Beantwoord

Eindnota terugbetaling niet ontvangen

• 15 januari 2019
  • 7 reacties
  • 223 keer bekeken

Ik heb 28-12 mijn eindnota ontvangen.
Het is nu 15-1 en ondanks dat jullie zeggen binnen 14 dagen het geld te storten heb ik nog niks ontvangen. De bank verwerking kan nooit dagen duren lijkt me.
Dat jullie alle wettelijke termijnen vrij ruim nemen is al vervelend voor de klant, maar nu gaan jullie er toch echt overheen.
Op 30-11 november ben ik verhuisd en stopte mijn contract, ik zou er toch wel heel graag een punt achter zetten nu.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 17 januari 2019, 12:33

Hoi @SJansen,

Dankjewel voor je bericht.
Ik zie dat de betaling inmiddels op je rekening staat.

Excuus voor het wachten!

Groet, Joost
Bekijk origineel

7 reacties

L.S.,
  • Er zou binnen 14 dagen terugbetaald moeten worden lees ik hier... onze eindnota is van 16 augustus 2019. Ik ben nu al twee weken aan het contacten met Qurrent (áls jullie al opnemen en ons te woord staan - want dat gebeurd heel vaak niet) en nog steeds heb ik geen geld terug. Het betreft meer dan €1000,- en dan opeens geven jullie niet thuis om eens even te reageren.
  • Er wordt steeds gewerkt met het smoesje van de overname door Greenchoice en dat het daarom momenteel zo rommelig is, Greenchoice heb ik gesproken en zij zeggen: Qurrent blijft zelfstandig en wat Qurrent zegt klopt niet: zij moeten dit allang hebben afgehandeld.
  • Ook is er mij al meerdere keren gezegd dat ik een machtigingsformulier zal krijgen zodat we niet telkens gezeur van jullie - Qurrent - krijgen als mijn vrouw belt waar ons stevige bedrag van meer dan €1000 blijft en jullie haar niet te woord willen staan, maar wij zien nergens een machtigingsformulier en hebben dit steeds niet ontvangen. Zou wel netjes zijn geweest als jullie dit 1) direct hadden gestuurd; 2) ons erop hadden gewezen bij het afsluiten van het contract dat jullie zo kinderachtig doen wanneer mensen in gemeenschap van goederen getrouwd zijn (zien jullie nota bene aan onze tenaamstelling van de rekening!)
Als jullie je zogenaamd aan de regeltjes willen houden, moeten jullie dat ook écht doen en gewoon opschieten met terugbetalen - dan hoef ik mijn vrouw ook niet te vragen om te bellen op de dagen dat ik voor de klas sta en niet kán bellen! Dit is echt strontvervelend!

Dus nu geen smoesjes meer, maar gewoon betalen! Dat verwachten jullie ook van mij wanneer ík mijn maandelijkse bedrag moet betalen. Inmiddels verwacht ik toch ook wel een stevige excuses want ik mag wel steeds bellen en jullie vriendelijk verzoeken om mij terug te betalen maar de service is er niet naar!

B. Canton
Ik heb helaas het zelfde probleem, en zou dan ook graag zo snel mogelijk de betaling tegemoet zien.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @PdeWaal,

Dankjewel voor je bericht!
Jouw eindafrekening heeft een tekendatum van 4-2.
We verrekenen je teruggave eerst met eventueel openstaande bedragen. Het restbedrag maken we binnen 14 dagen naar je over.
Volgende week zou het dus op je rekening moeten zijn!

Groet, Joost
In de begeleidende mail bij mijn eindnota staat vermeld dat ik binnen 14 dagen het geld teruggestort krijg. Terwijl op de eindnota 18 dagen vermeld staat. Binnen welke termijn krijg je het geld nu terug?
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @MMMM,

Dit is inderdaad wat verwarrend. Binnen 14 dagen geven wij opdracht aan de bank om het geld terug te storten. Bij de bank moet dit verzoek verwerkt worden en daarom staat op de eindnota 18 dagen. Binnen 18 dagen zou het geld dus op jouw rekening moeten staan.

Groet, Simon
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @SJansen,

Dankjewel voor je bericht.
Ik zie dat de betaling inmiddels op je rekening staat.

Excuus voor het wachten!

Groet, Joost

Klantnummer 080094

Op 21/8 ben ik met 2 woningen overgeheveld naar Greenchoice.

Ik ben in het bezit van 2 woningen met huisnummers 89 en 89A die beiden een eigen slimme meter hebben.

Op 6/9 kreeg ik de eindnota van huisnummer 89.(-839 kWh meer gesaldeerd dus door mij te ontvangen €394.07)

Van huisnummer 89A heb ik tot heden 2 maanden later nog altijd geen eindnota ontvangen.

Op deze locatie heb ik 5131 kWh meer gesaldeerd.

Na verschillende mails naar Qurrent en Greenchoice heb ik tot heden nog niet 1 reactie ontvangen.

De termijnbedragen van September en Oktober heb ik bij Greenchoce van huisnummer 89A al moeten storneren omdat ik nog altijd klant ben van Qurrent en niet van Greenchoice daar ik geen eindnota heb ontvangen.

Van Greenchoice heb ik bericht ontvangen dat ik een betalingsachterstand heb van 2 x €100 = €200

Ik eis van Qurrent buitengerechtelijke incassokosten €40 en 2% rente over het te betalen bedrag.

Bij niet nakomen van deze zal ik dit uitgeven aan de rechtsbijstand en gerechtelijke stappen ondernemen.

KLANTEN LET OP GREENCHOICE IS VAN HETZELFDE HOUT GESNEDEN.

J Kengen

Reageer