De nieuwe kwartaaltarieven zijn bekend

• 2 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 293 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13
Elk kwartaal worden de tarieven voor variabele contracten aangepast. Een variabel contract is een contract voor onbepaalde tijd. Bij de vaste contracten voor 1,2 of 3 jaar wijzigen de tarieven niet.

Dit zijn de nieuwe kwartaaltarieven, deze zijn geldig in de periode 1 oktober 2017 tot 1 januari 2018.

Heb je vragen of wil je meepraten, laat dan een reactie in dit topic achter.

Groeten van Tanja

8 reacties

U schrijft:

Voor een gemiddelde gebruiker bedragen de netbeheerkosten elektriciteit € 237,78 incl. BTW per jaar.
Dit is gebaseerd op tarieven van Liander voor 2017. De werkelijke kosten zijn afhankelijk van netwerkbeheerder.
Deze tarieven worden doorberekend aan de klant.
Bovenstaande leveringskosten gelden uitsluitend voor consumentenaansluitingen t/m 3*80 ampère.

Deze 3*80 Ampère moet zijn 3*25 Ampère, maakt toch een wezenlijk verschil, voor 3*80 Ampère betaal je ver over de 1000,- Euro.

Gr.

Klaas
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Klaas,

Bedankt voor je feedback. Je hebt gelijk, de gemiddelde netbeheerkosten zoals hier boven vernoemd zijn van toepassing op 3x25 Ampère (deze komt onder kleinverbruikers het meest voor). We gaan de tekst verduidelijken!

De hoogte van de aansluiting is alleen van invloed op de netbeheerkosten. Al onze leveringstarieven voor energie gelden voor kleinverbruik aansluitingen, dus tot 3x80 Ampère.
Groeten van Tanja
Hallo, zouden jullie ook de prijsverschillen met de tarieven van het afgelopen jaar kunnen weergeven?
Groet Helmoet.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi H.E.deZwijger,
Bedoel je de voorgaande kwartaaltarieven erbij tonen? Of een link ernaartoe?

Groeten van Tanja
Dag Tanja, bedankt voor je antwoord. Maar ik ben geinteresseerd in hoe mijn kosten gaan veranderen. Als je alle voorgaande kwartaal tarieven toont, dan verdwaal ik in de tarieven. Ik zou graag zien wat ik vorig jaar betaalde, en wat ik nu ga betalen (voor eenzelfde hoeveelheid energie in dezelfde samenstelling.
Groet, Helmoet.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi H.E.deZwijger,
Ik denk dat er misschien iets verwarring is ontstaan? De kwartaaltarieven zijn van toepassing op variabele contracten (niet 1, 2 of 3 jaar). Hierbij wijzigen de tarieven elke 3 maanden. Ik denk dat hierbij het tonen van kwartaaltarief van een jaar ervoor niet veel verduidelijkt?

Bij een vast contract voor 1,2 of 3 jaar is het inderdaad interessant om de tarieven van het voorgaande jaar te zien als je moet verlengen, deze kan je dan vergelijken met je huidige contract wat afloopt.
Groeten van Tanja
Dag Tanja,
Hoe kan ik zien of ik een vast of een variabel contract heb?
Gr. Helmoet.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi H.E.deZwijger,

Ik zie dat je twee contracten bij ons hebt. Eén contract is variabel, een contract is een vast contract dat in december afloopt. Zelf kun je dit zien als je inlogt via onze website op Mijn Energie. Onder het kopje administratie, en dan mijn contractgegevens staat het type contract dat je hebt.

Hoor graag of het is gelukt!

Groet,

Jeroen

Reageer