Beantwoord

Hoezo gaat mijn termijnbedrag opeens met € 35- per maand omhoog?

• 10 december 2018
  • 5 reacties
  • 432 keer bekeken

Op 6 dec mail van Qurrent: Je contract is verlengd en je nieuwe termijnbedrag is €180. Vreemd aangezien ik zelf mijn contract niet heb verlengd en mijn oude termijnbedrag was €145 en dat terwijl er niks in mijn situatie is veranderd.
Lijkt mij foutief?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 10 december 2018, 14:00

Hoi @RoelKlomp.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het bericht dat je per mail hebt ontvangen is verstuurd omdat je contract binnenkort verloopt en je dan automatisch over zult gaan in een variabel contract. Dit wordt ook bedoelt met dat je contract zou zijn verlengd. Als je deze e-mail slordig geformuleerd vindt kan ik dan ook niet anders dan het met je eens zijn. De verhoging van je termijnbedrag van € 145,- naar € 180,- heeft dus te maken met de variabele tarieven waar je vanaf 28 december van gebruik maakt als je niet ingaat op het verlengaanbod dat op 9 oktober 2018 naar je is verstuurd.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RoelKlomp.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het bericht dat je per mail hebt ontvangen is verstuurd omdat je contract binnenkort verloopt en je dan automatisch over zult gaan in een variabel contract. Dit wordt ook bedoelt met dat je contract zou zijn verlengd. Als je deze e-mail slordig geformuleerd vindt kan ik dan ook niet anders dan het met je eens zijn. De verhoging van je termijnbedrag van € 145,- naar € 180,- heeft dus te maken met de variabele tarieven waar je vanaf 28 december van gebruik maakt als je niet ingaat op het verlengaanbod dat op 9 oktober 2018 naar je is verstuurd.

Groeten,
Julian
Hoi Julian,

Dankjewel voor je bericht. Het is me nu duidelijk waar dit vandaan komt, al vind ik een verhoging van bijna 25% erg veel. Had een 1 jarig contract afgesloten. Bij de andere groene aanbieders ben je nu echt voordeliger uit. Vind het ook wel jammer dat me alleen een 3 jaar Prijs Zeker aanbod wordt gedaan en geen 1 jarig contract.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @RoelKlomp,

bedankt voor je respons.

Helaas zijn de tarieven op de energiemarkt fors gestegen sinds het eerste contract dat je met ons afsloot.
Ik kan begrijpen dat je een 3 Jaar Prijs Zeker contract misschien wat aan de lange kant vindt, daarom heb ik je zojuist onze alternatieve aanbiedingen (voor 2- en 1 Jaar Prijs Zeker) via mail verstuurd.

Ik hoop dat je je in één van deze aanbiedingen kunt vinden en dat we je de komende jaren ook weer van de allergroenste energie mogen voorzien.

Groeten,
Julian
Hoi Julian,

Dankjewel voor je inzet. Heb nog een tweetal vragen voor je :)
Het aanbod voor nieuwe klanten is anders, daar worden lagere energie tarieven aangeboden, waarom geldt dat niet voor loyale klanten?
En kun je dit aanbod ook doorzetten naar de Vriendenkorting, had een vriend geïnteresseerd maar die krijgt ook alleen een 3 jaar prijs zeker aanbod.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Roel,

De tarieven van de maand waarin jij een contract had waren inderdaad iets hoger dan dat ze nu zijn.
Je vindt de huidige energietarieven op deze pagina .
Als je met deze tarieven akkoord gaat kunnen we ook daarvoor verlengen.

Je kunt niet een eigen aanbod doorzetten met de vriendenkorting helaas. De aanbiedingen die je daar krijgt zijn speciaal voor die optie.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!
Groet, Joost

Reageer