Beantwoord

Hoe werkt boete declareren?

• 31 januari 2017
  • 8 reacties
  • 877 keer bekeken

Bij de jongens van qurrent aan de deur is mij gezegd dat de eventuele boete van mijn vorige leverancier word vergoed, alszijnde een welkomsgeschenk.
De boete is inmiddels binnen maar ik heb geen idee hoe ik hem van qurrent vergoed krijg.
Bellen heeft geen zin want je staat en blijft in de wacht.
Vraag per email word niet op gereageerd.
Vraag over de meterstanden word wel op gereageerd, vreemd toch? Als het nergens om gaat wel reactie maar gaat het om betalen geen reactie.

Nu al spijt dat ik de overstap heb gemaakt, het zal me een paar euro per jaar schelen maar ben al 3 weken bezig om een vraag beantwoord te krijgen. Dus service is ver te zoeken.

Helaas qurrent ik kan helaas nog geen goed woord over jullie schrijven, jammer!!
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 1 februari 2017, 16:18

Hoi Edwieanders,

We helpen graag!

Als je een Groene Cheque contract hebt (opzegvergoeding), kan je deze indienen op https://www.qurrent.nl/declaratieformulier.

Alle informatie over hoe en wanneer je dat terugkrijgt staat op deze website.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Edwieanders,

We helpen graag!

Als je een Groene Cheque contract hebt (opzegvergoeding), kan je deze indienen op https://www.qurrent.nl/declaratieformulier.

Alle informatie over hoe en wanneer je dat terugkrijgt staat op deze website.

Groetjes, Tanja
Hallo,
Ja nu ben ik inderdaad geholpen met het terug vragen van mijn boete.
Wat er overigens ook niet bij vermeld word is dat je de boete verrekend krijgt met de jaarnota.......
Wat ook niet vermeld word aan de deur is dat qurrent een voorschot afboekt en dit dus aan het einde van je contract weer met je verrekend.......
Al met al kost het in mijn geval dus 245 euro ( 2 X 50 euro boete en 145 euro voorschot) om de overstap naar qurrent te maken, voor heel veel mensen zal dit heel vervelend zijn, zeker omdat dat niet aan de deur verteld word.
Gewoon eerlijk zijn qurrent! En dan bedoel ik gewoon vertellen en niet iets in de kleine lettertjes zetten.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Edwieanders,

Goed om te horen dat het gelukt is met de declaratie indienen. We hebben inmiddels de contracten ook aangepast dat het er duidelijker in staat.

Ik begrijp echter niet je vraag over het voorschot. Je hebt eind december het voorschot voor de maand januari betaald. Je contract is ook 4-1-2017 gestart, dus dat klopt.

Bij elke leverancier betaal je maandelijks een voorschot en krijg je aan het eind van je contractjaar een nota om alles van dat jaar te verrekenen.

Groetjes, Tanja
Hier precies hetzelfde.
Kennelijk nog een oud contract gekregen?!
De boete zou ik kunnen declareren bij Qurrent. Ik heb zelfs nog aangegeven dat ik zelf niet kan opdraaien voor de boete. Nee, dat werd allemaal geregeld. Nu krijg ik dus een boete van mijn oude energiemaatschappij en kan ik wel declareren maar krijg ik het geld pas na een jaar van Qurrent. En nu? Ik heb hierover gebeld en het enige wat er gezegd word: onze oprechte excuses voor het ongemak?! Huh? En hoe ga ik dit dan betalen mensen van Qurrent? Niks excuses. Ik had nooit moeten overstappen! En dan te bedenken dat ik dit gedaan heb voor een groenere toekomst voor mijn kinderen!
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marieke, in jouw contract staat het er al bij vermeld. (3e pagina onder het grote kopje 'Jouw energiecontract')

Wij begrijpen dat het voor sommige mensen lastig kan zijn dat de vergoeding op je jaarnota plaatsvindt.

Wat mogelijk is om de boete vergoeding in het maandbedrag te verrekenen. Zo betaal je dan maandelijks minder. Dan heb je bijvoorbeeld bij een boete van €250, per maand €20 minder voorschot.

Mocht je hiervan gebruik willen maken kan je of zelf je maandbedrag aanpassen of de klantenservice bellen om het aan te laten passen.

Groetjes, Tanja
Hier dezelfde ervaring met opzegboetes..
Qurrent zou de boete vergoeden. Wij moesten €250 betalen. Vergoeding aangevraagd, wordt verrekend met de jaarnota. Die een jaar later wordt opgemaakt.
Ik verheugde me een jaar lang op die €250, moeten we €280 bijbetalen. Daar ging onze vergoeding!!
In 15 jaar nooit hoeven bijbetalen, dus dubbel zuur.2 maanden na onze overstap worden ze ineens de grootste sponsor van Feyenoord, het kan niet erger! Er gaat al zoveel geld naar dat stomme voetbal en nu ook ineens mijn geld...
Ik ben binnenkort weg bij Qurrent. DOE!!!!
Bij de jongens van qurrent aan de deur is mij gezegd dat de eventuele boete van mijn vorige leverancier word vergoed, alszijnde een welkomsgeschenk.
De boete is inmiddels binnen maar ik heb geen idee hoe ik hem van qurrent vergoed krijg.
Bellen heeft geen zin want je staat en blijft in de wacht.
Vraag per email word niet op gereageerd.
Vraag over de meterstanden word wel op gereageerd, vreemd toch? Als het nergens om gaat wel reactie maar gaat het om betalen geen reactie.

Nu al spijt dat ik de overstap heb gemaakt, het zal me een paar euro per jaar schelen maar ben al 3 weken bezig om een vraag beantwoord te krijgen. Dus service is ver te zoeken.

Helaas qurrent ik kan helaas nog geen goed woord over jullie schrijven, jammer!!

Ik probeer al dagen via die website te komen . Lijkt me handig dat u de punt weghaald uit die link :
https://www.qurrent.nl/declaratieformulier.

Het moet zijn :

https://www.qurrent.nl/declaratieformulier

Maar goed ook op deze website lukt het dus niet
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Widajono.

Bedankt voor je bericht.

Jammer om te horen dat je jaarnota tegen is gevallen. Zeker als je de opzegboete gewoon op tijd bij ons hebt gedeclareerd. Ik heb zojuist de jaarnota gecontroleerd maar ik zie dat je de € 250,- opzegboete wel van ons terug hebt gekregen.
Je moest desondanks inderdaad wel € 32,71 bijbetalen maar dat heeft verder met de kosten van je energieverbruik te maken. Omdat alle meterstanden zijn doorgegeven door de slimme meter ben ik bang dat een correctie ook niet van toepassing is op deze nota.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.

@MarkStronks, bedankt voor de feedback, ik heb de link zojuist aangepast.
Omdat de correcte link nu ook niet lijkt te werken heb ik je zojuist een e-mail verstuurd waarop je kunt reageren met de eindnota van je vorige leverancier (met boetespecificatie). Pas alsjeblieft niets aan aan het onderwerp van de mail, die zorgt ervoor dat je reactie zo snel mogelijk bij mij persoonlijk terecht komt.

Groeten,
Julian

Reageer