Beantwoord

Belastingtarief 2019

• 16 januari 2019
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik vraag me af hoeveel procent de belasting verhoging is. Ik ga nl van 25 naar 31 euro per maand. Een verhoging van ongeveer 25%
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 12:54

Hoi Fred,

Dankjewel voor je bericht, en welkom op de community!
In jouw geval gaat het alleen om elektra, omdat je geen gas afneemt.

De elektra-belastingen zijn niet veel veranderd, maar de heffingskorting is wel een stuk omlaag gegaan.
Deze is gewijzigd van € 373,33 in 2019 naar € 311,62 in 2019.
Dit scheelt dus ruim 5 euro in de maand, vandaar dat we je termijnbedrag naar 31 euro hebben gewijzigd.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi Fred,

Dankjewel voor je bericht, en welkom op de community!
In jouw geval gaat het alleen om elektra, omdat je geen gas afneemt.

De elektra-belastingen zijn niet veel veranderd, maar de heffingskorting is wel een stuk omlaag gegaan.
Deze is gewijzigd van € 373,33 in 2019 naar € 311,62 in 2019.
Dit scheelt dus ruim 5 euro in de maand, vandaar dat we je termijnbedrag naar 31 euro hebben gewijzigd.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Badge +3
Beste Qurrent,

Ik zag mijn voorschot voor alleen elektriciteit van 30€ omhoog gaan naar 50€. Ik weet niet hoe er gerekend is, en met welke cijfers, maar ik heb het voorschot maar teruggezet naar een nauwkeuriger waarde.. Ik heb het idee dat meerdere klanten nooit bericht gehad hebben van jullie wijziging; ik zeker niet. Ook in mijnQurrent, worden geen berichten geplaatst van voorschot-aanpassingen. Ik weet niet hoelang jullie eigen systemen in de lucht blijven, maar gebruik ze tot die tijd wel om klanten te informeren.

grtx.
Peter
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Edo.

Bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je niet bent geïnformeerd over de verhoging van je termijnbedrag. We proberen al onze klanten hier zo goed mogelijk over te informeren.
Kennelijk is dat in jouw geval niet goed gelukt. Mijn excuus hiervoor.

Omdat de wijziging van de energiebelasting voornamelijk betrekking heeft op het stroomverbruik is de wijziging van de energiebelasting wel wat aan de forse kant. Ik heb je termijnbedrag daarom zojuist gesteld op € 35,- per maand. Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag.

Groeten,
Julian
Reputatie 3
Badge +6
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat Qurrent op korte termijn even veel geld nodig heeft en daarom zonder verdere vermelding de termijnbedragen onredelijk en zonder afspraak met de klant verhoogd.
Zo niet, dan zou het toch super gemakkelijk zijn om de termijnbedragen voor iedereen met ......% te verhogen ten opzichte van de huidige termijnbedragen,....jullie rommelen er maar wat op los...., kijk het geval van Edo, zomaar +/- 75 % verhoging, zomaar....kijk maar ff... WAT EEN ZOOITJE !!!!!

Harry
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @H.J.Ploeg.

Bedankt voor je bericht.

Ik kan me voorstellen dat sommige wijzigingen verwarring veroorzaken. Ik kan je echter ook verzekeren dat we niet zomaar maar even wat termijnbedragen omhoog gooien.
De nieuwe termijnbedragen worden berekend door een algoritme aan de hand van het standaard jaarverbruik, de wijziging van de energiebelasting en eventueel de nieuwe leveringstarieven van een variabel contract.
Hier gaat soms wel eens wat mee mis, zoals het geval is geweest bij @Edo. In dit geval kijken we graag wat wel het juiste termijnbedrag zou moeten zijn en passen we het termijnbedrag hier naar aan.

Ik hoop dat dit je wat duidelijkheid kan geven over het proces achter de wijziging van een termijnbedrag.

Groeten,
Julian

Reageer