Beantwoord

Hoog gasverbruik rekening elke maand hoger?

Sinds ik bij Qurrent zit word mijn gas rekening elke maand hoger
Dit kan er natuurlijk aan liggen dat de dagen kouder zijn geworden en de kachel langer en hoger aan staat.

Maar van de rekening van vandaag ben ik zo erg geschrokken!
Verbruiken wij dan zoveel gas?

Kan het er aan liggen dat mijn ketel wellicht niet goed is?
Aangezien deze soms er erg lang over doet om de kamer te verwarmen en en toch behoorlijk vaak water bij gevuld moet worden.
Als hij dan een halve dag bezig is om de kamer te verwarmen ( tot 20,5) dan kan ik mij voorstellen dat er heel wat gestookt word.
Kan dit het zijn?

Mijn rekening zou deze maand meer als 100 euro om hoog zijn gegaan, ik vind nu echt niet normaal!
Groet, C. Hiemstra
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 11 februari 2019, 12:12

Hoi @ChristelHiemstra.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het gasverbruik uit je meest recente verbruiks- en kostenoverzicht lijkt inderdaad vrij fors. Dit is echter bij alle huishoudens in Nederland die gas verbruiken het geval.
De reden hierachter is dat al het gasverbruik wordt gemaakt in de wintermaanden en met name december, januari en februari. Hierdoor lijkt het gasverbruik in die perioden heel hoog maar dit wordt later weer rechtgetrokken door de zomermaanden waarin weer nauwelijks gas wordt verbruikt.

Ik heb je gasmeter zojuist gecontroleerd en die is momenteel niet in storing. Mocht je hier toch over twijfelen dan zou ik je eerst willen aanraden te kijken naar deze bespaartips. Mocht dit geen effect op je gasverbruik hebben dan kan je altijd contact opnemen met het storingsnummer van je netbeheerder: 0800 - 9009.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @ChristelHiemstra.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Het gasverbruik uit je meest recente verbruiks- en kostenoverzicht lijkt inderdaad vrij fors. Dit is echter bij alle huishoudens in Nederland die gas verbruiken het geval.
De reden hierachter is dat al het gasverbruik wordt gemaakt in de wintermaanden en met name december, januari en februari. Hierdoor lijkt het gasverbruik in die perioden heel hoog maar dit wordt later weer rechtgetrokken door de zomermaanden waarin weer nauwelijks gas wordt verbruikt.

Ik heb je gasmeter zojuist gecontroleerd en die is momenteel niet in storing. Mocht je hier toch over twijfelen dan zou ik je eerst willen aanraden te kijken naar deze bespaartips. Mocht dit geen effect op je gasverbruik hebben dan kan je altijd contact opnemen met het storingsnummer van je netbeheerder: 0800 - 9009.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen