Vraag

Bestaat er zoiets als een nota met verbruikskosten per dag?

• 26 januari 2019
  • 1 reactie
  • 61 keer bekeken

Beste allen,

Mijn huurbaas vraagt mij naar een overzicht met de verbruikskosten per dag. Mijn vriendin en ik wonen namelijk tijdelijk ergens anders omdat een lekkage in onze huurwoning verholpen moet worden. Om het droogproces te versnellen hebben de bouwvakkers droogmachines in onze woning gezet, die nogal veel stroom vreten. De elektriciteitskosten voor december bedroegen maar liefst € 122,23. Voor januari zal dit ongeveer hetzelfde zijn. Aangezien de elektriciteit in mijn woning zuiver en alleen gebruikt wordt om de woning te herstellen (wij wonen er momenteel niet) ben ik van plan de elektriciteitskosten op de verhuurder te verhalen.

Ik heb hem het verbruiks- en kostenoverzicht dat ik per mail van jullie heb ontvangen doorgestuurd, maar dat vind hij niet afdoende. Hij wil graag een nota zien met leveradres en de verbruikskosten per dag vermeld. Bestaat er zoiets?

(ik zou het op zich niet vreemd vinden als dit niet bestaat, ik krijg tenslotte elke maand een overzicht per e-mail met het leveradres vermeld, maar mijn huurbaas dwingt mij dit te vragen)

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MaartenHaarlem,

Welkom op onze community.

Wat een vervelende situatie, maar goed dat je ons hier hebt gevonden. Het is voor ons niet mogelijk om de kosten per dag te specificeren. Het Verbruik en Kosten Overzicht (VKO) geeft, zoals je zelf aangeeft, een specifiek verbruik weer per maand voor één adres. Hierin zijn de kosten voor de netbeheerder niet in meegenomen. Hierbij kan ik bevestigen dat de kosten die in de VKO staan, gebaseerd zijn op de meterstanden en daardoor een exacte weergave geven van het daadwerkelijke verbruik in de woning.

Ik hoop dat dit afdoende is om je huurbaas te overtuigen dat de VKO genoeg is om de kosten te duiden. Mochten we je nog op een andere manier kunnen helpen, dan horen we dat graag.

Groet,
Tomer

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen