Beantwoord

Hoe weet ik of mijn ingeschatte maandbedrag past bij mijn daadwerkelijke verbruik?

• 25 september 2017
  • 4 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik wil graag weten of mijn ingeschatte maandbedrag "past" bij mijn daadwerkelijke verbruik. Om een eventuele hoge jaarrekening te voorkomen.
Als ik bij het "advies van qurrent" onder het kopje maandbedrag wijzigen, is het advies om mijn gas van 107 euro per maand naar 705 euro per maand te veranderen. Dit lijkt mij niet kloppen! Graag wil ik hier meer informatie over ontvangen, ik heb nu al een aantal keren gebeld maar ik hang minstens 10 min. aan de lijn, maar wordt niet opgenomen. Dus nu probeer ik het via deze weg.
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 26 september 2017, 03:55

@BerberLindenhovius,
Jouw € 107,- per maand voor gas komt ongeveer overeen met 1800m3 gas per jaar. Pas als je denkt dat je daar ver bovenuit gaat komen, zou ik me zorgen maken. Elke 100m3 meer per jaar kost ongeveer € 60,-. Dat is per maand dus € 5,00. Ik zou het niet wijzigen. En zeker niet met die tool bij "maandbedrag wijzigen".
Groet, Frans
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Deze kende ik nog niet. Mij werd geadviseerd om het maandbedrag voor gas te verhogen van € 100,- naar € 1205,- . Maar dat was maar een advies. Verhogen tot € 2410,- per maand mocht gelukkig ook 😉
Reputatie 4
Badge +12
@BerberLindenhovius,
Jouw € 107,- per maand voor gas komt ongeveer overeen met 1800m3 gas per jaar. Pas als je denkt dat je daar ver bovenuit gaat komen, zou ik me zorgen maken. Elke 100m3 meer per jaar kost ongeveer € 60,-. Dat is per maand dus € 5,00. Ik zou het niet wijzigen. En zeker niet met die tool bij "maandbedrag wijzigen".
Groet, Frans
Verhogen mag altijd vandaar dat ze waarschijnlijk dit advies geven, voor degene die denkt ok doen we! :-)
Ik verander inderdaad niets want denk niet (ver) boven 1800m3 uit te gaan komen. Bedankt voor je reactie Frans!
Hoi Berber,

Onze maandbedrag adviessysteem lijkt inderdaad wel erg in de war! Wij zijn ervan bewust dat het niet altijd het juiste advies geeft. Wij zullen het niet meer in de huidige versie van MijnEnergie aanpassen, maar het zal zeker verbeterd worden voor MijnEnergie 2.0 die voor het eind van dit jaar uitkomt.
In de tussentijd heb ik op basis van meterstanden die we hebben een nieuwe inschatting gemaakt van je verbruik. Dat is:

Stroom:
Hoog: 1620 kWh / Laag: 1258 kWh

Gas:
1692 m³

Het ligt aardig in de buurt van het verbruik waarmee we je oorspronkelijke maandbedrag hebben berekend. Ik raad je aan om je termijnbedrag te laten zoals het nu is. Als je zeker wil weten dat je bij je jaarafrekening geld terugkrijgt, kun je het natuurlijk altijd verhogen met €5-10. :)

Groeten,

Natalia

Reageer