit komt altijd redelijk overeen met het geschatte maandbedrag.

Nu was ik even aan het kijken op mijn dashboard en tot mijn grote verbazing staan hier krankzinnig hoge bedragen en verbruiken.
als voorbeeld; in de mail ontvang ik het volgende verbruik voor de periode van 01-01-2017 tot 01-03-2017
T1 285kwh E 52,50,-
T2 318kwh E 64,14
Nu lijkt dit me al aan de hoge kant voor een alleenstaande man, maar ik heb een groot huis dus het is redelijk.

Nu zie ik in mijn overzicht op de website de volgende gegevens:
T1 1430kwh E 285,-
T2 1118kwh E318,-

Ik vind dit verschil nogal zorgwekkend, en begrijp ook helemaal niet hoe dit ontstaan is. Daarnaast is het echt haast onmogelijk voor mij als alleenstaande man zoveel te verbruiken. Ik hoop dat er onderzocht kan worden waar dit misgaat want ik ben niet berekend op een jaarafrekening van duizenden euros.

Mvg
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 13 juli 2017, 13:11

Hallo @JpJongejans,

Je bent inmiddels overgestapt, maar toch wil ik je nog een update geven!
Helaas hebben we nog geen oplossing voor de weergave van het verbruik, maar wees gerust:
De eindnota wordt voor je opgesteld en is gebaseerd op de daadwerkelijke verbruiksgegevens, dus op deze nota zal dit correct zijn weergegeven. De weergave in Mijn Energie in de maand januari en februari kun je dus links laten liggen.

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi JpJongejans,

Welkom op de Community en wat jammer dat we afscheid van je moeten gaan nemen!

Je verbruik is afhankelijk van een heel aantal factoren.
Heb je bijvoorbeeld in de afgelopen tijd een grote huishoudelijke aankoop gedaan die meer energie vraagt?
Of ben je bijvoorbeeld meer thuis dan voorheen, waardoor je meer verbruikt?
Op basis van de je meterstanden kan ik nu zien dat je met je oude meter verbruikt hebt:

01-09-2016 tot 15-12-2016: 989 kWh
15-12-2016 tot 28-06-2017: 1590 kWh (Hoog 824 kWh en Laag 766 kWh)
Totaal: 2579 kWh

Hiermee wordt op jaarbasis een verbruik van 3148 kWh geschat.
Dit komt neer op een maandbedrag van ongeveer €50 per maand.
Omdat je wel voornamelijk de wintermaanden hebt gehad nu, zal dit wat hoger uitvallen.

Kun je mij vertellen waar je dit verbruik ziet staan?
T1 1430kwh E 285,-
T2 1118kwh E318,-

Van september 2015 tot september 2016 is er op dit adres een verbruik geweest van 4477 kWh dus dit lijkt te kloppen.
Ik hoor graag wat de exacte reden is dat je het idee hebt dat er teveel verbruik is.

Groeten van Vita
de hoge verbruiken staan in mijn dashbord voor de periode van 1 januari tm 1 maart. Ik ben een alleenstaande man die hooguit 5 dagen per maand de hele dag thuis is. Het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk dat ik dan in twee maanden verbruik wat een gezin in een jaar verbruikt.
Hoi JPJongejans,

Ja ik begrijp het.
Zoals aangegeven heb je in de periode 15-12-2016 tot 28-06-2017 dit verbruik gehad: 1590 kWh (Hoog 824 kWh en Laag 766 kWh)
Dit geeft dus aan dat het verbruik van 1430 kWh en 1118 kWh voor twee maanden dus niet klopt.
Zou je een printscreen kunnen sturen van de weergave van dit verbruik in januari t/m maart?
Dan kan ik bij de technische afdeling aankaarten dat dit opgelost moet worden.

Groeten van Vita

Reputatie 3
Badge +8
Hallo JPJongejans,

Bedankt voor de screenshots.
Deze heb ik doorgestuurd naar de technische dienst.
We zullen je op de hoogte houden en hopelijk zie je spoedig weer het correcte verbruik in Mijn Energie!

Groetjes, Nina
Reputatie 3
Badge +8
Hallo @JpJongejans,

Je bent inmiddels overgestapt, maar toch wil ik je nog een update geven!
Helaas hebben we nog geen oplossing voor de weergave van het verbruik, maar wees gerust:
De eindnota wordt voor je opgesteld en is gebaseerd op de daadwerkelijke verbruiksgegevens, dus op deze nota zal dit correct zijn weergegeven. De weergave in Mijn Energie in de maand januari en februari kun je dus links laten liggen.

Groetjes, Nina

Reageer