Beantwoord

Geen Windtegoed bevestiging en verkeerde Qbox nota?

• 8 mei 2017
  • 19 reacties
  • 390 keer bekeken

Badge
Beste Qurrent,
Met veel enthousiasme voor jullie idealen ben ik onlangs klant geworden. De afgelopen weken is dit echter aan het veranderen in teleurstelling en frustratie. Fout na fout wordt door jullie opeen gestapeld en de klantenservice is dramatisch. Telefonisch wordt de verbinding consequent na enkele minuten verbroken, dus bellen is feitelijk onmogelijk. Bij vragen via email duurt het een paar weken voor er reactie komt. De enige mogelijkheid tot een beetje vlotte reactie van jullie lijkt dit forum, maar dan moet je wel je problemen en public op straat leggen. Nou dat moet dan maar, want jullie fouten lijken mij nu nog geld te gaan kosten ook!

Probleem 1: Aan de deur werd mij een contract aanbod gedaan waarbij ik voor een contract voor 3 jaar drie windtegoeden zou krijgen. Dit heb ik afgesloten. Vervolgens in de bevestiging via email krijg ik slechts 2 windtegoeden. Na contact met de klantenservice werd mij toegezegd dat ik alsnog een derde windtegoed zou krijgen en hier heb ik een email bevestiging van gekregen. Ruim een maand later gaat mijn contract in, en wat schets mijn verbazing: er zijn maar twee windtegoeden zichtbaar. Bellen lukt niet, de telefonische wachtrij werkt nog steeds niet naar behoren, dus maar een mail gestuurd. Zowaar dit keer binnen een week antwoord, met slechts de opmerking dat bij een 3 jarig contract twee windtegoeden horen. Nergens wordt verwezen naar de eerdere comminucatie waar ik op gewezen had waarin een extra windtegoed werd toegezegd. Dit is dus geen vraag maar een opdracht om uw toezegging na te komen en alsnog het derde windtegoed per ingangsdatum contract toe te voegen.

Probleem 2: Ik heb een Qbox besteld waarvoor ik 49 euro borg moet betalen. Deze werd een kleine week later thuisbezorgd. Vandaag krijg ik de factuur per email: 304 euro!! Blijkt dat er een PV Monitoringssysteem 3*65A van 255 euro in rekening gebracht is hetgen ik niet heb besteld en ook niet heb ontvangen. Graag instantaan deze factuur corrigeren! Ik zal de afschrijving van dit bedrag niet accepteren.

Mocht u mij willen bellen: Graag! U heeft mijn nummer.
icon

Beste antwoord door PeterBin 8 mei 2017, 21:11

Hoi Tanja, bedankt voor de snelle reactie. Ik hoop dat de toezeggingen gedaan in het telefoongesprek ook spoedig realiteit worden.

Ik heb de inhoud van de verpakking nog eens goed bekeken en er zit inderdaad een PV Monitoringsysteem en Y-kabel bij. Deze heb ik echter niet besteld. Ik heb screenshots gemaakt van de webpagina met de verschillende stappen van het bestel proces. Daarop is te zien dat ik alleen een Qbox Mono heb besteld. Ik kan de screenshots sturen als je wilt.
Helaas is de bevestigingsmail van de bestelling erg onduidelijk, daarin is niet gespecificeerd wat er precies besteld is (de meeste webwinkels doen dit wel, misschien een verbeterpuntje) anders had ik er direct na het bestellen achter gekomen dat er iets fout was gegaan.

Laat maar even weten hoe je dit wilt afhandelen. Moet ik de gehele zending terugsturen (ik heb de Qbox nog niet in gebruik genomen) of alleen het PV Monitoringsysteem en Y-kabel?
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Peter, bedankt voor het prettige gesprek!

De bevestiging van je windtegoed is zojuist naar je verzonden. Kan je voor me controleren of het PV Monitoringssysteem niet in de verpakking van de Qbox zit? Ik zie hier in het systeem dat hij wel verzonden is. Hij ziet er zo uit:

Groeten van Tanja
Badge
Hoi Tanja, bedankt voor de snelle reactie. Ik hoop dat de toezeggingen gedaan in het telefoongesprek ook spoedig realiteit worden.

