Beantwoord

Hoe worden mijn windtegoeden verrekend?

• 3 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo,

Ik heb net mijn jaarnota gehad en heb een dubbele vraag erover.

Ik heb 13 windtegoeden. Afgelopen jaar moesten die worden aangevuld omdat het niet hard genoeg waaide. Mijn jaarnota betreft 356 dagen. Dat komt dus neer op een gecorrigeerd totaal van 3168kWh. Bij de windtegoeden en gvo worden die getallen gebruikt, echter bij de opwekbonus wordt het reële (?) windopbrengst gebruikt. Klopt dat, en zoja waarom? Ik kan me niet herinneren dat dat zo genoemd werd als uitzondering, maar kan me uiteraard vergissen.

Andere vraag/opmerking, meer ter verduidelijking van tov de klanten, en ter promotie van de windtegoeden. Bij de totaalsom van de windtegoeden staat nu 137,61 euro. Dat is dan zonder de opwekbonus en lijkt dus opeens lager dan de investering, terwijl dat inclusief opwekbonus er wel boven ligt. Als het mogelijk is zou ik dat dus wel op een of andere wijze net iets duidelijker weergeven, kan klachten schelen over het rendement. (investering per jaar is 143 euro, exclusief opwekbonus dus 137,61 terug, maar inclusief die bonus 165.4 wat een mooi rendement is.)

/edit: en ik zou graag mijn maandbedrag naar 110 euro per maand willen hebben. Dat is nog steeds een marge naar boven. Maar niet zo extreem zoals nu. En ik kan het nu maar terug brengen naar 128, dan zou ik nog steeds rond de 350-400 terug krijgen aan het einde van het jaar.

Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Jeroen van Qurrent 4 oktober 2017, 12:17

Hoi Trevor,

Bedankt voor je tips! Ik heb je jaarnota er bijgepakt: je hebt 11 betaalde windtegoeden, en 2 gratis windtegoeden. Alleen over de betaalde windtegoeden krijg je de opwekbonus, vandaar dat dat cijfer dan ook lager is. Ik ga je feedback op de jaarnota doorgeven aan mijn collega; het inderdaad een goede tip om deze bedragen samen te voegen.

Het termijnbedrag kan ik zeker voor je aanpassen. Je ontvangt hier zomenteen een bevestigingsmail van!

Groet,

Jeroen
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi Trevor,

Bedankt voor je tips! Ik heb je jaarnota er bijgepakt: je hebt 11 betaalde windtegoeden, en 2 gratis windtegoeden. Alleen over de betaalde windtegoeden krijg je de opwekbonus, vandaar dat dat cijfer dan ook lager is. Ik ga je feedback op de jaarnota doorgeven aan mijn collega; het inderdaad een goede tip om deze bedragen samen te voegen.

Het termijnbedrag kan ik zeker voor je aanpassen. Je ontvangt hier zomenteen een bevestigingsmail van!

Groet,

Jeroen
Dank je wel.

Reageer