Beantwoord

Hoe kan ik mijn termijnbedrag verlagen?

• 18 september 2017
  • 4 reacties
  • 125 keer bekeken

ik wil graag mijn voorschotbedrag aanpassen naar beneden. Dit blijkt echter niet mogelijk, omdat jullie advies is om meer te betalen.
Het advies lijkt helaas ook niet te kloppen. Door zonnepanelen is het elektrisch verbruik nagenoeg 0 kWh en gasverbruik is veel lager dan jullie inschatting.

Hoe kunnen we dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Giulia van Qurrent 20 september 2017, 16:17

Welkom op de Community Jurre!

Dit topic is een soortgelijk antwoord die van toepassing is in jouw situatie.

Je mag dus een voorstel aan mij doorgeven, dan verander ik voor jou het maandbedrag ;)

Groeten van Giulia
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Welkom op de Community Jurre!

Dit topic is een soortgelijk antwoord die van toepassing is in jouw situatie.

Je mag dus een voorstel aan mij doorgeven, dan verander ik voor jou het maandbedrag ;)

Groeten van Giulia
Hallo Giulia,

Bedankt voor je reactie.
Op dit moment betaal ik € 255 voorschot per maand.
Dit is op een geschat verbruik van 4.100 m³ gas en 3.000 kWh. Dit was het verbruik van de vorige bewoner.

Ons verbruik ligt echter veel lager namelijk: 1.982 m³ gas en 2.618 kWh.
Vanaf eind juli 2017 hebben wij echter zonnepanelen op het dak. Verwachting elektra verbruik is daarmee 0 kWh

Het gasverbruik zal blijven bestaan.
Ik wil voorstellen dat we het volgende voorschot gaan betalen:
2.000 m³ * 0,5806 = € 1.161,20 = gemiddeld € 96 euro per maand.
+ hierover heen vaste kosten en vastrechtkosten. = € 125 euro per maand.

ik wil voorstellen dat wij in het voorschot terug gaan van € 255 euro naar € 125 euro per maand.

ik zie je reactie graag tegemoet.
met vriendelijke groet,
Jurre Dijkstra.
Hoi Jurre,

Hartelijk dank voor zo'n gedetailleerde onderbouwing! Ik heb je termijnbedrag aangepast naar €125. Je ontvangt nog een bevestiging per mail. De wijziging gaat wel pas in per termijn november, want de incasso's voor oktober zijn al klaargezet om over een paar dagen naar de bank te gaan en kunnen niet meer aangepast worden.

Heb je afgelopen zomer veel zonne-energie opgewekt met je zonnepanelen? Misschien kun je dan meedoen met onze poll: Wek jij het meeste op van alle Qurrent leden? 🙂.

Groeten,

Natalia
Hallo Natalia!

dank voor de service 🙂

groet Jurre,

Reageer