Ik heb de inhoud van de verpakking nog eens goed bekeken en er zit inderdaad een PV Monitoringsysteem en Y-kabel bij. Deze heb ik echter niet besteld. Ik heb screenshots gemaakt van de webpagina met de verschillende stappen van het bestel proces. Daarop is te zien dat ik alleen een Qbox Mono heb besteld. Ik kan de screenshots sturen als je wilt.
Helaas is de bevestigingsmail van de bestelling erg onduidelijk, daarin is niet gespecificeerd wat er precies besteld is (de meeste webwinkels doen dit wel, misschien een verbeterpuntje) anders had ik er direct na het bestellen achter gekomen dat er iets fout was gegaan.

Laat maar even weten hoe je dit wilt afhandelen. Moet ik de gehele zending terugsturen (ik heb de Qbox nog niet in gebruik genomen) of alleen het PV Monitoringsysteem en Y-kabel?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Peter,

Dat is inderdaad een goede tip voor de bevestigingsmail!

Kan je het PV Monitoringsysteem en Y-kabel terugsturen zonder Qbox? Dit kan gratis door de het af te leveren bij een PostNL afgiftepunt. Onder vermelding van het volgende adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

Ik heb een gecorrigeerde Qbox factuur voor je aangevraagd. Deze wordt gecorrigeerd zodra het PV Monitoringsysteem en Y-kabel bij ons binnen is.

Groetjes, Tanja
Badge
Hoi Tanja,

Ik zal het PV Monitoringsysteem en Y-kabel terugsturen.

Vandaag kreeg ik ook bevestiging van het extra windtegoed. Ik hoop dat het nog lukt om dit met terugwerkende kracht in te laten gaan vanaf aanvang contract.

Hartelijke groeten, Peter.
Badge
Hoi Tanja,

Het pakje is onderweg.

Groeten, Peter.
Reputatie 5
Badge +13
Super, dankjewel Peter!

Groetjes, Tanja
Badge
Volgens de track-en-trace is het pakketje bij jullie aangekomen.

Groeten, Peter.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Peter,

We hebben het pakketje ontvangen en de creditering van het bedrag is verwerkt!

Groetes, Tanja
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Peter, bedankt voor het prettige gesprek!

De bevestiging van je windtegoed is zojuist naar je verzonden. Kan je voor me controleren of het PV Monitoringssysteem niet in de verpakking van de Qbox zit? Ik zie hier in het systeem dat hij wel verzonden is. Hij ziet er zo uit:

Groeten van Tanja
Altijd prettig om te lezen dat het toch ook weer goed komt.
Reputatie 5
Badge +13
Zeker John! :)

Groetjes, Tanja
Badge
Beste Tanja,
Helaas iets te vroeg gejuicht :-(
De correctie factuur heb ik inderdaad ontvangen zoals je eerder aangaf. Ook had ik op jouw verzoek 49 euro betaald voor de Qbox.
Echter is gisteren alsnog het bedrag van de foutieve factuur van mijn rekening afgeschreven, 304 euro!!!
Erg teleurstellend dat dit nu alsnog gebeurd. Via mijn bank heb ik een terugboeking van dit bedrag aangevraagd,
Ik hoop dat daarmee de kous af is en dat jullie niet alsnog een incassobureau achter mij aan gaan sturen.

Daarnaast zie ik dat het derde windtegoed inmiddels actief is. Dat is mooi. Echter de aanvangsdatum hiervan staat op 23 mei, en niet op 15 april, de ingangsdatum van mijn contract en van mijn andere twee windtegoeden. Dit was wel afgesproken.

Resumerend: Hoewel ik blij ben met de acties die je hebt ondernomen, zijn beide problemen die ik in mijn eerste bericht noemde nog steeds niet naar tevredenheid opgelost. Ik hoop van harte dat je hier nog voor kan zorgen.

