Beantwoord

Hoe kan ik mijn maandbedrag verlagen?

• 17 maart 2017
  • 5 reacties
  • 211 keer bekeken

Ik wil mijn maandbedrag verlagen naar 85,0 euro.
Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 20 maart 2017, 11:49

Hoi Gerard, welkom op de community!

Via Mijn energie kan je je maandbedrag zelf wijzigen met een maximum verlaging van 10%. Deze grens is er om te voorkomen dat iemand voor onverwachte kosten kan komen te staan op de jaarnota.

Natuurlijk kan het voorkomen dat een maandbedrag verder aangepast moet worden, bijvoorbeeld doordat het maandbedrag op een vorige bewonder is berekend of dat je aanpassingen aan de woning hebt gedaan waardoor het verbruik is gewijzigd. De klantenservice kan het dan handmatig voor je aanpassen.

Ik heb het maandbedrag voor je aangepast in €85, hier ontvang je via de mail ook een bevestiging van.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Gerard, welkom op de community!

Via Mijn energie kan je je maandbedrag zelf wijzigen met een maximum verlaging van 10%. Deze grens is er om te voorkomen dat iemand voor onverwachte kosten kan komen te staan op de jaarnota.

Natuurlijk kan het voorkomen dat een maandbedrag verder aangepast moet worden, bijvoorbeeld doordat het maandbedrag op een vorige bewonder is berekend of dat je aanpassingen aan de woning hebt gedaan waardoor het verbruik is gewijzigd. De klantenservice kan het dan handmatig voor je aanpassen.

Ik heb het maandbedrag voor je aangepast in €85, hier ontvang je via de mail ook een bevestiging van.

Groeten van Tanja
Ik wil mijn termijnbedrag aanpassen doch dat kan niet via mijnenergie (omdat die een ondergrens kent van 15 euro). Ook via jullie contactformulier is dit niet door te geven. Na het invullen van het formulier wordt deze niet goed verzonden... Nu dan maar via dit forum.

Bij aangaan van het contract is mijn maandbedrag vastgesteld op 5 euro per maand. Jullie hebben dit na enkele weken bijgesteld naar 16 euro. Inmiddels is ons verbruik dusdanig (in de min door de zonnepanelen) dat dit voorschot absoluut te hoog is. Online kan ik, opmerkelijk genoeg, het voorschot slechts "verlagen" tot 15 euro.

Ik verzoek jullie het termijnbedrag te verlagen naar 2 euro per maand. Ik monitor zelf mijn standen zodat ik het termijnbedrag weer naar boven kan bijstellen indien het verbruik daartoe aanleiding geeft.

Vriendelijke groet,
Mark de Boer
Hoi Mark,

Bedankt voor je bericht op de Community en de verstuurde e-mails.

Wat goed om te horen dat je met je zonnepanelen meer opwekt dan verbruikt!
De netbeheerder berekend een paar keer per jaar het verwachtte jaarverbruik.
Dit gebeurt op basis van de afgelopen 3 tot 5 jaar en kan dus afwijken van je huidige situatie.

Uiteraard pas ik daarom graag het maandbedrag voor je aan.
Je ontvangt hiervan een e-mail ter bevestiging.

Succes met de verdere opwek!!

Groeten van Vita
Reputatie 2
Badge +1
Over het afgelopen jaar heb ik ruim 100 Euro teruggekregen op mijn jaarnota. Mijn voorschotbedrag is echter gelijk gebleven. Sinds maart heb ik een warmtepomp (via de Qurrent inkoopactie) waardoor mijn gasverbruik drastisch is verminderd en mijn elektriciteitsverbruik iets hoger is geworden (afgelopen jaar een overschot van ruim 1000 kWh). Per saldo verwacht ik dat de rekening volgend jaar nog een paar honderd Euro lager uit zal pakken. Daarom heb ik geprobeerd het voorschotbedrag te verlagen. Tot mijn grote verbazing krijg ik echter de volgende melding:

Je verbruikt meer dan we vooraf hebben ingeschat. We adviseren je om het maandbedrag te wijzigen naar € xxx,-

Het bedrag xxx,- is bijna twee keer zo hoog als mijn huidige voorschot. Een optie om te verlagen wordt niet aangeboden.

Hoe is dit mogelijk en wat kan ik doen om mijn voorschot toch te verlagen?
Reputatie 3
Badge +8
Hallo G.J. vanDrie,

Bedankt voor je bericht.

Qurrent berekent een marge waardoor het normaliter mogelijk is om zelf het maandbedrag met 10% te verlagen, maar door een bug in Mijn Energie is de indicatiebalk bij het maandbedrag onjuist. Om dit op te lossen zijn we hard bezig met een vernieuwde Mijn Energie pagina die naar verwachting na de zomer wordt gelanceerd.
Zou je me vandaag een privébericht kunnen sturen, of een e-mail naar vraag@qurrent met hierin het gewenste maandbedrag? Dan passen we dit graag voor je aan!

Groeten van Nina

Reageer