Beantwoord

Blijkbaar klant ondanks herroeping?

• 30 november 2017
  • 2 reacties
  • 134 keer bekeken

Op 1 november ben ik benaderd om klant te worden en heb dit overwogen. Echter heb ik op 6 november (binnen de twee weken!) gemaild dat ik de overeenkomst wil herroepen.

Op de site van jullie staat dat dit voldoende is.
Hier heb ik nooit iets op gehoord en ga er dus ook van uit dat dit goed is.
Nu krijg ik echter van mijn huidige leverancier een bericht dat ik bij hun weg ben gegaan en blijk ik toch klant te zijn bij Qurrent????

Heel vreemd aangezien ik mij netjes aan de voorwaarden heb gehouden om de overeenkomst te herroepen.

Heel graag wil ik dat jullie zo spoedig mogelijk contact met me opnemen, uitleggen waar het bij jullie fout is gegaan en alles heel spoedig terug gaan draaien!

Groeten,
Rick (een zeer verbaasde en inmiddels (zeer) geïrriteerde NIET-klant)
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 4 december 2017, 14:09

Hallo R. Huurneman,

Bedankt voor je bericht.
Excuses voor het ongemak. Je hebt inderdaad op tijd een bericht gestuurd om te annuleren, maar dit bericht is te laat opgepakt. De overstap is daarom ingegaan.

Dit gaan wij natuurlijk herstellen. Wij leggen contact met je vorige energieleverancier en geven aan dat wij ten onrechte de energielevering hebben overgenomen.
Uiteindelijk zul je zo geen kosten hebben aan Qurrent, maar zullen alle kosten blijven bij je eigen leverancier.

Ik wil nogmaals excuses aanbieden, maar dit wordt voor je hersteld.

Kan ik je verder nog ergens mee helpen?

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

2 reacties

Voor de volledigheid stuur ik hierbij de mail die ik op 6 november al heb gestuurd naar Qurrent, waarbij ik ook het stuk van de site heb gekopieerd met betrekking tot het herroepen van de overeenkomst.

Hallo,

Middels deze mail wil ik de overeenkomst herroepen.
Mijn gegevens;
......
......
......
Klantnummer: .......

Ik ga er vanuit (aangezien dat zo op de site staat; zie hieronder) dat dit voldoende is.

Met vriendelijke groet,
R. Huurneman

Herroepingsrecht Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van de sluiting van de overeenkomst. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van de beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo R. Huurneman,

Bedankt voor je bericht.
Excuses voor het ongemak. Je hebt inderdaad op tijd een bericht gestuurd om te annuleren, maar dit bericht is te laat opgepakt. De overstap is daarom ingegaan.

Dit gaan wij natuurlijk herstellen. Wij leggen contact met je vorige energieleverancier en geven aan dat wij ten onrechte de energielevering hebben overgenomen.
Uiteindelijk zul je zo geen kosten hebben aan Qurrent, maar zullen alle kosten blijven bij je eigen leverancier.

Ik wil nogmaals excuses aanbieden, maar dit wordt voor je hersteld.

Kan ik je verder nog ergens mee helpen?

Groetjes, Nina

Reageer