Met vriendelijke groeten, Peter.
Beste Tanja,
Helaas iets te vroeg gejuicht :-(
De correctie factuur heb ik inderdaad ontvangen zoals je eerder aangaf. Ook had ik op jouw verzoek 49 euro betaald voor de Qbox.
Echter is gisteren alsnog het bedrag van de foutieve factuur van mijn rekening afgeschreven, 304 euro!!!
Erg teleurstellend dat dit nu alsnog gebeurd. Via mijn bank heb ik een terugboeking van dit bedrag aangevraagd,
Ik hoop dat daarmee de kous af is en dat jullie niet alsnog een incassobureau achter mij aan gaan sturen.

Daarnaast zie ik dat het derde windtegoed inmiddels actief is. Dat is mooi. Echter de aanvangsdatum hiervan staat op 23 mei, en niet op 15 april, de ingangsdatum van mijn contract en van mijn andere twee windtegoeden. Dit was wel afgesproken.

Resumerend: Hoewel ik blij ben met de acties die je hebt ondernomen, zijn beide problemen die ik in mijn eerste bericht noemde nog steeds niet naar tevredenheid opgelost. Ik hoop van harte dat je hier nog voor kan zorgen.

Met vriendelijke groeten, Peter.

Goedemorgen Peter,

Onze excuses hiervoor! Deze factuur is natuurlijk onterecht bij jou geïncasseerd. Helaas stond het bedrag al ter incasso, we waren net iets te laat met het opstellen van de creditnota. Als een bedrag al uitstaat, kunnen wij deze niet meer terugdraaien. We zullen hier de volgende keer ook naar kijken zodat we iedereen daar over kunnen informeren. Voor nu goed dat je het gestorneerd hebt. Wij zullen de kosten met de creditnota verrekenen en daarom ook geen herinneringen naar je toesturen. Dat is hierbij afgerond.

Wat betreft het windtegoed, dat klopt, mijn collega's van de technische dienst kunnen de datum voor je wijzigen. Zij hebben jouw taak nog niet opgepakt, maar ik ga er voor je achteraan. Wordt snel voor je aangepast!

Fijne dag vandaag.

Groetjes, Lisa
Badge
Bedankt voor je reactie Lisa. Ik wacht weer even af.

Hartelijke groeten, Peter.
Hoi Peter,

Bij deze laat ik je weten dat de technische afdeling de startdatum van je windtegoed heeft aangepast.
De startdatum van je windtegoeden is 15-04-2017.
Bedankt voor je gedulde en een fijne dag!

Groetjes, Vita
Badge
Hoi Vita,

Het zou inderdaad mooi zijn als dit aangepast zou zijn. Echter als ik in Mijn Energie kijk bij mijn Contractgegevens, dan staat er nog steeds 1 windtegoed vanaf 23 mei 2017 en 2 windtegoeden vanaf 15 april 2017. Ook als ik kijk naar mijn windopbrengst in april dan zie ik dat de opbrengst nog steeds op basis van 2 windtegoeden is.
Mijn conclusie is dus dat de wijziging van de startdatum van het windtegoed nog niet, of niet volledig, is doorgevoerd.
Zou fijn zijn als dit alsnog gedaan kan worden.

Groetjes, Peter.
Hoi Peter,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Het is in ieder geval goed om te weten dat je windtegoeden allemaal de startdatum hebben van 15 april voor op de jaarnota.
Nu gaan we oplossen dat je dit ook ziet in Mijn Energie!
De technische afdeling geeft hierover binnen 10 werkdagen terugkoppeling.

Groetjes, Vita
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Peter,

Bedankt voor het wachten, maar het is voor je opgelost! Ook in Mijn Energie zie je nu terug dat de WIndtegoeden zijn gestart op 15 april.
Je krijgt ook nog een e-mail ter bevestiging.
Een fijn weekend gewenst!

Groetjes, Nina
Badge
Hallo Nina,

Bedankt dat het uiteindelijk toch is opgelost!

Groetjes, Peter.
Reputatie 2
Badge +8
Namens Nina en het Moderator-Team, graag gedaan Peter ;)

Groeten van Giulia

Reageer