Beantwoord

Heb ik enkel- of dubbeltarief?

• 29 januari 2017
  • 8 reacties
  • 391 keer bekeken

hoe kom ik erachter of ik enkel of dubbel tarief heb gekozen. Op de rekening staan ze beide. dank !
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 1 februari 2017, 16:05

Hoi Andrea,

Als je een meter hebt met 2 telwerken, die dus geschikt is voor dubbeltarief, staat deze automatisch op dubbeltarief.

De klantenservice kan het voor je aanpassen naar enkeltarief. Dan worden beide telwerken op je jaarnota tegen het enkeltarief afgerekend.

Bij jou staat het nu op: dubbeltarief

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Waar ligt het omslagpunt, waarbij het voordeliger is om dubbeltarief in te stellen?

Het omslagpunt zit bij 53 / 47 Helaas is het verschil tussen dag en nacht erg klein geworden . Het is enkele euro's per jaar.
Het verhaal vroeger was dat de nacht productie van stroom ( kolencentrales kunnen niet zomaar uitgezet worden ) die stroom is verloren als je het niet afneemt.
Om van Dag/nacht een enkele meter te maken is die wissel duurder dan laten zitten.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Andrea,

Als je een meter hebt met 2 telwerken, die dus geschikt is voor dubbeltarief, staat deze automatisch op dubbeltarief.

De klantenservice kan het voor je aanpassen naar enkeltarief. Dan worden beide telwerken op je jaarnota tegen het enkeltarief afgerekend.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi G.F.Klaver,

We kunnen in ons systeem je tarief van dubbel naar enkel zetten. Daar hoeft je meter niet vervangen voor te worden en is dus kosteloos.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi R.M.P.Janse, welkom op de community!

Als je een meter hebt die geschikt is voor dubbeltarief staat deze automatisch op dubbeltarief als je je aanmeld bij een leverancier. De klantenservice kan het dan voor je aanpassen naar enkeltarief. Voor de jaarnota worden beide meterstanden dan tegen enkeltarief verrekend.

Ik heb dit zojuist voor je aangepast en je een bevestiging gestuurd via de mail.

Groeten van Tanja
Badge +5
Goede vraag I.M. Schroo, perfecte plek om deze in de community te stellen! Andere leden zijn je al voor gegaan en hebben de vraag hier gesteld.
In het kort komt het op het volgende neer; Welk tarief voordeliger is, hangt af van het dagdeel waarop je de meeste energie gebruikt. Dubbeltarief is voordeliger als je minimaal 40% (Noord-Brabant en Limburg: 50%) van je stroom verbruikt in de daluren, dus tijdens de avond, de nacht en in het weekend.

Werk je in wisseldiensten? Zijn er vaak mensen overdag thuis? Wil je op elk gewenst moment je wasmachine aan kunnen zetten zonder stil te staan bij de kosten? Dan kan het enkeltarief beter bij je passen.
Hoi Andrea,

Groetjes, Tanja
Waar ligt het omslagpunt, waarbij het voordeliger is om dubbeltarief in te stellen?
Hallo Qurrent,

Hoe kom ik er achter of ik enkel of dubbel tarief heb?
Ik heb sinds november een slimme meter en nu zie ik dat er een hoog en laag tarief is. Voor zover ik weet had ik een enkel tarief toen ik mijn contract af sloot. Ik zou graag bevestigd willen krijgen dat ik enkel tarief heb.

Met vriendelijke groet,
R.M.P. Janse

Reageer