Beantwoord

10 Windtegoeden en toch een stevige verhoging van het termijnbedrag?

• 28 januari 2019
  • 1 reactie
  • 177 keer bekeken

Graag wil ik het volgende weten:
recentelijk is de maandbijdrage verhoogt van 92 naar 113 euro terwijl ik dacht de toename in kosten redelijk gecompenseerd zouden worden door de 10 aangeschafte wind tegoeden.
de nieuwe aanbieding is nog vender verhoogt iets wat ik we jammer vind. Gezien de invest earring in wind tegoeden. Dacht datnamelijk 80% van het verbruik hierdoor gedekt zou zijn.
graag even reactie

metvriendelijke groet,
w van der kleij
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 30 januari 2019, 10:02

Hoi @W.I.A.vanderKleij.

Welkom op onze community en bedankt voor uw bericht.

De verhoging van uw termijnbedrag is uit voorzorg uitgevoerd naar aanleiding van de verhoogde belastingtarieven voor met name gas.
Deze verhoging is gebaseerd op uw standaard jaarverbruik (het gemiddelde energieverbruik op uw woning van de afgelopen drie tot vijf jaar) en dit houdt geen rekening met uw Windtegoeden. Uw termijnbedrag zou aangepast kunnen worden naar € 97,- per maand, de € 5,- verhoging zou dan uit voorzorg zijn.

Wat betreft het aanbod dat u van Greenchoice heeft gekregen. Hier kan helaas niets aan aangepast worden. Het termijnbedrag dat hierin genoemd wordt is berekend met de huidige tarieven, die nu eenmaal hoger zijn dan in het begin van 2018.

Mocht u de wijziging van het termijnbedrag naar € 97,- per maand willen dan kunt u dit aangeven door te reageren in deze topic. Uiteraard hoop ik dat we u straks via Greenchoice ook van groene energie mogen blijven voorzien.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @W.I.A.vanderKleij.

Welkom op onze community en bedankt voor uw bericht.

De verhoging van uw termijnbedrag is uit voorzorg uitgevoerd naar aanleiding van de verhoogde belastingtarieven voor met name gas.
Deze verhoging is gebaseerd op uw standaard jaarverbruik (het gemiddelde energieverbruik op uw woning van de afgelopen drie tot vijf jaar) en dit houdt geen rekening met uw Windtegoeden. Uw termijnbedrag zou aangepast kunnen worden naar € 97,- per maand, de € 5,- verhoging zou dan uit voorzorg zijn.

Wat betreft het aanbod dat u van Greenchoice heeft gekregen. Hier kan helaas niets aan aangepast worden. Het termijnbedrag dat hierin genoemd wordt is berekend met de huidige tarieven, die nu eenmaal hoger zijn dan in het begin van 2018.

Mocht u de wijziging van het termijnbedrag naar € 97,- per maand willen dan kunt u dit aangeven door te reageren in deze topic. Uiteraard hoop ik dat we u straks via Greenchoice ook van groene energie mogen blijven voorzien.

Groeten,
Julian

Reageer