Vraag

Gasprijs contract wijkt af van gasprijs in Verbruiks- en kostenoverzicht

Volgens mijn contract (3-jarig) betaal ik per m3 (Regio 5) een totaalbedrag inclusief BTW van € 0,7018.
Ik kreeg vandaag mijn Verbruiks- en kostenoverzicht over de maand en zag dat hier een tarief van € 0,7708 wordt gehanteerd per m3. Nogal een verschil; hoe is dit te verklaren?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @J.W.A.Peters,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb even gekeken en ik zag inderdaad dat je dit tarief (€0.7018) had afgesproken, dit is het tarief van november 2018. Op 1 januari 2019 zijn de belastingen echter veranderd en zijn de kosten voor gas flink gestegen. Deze stijging wordt doorberekend in het tarief. Energiebelasting is een overheidsheffing op het verbruik van gas. Over dit bedrag wordt btw in rekening gebracht. Van overheidswege opgelegde maatregelen zoals energiebelasting, ODE, heffingskorting en/of btw worden door Qurrent één op één doorberekend aan de klant. De prijsstijging is hier terug te vinden.

Ik zal ook een mail sturen met de verlenging en het tariefblad van november 2018. Zo kan je zien dat het verschil door de belastingen komt.

Groet, Simon

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen